Totaal aantal Berichten: 15702
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Er heerst afgelopen zaterdag al vroeg een vaag soort nonchalante spanning in Het Wapen van Lienden. Branie en zenuwachtig gegiechel maken al snel plaats voor wat meer serieux, wanneer de koffie met gebak dat doen voor een stoomcursus navigatietechnieken voor beginners. De trainingsdag van ‘de Pressé’ is begonnen…
Buiten in het zonnetje vergaapt de bevolking van het Betuwse dorp Lienden zich aan de her en der geparkeerde klassieke en minder klassieke Citroëns, maar binnen is het andere koek. In snel tempo passeren de verschillende navigatietechnieken de revue en waar er eerst nog wat lacherig wordt gereageerd krijgt de spanning de zaal al snel in zijn greep. Na een eerste voorzichtige niet bestaande vraag volgen er al snel meerdere en een ding is overduidelijk, niet iedereen in de zaal is zo zeker van zijn of haar zaak als ie zou willen.
En dan pauze, terug naar buiten naar de auto’s om met de makkelijkste oefening van de dag te beginnen, het monteren van het rallyeschildje. Een beetje afkijken bij de buurman, maar een DS heeft nou eenmaal een heel ander front dan een Traction Avant en ook een 2CV heeft niet erg veel weg van een SM, kortom het ieder voor zich is al begonnen. Het wedstrijdelement heeft duidelijk meerdere lagen vandaag. Op naar de soep en de kroketten.
De maag gevuld, het hoofd overvol informatie en een tank vol benzine. Standaardtijd plus het aantal minuten gelijk aan het startnummer. Negentien minuten over twaalf precies krijgen we ons draaiboek in de handen gedrukt. Over twintig minuten zullen we voor het eerst de weg opdraaien voor een heuse rallyeproef. Een visgraat is het en het is geen haring, dat weet ik wel. Al na honderd meter hebben we het gevoel dat we hopeloos verkeerd aan het rijden zijn. Nog honderd meter later bruisen we van overmoed, we zitten goed. Een bocht verder is al die hoop alweer vervlogen. Deze opeenvolging van emoties zal de rest van de middag volgen. Het is heel nog niet makkelijk, zoveel aandachtspunten tegelijk bij te houden. We tekenen routes in, we keren, we steken, we zwaaien naar tegemoetkomende collega rallyerijders, en we praten elkaar moed in telkens wanneer we weer een punt herkennen dat we met zekerheid op de kaart hebben gezien.
Wegnummers, bolletjes, pijlen, ingetekende lijnen, barricades, er komt van alles op onze pad. Meestal het goeie pad, denken we, in elk geval bereiken we rond vieren voor de tweede keer vandaag Het Wapen van Lienden. Een half uurtje te laat, zo blijkt bij het inleveren van onze laatste controlekaart. We zijn blij dat hier in elk geval wat meer stempels en letters op staan dan op de eerste. Er zit vooruitgang in denken we stilletjes en buiten in de zon verzamelt zich opnieuw het deelnemersveld. De spanning is er af, het is voorbij, we hebben het allemaal gered. Later tijdens de officiële evaluatie wordt er begonnen met de vraag wie het ‘te’ moeilijk vond. We steken onze hand niet op, maar ons hartje is klein.
Het is een mooie dag geweest. De organisatie had alles goed voor elkaar en een ding is ons vandaag heel erg duidelijk geworden. De eerste juni van 2011 is nog veel te veel nachtjes slapen.
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Mooi verhaal! Er zijn vast veel foto’s, maar ik had geen tijd om ze te schieten
Nou, ééntje dan…
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
Het was een erg leuke en leerzame dag. Voor ons de eerste kennismaking met rally rijden. Het was zeker pittig en moeilijk, maar niet te moeilijk. En tenslotte viel de uitslag ons erg mee, daar zijn we zeer tevreden mee. Bij deze ook onze foto’s. Alleen van tijdens het monteren van de rally-schilden, tijdens de rit zijn we daar niet aan toe gekomen.
Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005
- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Ik vind het in ieder geval gaaf! je verslag te lezen. Zijn er ook nog mensen die tijdens deze really hun ervaringen gaan bloggen via een laptop
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ik denk dat we daar helemaal niet aan toe gaan komen Want na de etappes volgt natuurlijk onderhoud aan de wagen, gevolgd door afpilsen aan de bar, eten, nog meer pilsen en dan pitten
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Ik vond die Ax GT wel erg gaaf om te zien zeg. Die was helemaal op zijn plaats daar.
Totaal aantal Berichten: 27923
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Leuk verslag en foto’s
Je krijgt idd amper de tijd om foto’s te maken.
Zodra je pauze krijgt steek je die waardevolle 16 minuten direct in de kaart, voor je gevoel heb je dan niet eens de helft van de route uitgestippeld.
Voor mij was het in elk geval zeer leerzaam, dit gaat straks zeker helpen in de echte rally.
Al met al een leuke dag!
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Mooie Panhard ook, zo te zien! Een heel vroege PL17.
Citroen!
gompy58 schreef:Ik vond die Ax GT wel erg gaaf om te zien zeg. Die was helemaal op zijn plaats daar.
Wij hebben ons ook prima vermaakt
Totaal aantal Berichten: 347
Geregistreerd: 18-03-2004
- Ami 8 berline
- CX 20 Familiale
Ook hier tevredenheid over de trainingsdag. We hebben geleerd dat de navigator het in 80% van de gevallen bij het rechte eind had. Zijn stem gaat dus de doorslag geven! De klassering in de middenmoot geeft het gevoel dat we niet voor spek en bonen mee gaan doen.
Het Amietje snort lekker, alleen nog even een tripmeterje installeren!
Met amicale groet,
Ami 8 berline, 1977, Bleu Myosotis.
Ami 6 club berline, 1969, wit met rood dak
C5 2.2hdi berline
Kijk ook eens op: www.amivereniging.nl
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Inmiddels heeft “mijn” navigator de route helemaal geanalyseerd. Hierbij kwam hij ook nog wat puntjes tegen waar de organisatie nog wat mee kan doen voor de “echte” rally van start gaat. Ook erg interessant was het duidelijk worden van waar we de mist in gegaan waren en vooral hoe we dat kunnen gaan voorkomen. Verder weten we nu ook dat we écht goed vol moeten tanken want het verbruik is niet leuk en hebben we vastgesteld dat de “driver” uit moet stappen bij een stempelpost om dat de navigator te veel meuk op z’n schoot heeft liggen
Nog wat puntjes op de “i” zetten qua uitrusting dus en we zijn er klaar voor
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Vergeet mijn reclame niet hé
Meten is weten , gissen is missen
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ik zal je mobielnummer héél groot op de auto zetten, met er bij “24 uur per dag bereikbaar”!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste