Hey!
Hier een paar nieuwe foto’s die ik genomen heb van de onderkant van de wagen, mijn excuses voor de kwaliteit, ik had enkel mijn GSM bij de hand…
Op de foto’s
- De plekjes roest die ik gevonden heb
- De voorste uitlaatpot die, ik denk, vervangen moet worden?
- Een eigenaardige perforatie van de bodemplaat, hier zitten juist achter de motor verschillende sleuven in, maar ik vermoed dat dat normaal is?!
- De handremblokken die zo goed als op zijn vermoed ik…
Groeten!
Zjoke schreef:Hey!
Hier een paar nieuwe foto’s die ik genomen heb van de onderkant van de wagen, mijn excuses voor de kwaliteit, ik had enkel mijn GSM bij de hand…
Op de foto’s
- De plekjes roest die ik gevonden heb
- De voorste uitlaatpot die, ik denk, vervangen moet worden?
- Een eigenaardige perforatie van de bodemplaat, hier zitten juist achter de motor verschillende sleuven in, maar ik vermoed dat dat normaal is?!
- De handremblokken die zo goed als op zijn vermoed ik…Groeten!
De uitlaatpot die geperforeerd is, zoals je op de foto ziet, is deze makkelijk zelf te vervangen, of moet er hiervoor veel gedemonteerd worden? (Ik ga princess Dy na nnieuwjaar namelijk binnendoen voor een grote check-up en groot onderhoud en een elektronische onsteking en volledige afstelling, zodat ik een lange leuke zomer kan rondcruisen )
De onderkant ziet er een beetje vettig uit, het was nu ook wel een natte dag, ik zou alles willen ontvetten, ook aan de ophaning, maar ik denk dat ik hier beter afblijf, om roest te voorkomen. Niet?
Groeten!
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004
- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
De uitlaatpot die geperforeerd is, zoals je op de foto ziet, is deze makkelijk zelf te vervangen, of moet er hiervoor veel gedemonteerd worden?
Je kunt er beroerd bij, maar is zelf te doen. In mijn herinnering hoeft er niets extra’s gedemonteerd te worden. Ik kon het in mijn Dyane-tijd ook en ik ben niet super handig.
Jeroen
Totaal aantal Berichten: 25594
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Die pot vervangen gaat het handigs als je het linker spatbord er even af trekt. Alles losjes terugmonteren en aantrekken. ik gebruik wel altijd gungum maar dat is niet strikt noodzakelijk.
Die sleuven in je bodem horen erin. Geeft een beetje rijwind koeling van de bak.
De handrem blokken zijn nieuw al aardig dun.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 15702
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Ik val van de verbazing gewoon in herhaling…
graddus schreef:Mooi he, zo’n keuring. Een blanco keuringskaart, maar wel tot op het ijzer versleten remblokken…
En nu dus ook een doorgerotte uitlaatpot? Is deze auto soms twee keer gekeurd door die doofblinde keurmeester?
Totaal aantal Berichten: 32
Geregistreerd: 26-01-2007
- Dyane Dyane 6
- 2CV 2CV6 Perrier
- Ami AMI 6 Berline
- 2CV 2cv6 Spécial
- 2CV 2cv6 Spécial
- 2CV AZU
- Méhari Méhari 4 zitter
- 2CV 2CV AZ
- 2CV 2CV4
Mooie Dyane en in een heel correcte staat voor haar leeftijd.
Zjoke schreef:
Vrijdag krijg ik normaal 2 spuitenbussen toe met de lak AC 087 (Beige Albatros), dan kan ik de drie vlekjes roest bijwerken
Let wel op want de kleur van deze Dyane is niet Beige Albatros, maar Beige Colorado (AC069). Dat moet normaalgezien ook op het schubord vermeld staan, meestal rechts, in de buurt van het identificatieplaatje en de ORGA-code. Albatros is veel lichter en werd geleverd in de jaren 72-73. Colorado hoort bij de laatste Dyanes van de jaren 80.
Mijn 2CV4 is Beige Albatros en ik heb ook een Dyane in Beige Colorado. Die twee kleuren meng je beter niet want ze zijn echt wel verschillend
En wat de bodem betreft: als er geen rottigheid onderzit, zou ik dat beetje vet laten zitten, het kan enkel beschermend werken. De motor, de bak en de bewegende delen kan je beter wel ontvetten, zo kan je ook een oogje in het zeil houden of er geen lekken zijn…
Veel succes ermee!
Super tevreden van mijn Dyane!!
Maar eergisteren nog eens meegenomen om een toer te maken, na twee weken stilstaan, sputtert en stottert de motor…
Ze rijdt, maar met schokken en stoten als je een contante snelheid wil aanhouden, bij het iets sneller optrekken gaat het goed, tot je op constante snelheid wil rijden…
De bougies al eens vervangen, een carburatorreinigingsmiddel van Forte bij de benzine gedaan, ... doet allemaal niets…
Hou zou ik dit kunnen oplossen?
Waarschijnlijk prut in de carburateur. Na zoveel jaar is er waarschijnlijk een hoop rotzooi in de tank terecht gekomen. Een extra benzinefilter (tussen pomp en carbo) helpt misschien, maar de definitieve remedie is carbu schoonmaken met perslucht en de tank schoonmaken. Meteen de brandstofslangen vervangen!
AYA-2 ‘69 | AYA-3 ‘68 | AY-CB ‘83 | MANB ‘85 | BX 15 TGE ‘91 | BX 19 TZI ‘93