17 van de 26
« Eerste  < Vorige 15 16 17 18 19 Volgende >  Laatste »
   
La Deesse de Bogarde
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25546
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 12 april 2011 11:18 PM
  [ # 241 ]

grgrgrgrgrgrggggrrrrrrrrrrr

de dame bouwt druk op in het koelsysteem….......
cry


Het is nu wel duidelijk dat de koppakking eruit ligt of dat de kop gescheurd is. Het oliepijl blijft gelijk maar de KVS verdwijnt uit de overstort(via de radiator dop). De bovenste slang is heel hard van de druk..

Dus .. Iemand een kop liggen voor een 21 of 23 carbu? liefst gereviseerd!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25546
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 18 april 2011 12:52 PM
  [ # 242 ]

Zo. na 2 dagen sleutelen verdeeld over drie is het klaar. Beetje tegenslag dus het kan in minder dan een dag.

voortvarend begonnen. luchtfilter weg.oja foto’s maken.

kopboutenlos maken.

waterpomphuis detail. temp sensor zat met massieve koperen ring. pakking met hoek flapje omhoog

De koppakking. cylinder 4 was shot.


motortje..


boutgaten schoon tappen:

bougie schachten meten. moet 56,5 -0.5 mm zijn. lagen allemaal minimaal 2 mm te laag dus opvul ringen erin.

nieuw kopje op zn plek.

Ringen onder tuimelaar as houders vervangen.

kopje opbouwen. zie extra vulringen voor de schachten

klaar! je ziet bijna niks van het nieuwe stukje goud!

Daarna starten lopen! effe waterlekkagetje opgelost. (scheurtje in slang) en proefrijden. Bij 2000rpm horten en stoten…
hmmm. onsteking. want op benzine gelijk als op gas. Punten afstand vergroot. was krap. geen verschil.. Andere bobine erin. geen verschil.. Bougies kan niet want die waren nieuw een week geleden.. NGK BP7HS. van ebay..
Het zal toch niet…

Toch maar nieuwe BPR6HS erin die ik gelukkig (zondag) nog had…

NIEUW!  Moet wel een slechte serie bougies zijn geweest.

enniwee de dame snort weer als van ouds


Vraag:
wat is de consensus over kop natrekken?  Na 1000km lossen en weer op 6-6,5 kgm aantrekken (bout voor bout)?

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25546
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 18 april 2011 04:46 PM
  [ # 243 ]

NIemand iets over natrekken?

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43253
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 18 april 2011 04:55 PM
  [ # 244 ]

Jawel. 1000 km rijden. Motor een nacht laten afkoelen en dan de bouten natrekken zoals je zelf al schreef: één voor één 90 graden los en dan aantrekken met 6-6,5 kgm. Dat is de manier waarop ik het al jaren doe.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27876
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 18 april 2011 07:48 PM
  [ # 245 ]
Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4906
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 18 april 2011 09:01 PM
  [ # 246 ]

Ik had de motor één keer warm laten lopen en de volgende dag toen hij koud was kon ik de kopbouten al een stukje vaster aantrekken. Halve slag los en bijna 3.4 slag voordat ik 60Nm haalde.

Profiel  
 
engbokho
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 976
Geregistreerd: 09-03-2005

Gepost: 18 april 2011 09:08 PM
  [ # 247 ]

Bij mijn DS deed ik het meestal na 500-750 KM. Natrekken was idd geen overbodige luxe.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25546
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 18 april 2011 10:38 PM
  [ # 248 ]

duidelijk. snel natrekken dus.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4906
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 18 april 2011 10:58 PM
  [ # 249 ]

Gewoon doen, de klepdeksel ligt er zo naast en waarom zou je lang wachten? Als ik een paar honderd kilometer heb gereden ga ik weer aan die kopbouten trekken.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43253
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 18 april 2011 10:59 PM
  [ # 250 ]

Han, 1x natrekken!! Je breekt die bouten heel makkelijk.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4906
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 18 april 2011 11:17 PM
  [ # 251 ]

Meen je dat nou? Die bouten moeten die belasting toch makkelijk aankunnen? Bouten gaan na jaren wel eens erg vast zitten als er koelvloeistof bij kan komen, breek me de bek niet los over dat Engelse merk, met studs welke helemaal tot onder de cylinders in het blok zitten en geheel omgeven door koelvloeistof en ook mooi wegrotten. En dan moet de kop er af en knak knak, weg studs en de stompjes zitten daar diep beneden in het blok waar je nooit bij kan komen. Oud ijzer meneer, ander cylinderblok halen. Maar met de DS zal dat niet gebeuren schat ik, heb je er wel eens een paar gemold?

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43253
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 18 april 2011 11:22 PM
  [ # 252 ]

Ik heb ze meer dan genoeg gemold. Niets aan de hand, de stompjes krijg je er zo uit. Moet alleen wel de kop er weer af. O ja, als je ze te vast zet KAN het motorblok zelf scheuren, net boven de startmotor. loopt het water er zo uit. Klaaaaaaaaaarrrrrrrrrrrr oud ijzer…

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4906
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 18 april 2011 11:30 PM
  [ # 253 ]

Okay, dan wacht ik nog ff 1000 km met aan die bouten rukken. 60Nm is zat toch?

Profiel  
 
EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5008
Geregistreerd: 03-08-2004

Gepost: 18 april 2011 11:33 PM
  [ # 254 ]

Het zijn niet voor niets rekbouten.
Bij het vastdraaien vervormen ze zodanig dat ze met een vooraf bepaalde kracht de zaak aan elkaar trekken.

Dat is ook de reden dat ze (in ieder geval formeel) voor éénmalig gebruik zijn.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43253
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 18 april 2011 11:34 PM
  [ # 255 ]

En DS heeft geen rekbouten.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
 
17 van de 26
« Eerste  < Vorige 15 16 17 18 19 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook