10 van de 13
« Eerste  < Vorige 8 9 10 11 12 Volgende >  Laatste »

RandY’s Xsara Coupe VTR (verkocht….)
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5465

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 24 februari 2011 10:35 AM
  [ # 136 ]

De Vtr stoelen zijn inderdaad niet echt fijn, mijn pa vind die van de karakterbak (digit) beter zitten.
Kun je nagaan hoe fijn hij de stoelen in de Xsaar vind.. Laughing

Profiel  

RandY
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 467

Gepost: 05 maart 2011 07:32 PM
  [ # 137 ]

Vanochtend stond rond een uur of 9 bij JW-VB op de stoep om een VTS interieur voor mijn xsara op te halen.

foto’s:

Hier is waar het allemaal om draait. De voorstoelen. deze zijn iets zachter en geven 10x meer steun dan de Vlakke VTR (berlingo) stoelen.

Ben vanmiddag maar is begonnen met het reinigen van de stoelen. Als je ze zo los hebt is het een heel stuk makkelijker.

Vervolgens kon ik het niet laten om toch al even te beginnen…

En toen stuitte ik al op het eerste probleem. HEt slot van de rugleuning… Een of ander franse mongool van een ontwerper vond het nodig om slot te veranderen bij de ph2.

ph2 VTR:

ph1 VTS

De Zitting past wel gewoon… Binnenkort maar is kijken hoe het met de voorstoelen gaat.

Citroen DS4 thp200 Sport Chic

vorige bolides:
Peugeot 206 SW 2.0 GTi Citroën Saxo 1.6 16V VTS | Citroën xsara Coupe VTR | Seat Leon Cupra 4 2.8 V6 24v
Citroën xsara Coupe VTS HDi | Citroën ZX 16V | peugeot 205 XS 1.4i

Profiel  

RandY
> 400 berichten
RankRankRankRank

Gepost: 22 maart 2011 12:34 AM
  [ # 138 ]

Vanavond weer lekker bezig geweest met de xsara.

Het uitlaat sierstukje is nu voor de 3e keer gespoten.

Nadat ik gisteren na de toerrit met een houten reet uit de auto stapte moest ik vandaag direct verder met het interieur.

Ik ben begonnen met het inbouwen van de VTS kuipstoelen.

Ik ben voor de zekerheid maar begonnen met de bijrijdersstoel, omdat ik niet wist hoe lang alles ging duren. Ik kreeg als tip van mijn broer om de accupool er op te laten zitten. Scheelt namelijk een hoop instel werk aan de klok en de radio. Schijnbaar is de sleutel uit het contact al voldoende om een ploffende airbag te voorkomen. De computer wordt nl. aangestuurd door het contact slot.

Na het los schroeven van de stoel bleek dat de stekker van de airbag en de gordelspanner er al tussenheen was. (de welbekende airbag storing…)

Dus de boel los geknipt en de stoel eruit gehaald.

Vervolgens de VTR en de VTS stoel naast elkaar gezet en kijken wat de verschillen zijn… De gordelspanner van de VTS stoel was afgegaan, dus deze maar even omgezet van de originele stoel.

de gebruikte godelspanner

Nu bleek dat de kleurcodes van de VTS stoel anders zijn dan die van de ph2 VTR. LEkker handig….

Gelukkig konden we bij de schema’s van Citroen en hebben we alles ff haarfijn uitgezocht. Zonder deze schema was het niet gelukt.

Vervolgens dus de goede draadjes aan elkaar gesoldeerd en met gekruisde vingers de auto weer op contact gezet. Het airbag lampje ging weer netjes uit naar een aantal seconden. Dus het was goed.

soldeerverbinding en krimpkous in een.

3/4 VTS interieur (crappy foto kwaliteit..)

Morgen avond de bestuurdersstoel nog ff doen en dan is dit project ook weer klaar. Misschien ooit nog een x dezelfde deurpanelen erbij zoeken, maar dat heeft minder prioriteit.

vorige bolides:
Peugeot 206 SW 2.0 GTi Citroën Saxo 1.6 16V VTS | Citroën xsara Coupe VTR | Seat Leon Cupra 4 2.8 V6 24v

Profiel  

2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7778

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 22 maart 2011 08:31 PM
  [ # 139 ]

Al een idee hoe je dat probleempje met de rugleuning van de achterbank gaat oplossen?

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  

RandY
> 400 berichten
RankRankRankRank

Gepost: 23 maart 2011 09:37 AM
  [ # 140 ]

@ 2d: Ik denk met een grote tang de huidige beugel verbuigen of een compleet nieuwe beugel erin lassen. Ander kan het niet….

alles zit er nu storingsvrij in. Stoelen zitten echt geweldig!

Moet alleen mog met het slot van de rugleuningen van de achterbank aan het werk. Maar dat komt later…

foto’s

zoek de verschillen:

Ook van de bestuurders stoel waren de stekker er al tussen heen gehaal ivm storing.

Om het laatste stuk rugleuning pas te krijgen moest ik nog even snel een kunstgreep uit halen. Een dopmoer bood de uitkomst. Eigenlijk had ik deze beugel erbij moeten regelen, maar het moest af…. HEt zit iig goed vast.

Hierna heb ik ook geen foto’s meer gemaakt. was veel te donker om redelijke foto’s te maken.

vorige bolides:

Profiel  

RandY
> 400 berichten
RankRankRankRank

Gepost: 07 april 2011 10:03 AM
  [ # 141 ]

Gistermiddag ben even bij MCdean geweest om wat onderdelen van zijn sloop xsara te bekijken / mee te nemen.
Heb een aantal mooie nette dingen gescoord

-4 nette VTS deurpanelen
-Nog een completere vts achterbank.
-Een heup gordel voor de middelste zitplaats.

De beugels van de achterbank rugleuning heb ik laten zitten. Ik ga nu de bestaande beugel in mijn auto aanpassen zodat de leuning weer in het slot kan vallen. Dit is het makkelijkste.Als de panelen er toch uit moeten kan ik dit direct meenemen.

vorige bolides:

Profiel  

RandY
> 400 berichten
RankRankRankRank

Gepost: 20 april 2011 12:46 AM
  [ # 142 ]

Sinds vanavond heb ik met de xsara een probleem erbij. Er zit namelijk een tik in het motorblok.

Als een eerste maar is even het olie nagegekeken, maar die stond nog netjes halver wege, net zoals het dsiplay altijd aangeeft met het starten.

Even goed geluisterd naar wat het kon zijn.  Volgens mij en mijn broer lijkt het op een defecte hydraulische klepstoter.

Wel balen want ik heb de auto nu eigenlijk heel veel nodig aankomend weekend…en dan krijg je dit..Crying or Very sad

Morgen avond aat de boel los voor inspectie. Dan weten we meer. Iig is het morgen mooi weer om op de fiets naar he werk te gaan. Dat dan weer wel…

vorige bolides:

Profiel  

RandY
> 400 berichten
RankRankRankRank

Gepost: 27 april 2011 11:26 AM
  [ # 143 ]

En het viel gelukkig ook mee. Afgelopen Woensdagavond is de boel los gehaald en en de vermoedens bleken terecht te zijn. De hydraulische klepstoter van de 1e cilinder was kaduuk. De dag daarop is er een andere in gekomen en is er een reinigingsmiddel bijin de olie gedaan.

Vrijdag ochtend heb ik nog even de olie ververst (zat er alweer bijna 20k in)en dan kan ik er wel weer even tegen aan. Er zijn nog wel 2 ding die eraan zitten te komen. De multiriem begint slecht te worden en een motorsteun is niet lekker meer.

Maar het belanrijkste is: ik kan weer rijden.

vorige bolides:

Profiel  

RandY
> 400 berichten
RankRankRankRank

Gepost: 05 mei 2011 09:37 AM
  [ # 144 ]

Gisteravond eindelijk weer eens wat kunnen doen aan de auto.

Eerst heb ik beide deurpanelen van de deuren vervangen voor de VTS panelen.

de ouwe originele:

en de luxere VTS panelen

vervolgens het dashbord en de panelen maar eens ontdaan van alle stof en zooi die erop zat.

Als laatste heb ik de rukpukkel eraf geschroefd en het uitlaatsierstuk maar weer is terug geplaatst.

morgen zijn de achterpanelen en de heupgordel aan de beurt….

vorige bolides:

Profiel  

McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7072

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 05 mei 2011 10:52 AM
  [ # 145 ]

staat een stuk beter!

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27890

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 05 mei 2011 08:49 PM
  [ # 146 ]

Grappig om te zien dat de VTR stof uit een Xsara type 2 geen stof onder de armsteun heeft.
De VTS stof op het plaatje eronder heeft daar wel stof.

Mijn type 3 VTR heeft die stof dan weer wel.
Uiteraard wel weer in een andere kleur Wink

Weer wat geleerd dus Cool

Profiel  

2d
Administrator

Gepost: 08 mei 2011 10:56 AM
  [ # 147 ]

Heb je de deurpanelen nog verzwaard?

Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  

RandY
> 400 berichten
RankRankRankRank

Gepost: 09 mei 2011 09:45 AM
  [ # 148 ]

Nee, hoezo?

vorige bolides:

Profiel  

2d
Administrator

Gepost: 09 mei 2011 07:57 PM
  [ # 149 ]

Voor wat beter geluid. De speakers zouden een stuk dieper kunnen gaan als die deurpanelen niet zo gruwelijk zouden resoneren. Heb je met een baskist natuurlijk niet zo’n last van, maar als ze toch los liggen zou ik de moeite wel nemen Smile

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27890

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 09 mei 2011 07:59 PM
  [ # 150 ]

Daar heb je wel een punt, want ze trillen nogal bij een wat hoger volume…

Profiel  

10 van de 13
« Eerste  < Vorige 8 9 10 11 12 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook