Totaal aantal Berichten: 3762
Geregistreerd: 07-09-2008
- C5 2.0i 16V Ligne Prestige G3
- BX 1.9 GTI
gompy58 schreef:schitterend werk hoor!
Die nummerplaat, op de eoa manier krijg ik steeds het idee dat het een reclame plaat is…
Thanks! Die kentekenplaten zouden als reclame idd niet misstaan, soms denk ik zelfs dat de RDW expres dit kenteken aan deze XM gegeven heeft… Maar da’s natuurlijk niet zo, hiermee hebben we gewoon veel geluk gehad.
C5 2.0i 16V Ligne Prestige 37-PP-RP / BX 1.9 GTI RK-55-NV
Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08 / AX 1.4i TZX DH-RP-44 / ZX 1.9D Avantage JV-RH-88 / C5 1.8i 16V Ligne Prestige 54-HK-DJ / C5 2.0i 16V Ligne Prestige BVA 27-JD-FX / Xsara 1.6i 16V VTR Coupe 86-JL-KK / Xsara 1.4i Difference II 23-NX-VJ / XM 3.0i V6 24V Exclusive BVA 74-RFD-3
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Geluk…??! Kom nou toch, weet je wat ik daarvoor betaald heb…!
Totaal aantal Berichten: 3762
Geregistreerd: 07-09-2008
- C5 2.0i 16V Ligne Prestige G3
- BX 1.9 GTI
C5 2.0i 16V Ligne Prestige 37-PP-RP / BX 1.9 GTI RK-55-NV
Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08 / AX 1.4i TZX DH-RP-44 / ZX 1.9D Avantage JV-RH-88 / C5 1.8i 16V Ligne Prestige 54-HK-DJ / C5 2.0i 16V Ligne Prestige BVA 27-JD-FX / Xsara 1.6i 16V VTR Coupe 86-JL-KK / Xsara 1.4i Difference II 23-NX-VJ / XM 3.0i V6 24V Exclusive BVA 74-RFD-3
Totaal aantal Berichten: 3000
Geregistreerd: 20-07-2007
- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
par eXeMple! schreef:Bij Ataxaties (André Pisa) in Utrecht.
Vandaag contakt gehad met Ataxaties. Op hun site staat een prijs van 135 euro door heel Nederland, maar puntje bij paaltje kost het toch opeens 175 euro in Heerhugowaard. Vreemd. Dan maar een afspraak in Utrecht gemaakt, maar ik heb daar al een beetje spijt van…...
Totaal aantal Berichten: 43299
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
CED bergweg, hr. Kestens, goedkoper en gegarandeerd GOED en NOOIT gezeik…. maar ja… te laat….
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Je kan hem toch nog afzeggen?
Totaal aantal Berichten: 3000
Geregistreerd: 20-07-2007
- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
T’is goed gekomen, hij verontschuldigde zich voor de onduidelijkheden / onwaarheden op zijn site, en beloofde beterschap. Ook mijn taxatierapport is inmiddels binnen, dus ik verlaat dit draadje weer met deze offtopic mededeling.
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Vandaag deed de airco prima zijn werk, maar kreeg ik toch warme voeten! Uit alle uitstroomopeningen komt koude lucht, behalve bij de voeten van de bestuurder, daar komt warme lucht naar buiten. Bij de passagier is het wel koud in de voetenbak!
Heeft iemand aanwijzingen voor mij waar ik de oorzaak zou kunnen zoeken?
Totaal aantal Berichten: 3000
Geregistreerd: 20-07-2007
- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Peter, kijk hier eens. Maarten heeft volgens mij ook hier hele verhalen over afgestoken in zijn draadje, die ik zo gauw niet kan vinden. Ik weet niet of er onderscheid serie 1 en 2 is.
De mengklep zit bij een serie 2 ongeveer achter/onder het handschoenenkastje.
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
JaapJ schreef:Peter, kijk hier eens. Maarten heeft volgens mij ook hier hele verhalen over afgestoken in zijn draadje, die ik zo gauw niet kan vinden. Ik weet niet of er onderscheid serie 1 en 2 is.
Aha, servo’s, tandwielen, kleppen… Zoiets vermoedde ik al Jaap.
Alleen gek dat het onderlangs bij de passagier koud is terwijl het bij de bestuurder warm wordt. Zijn dat aparte kleppen voor links en rechts dan bij een XM??
@Maarten: het is een serie 1. Zit dat op dezelfde plaats?
En de mengklep waar je het over hebt, mengt die warme/koude lucht voor het hele systeem? Want ik heb juist overal koude lucht van de airco (wat klopt als het buiten 22 graden is), maar alleen bij de voeten van de bestuurder warme lucht.
Kan je me even verwijzen naar het draadje waar Jaap het over heeft? Kan ik ook niet vinden.
Edit: ik zie dat Stalsie hetzelfde probleem van verschillende temperaturen uit verschillende roosters met deze XM heeft gehad.
Totaal aantal Berichten: 3000
Geregistreerd: 20-07-2007
- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Peter, in dat draadje wat ik aanhaalde stond weer deze link, misschien heb je er wat aan:
http://www.citroen-ds-id.com/index.html?xm/XM_Heater_Flap_Servo.html
En het draadje van Maarten staat notabene als onderschrift in zijn briggies: vanaf pag 12 gaat Maarten aan de gang met zijn servootjes:
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
OK thx Jaap! Ik ga het allemaal eens doorspitten.
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
En PE hoe doet mijn ex XM het tegenwoordig?
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Hallo Dominique,
Leuk dat je nog belangstelling hebt voor je ex!
Tja, het is een XM nietwaar?
Dat wil zeggen, hij rijdt en veert voortreffelijk. Maar ik heb al wel de nodige malheur achter de rug, zoals bokkerig rijgedrag, diverse LHM lekkages, etc. Allemaal weer opgelost.
Twee maanden geleden heb ik hem een volledige Dinitrol behandeling laten geven, waarbij een gat dichtgelast moest worden. Het is mijn bedoeling om nog lang met deze auto te doen.
Helaas vertoont de automaat kuren sinds een paar weken. Te laat opschakelen, met schokken en soms met slippen. De olie in de automaat is goed, bij iedere beurt laat ik het verversen. De kleur is mooi rood en het niveau is goed. Maar het lijkt er toch op dat de automaat aan het overlijden is. Deze week laat ik alle olie er uit halen en nieuwe olie er in. Misschien helpt het. Maar ik ben al aan het omkijken naar een andere automaat, of… een V6 24-klepper met handbak er in laten zakken.
Eerst maar eens kijken of ik met deze automaat verder kan.