vandaag heb ik de bougies eruit gehad, om te kijken hoe die eraan toe waren, en bij één bougie kwam er een beetje benzine uit toen ik de kabel loshaalde. Verder loopt de motor een beetje onregelmatig stationair als ie warm is.
Is dit normaal?
Hmm klinkt als een bougie die niet mee wilals de motor warm is.
Loopt de motor wel goed als je net start?
Ja, vlak na de start als het toerental nog iets verhoogd is door de choke, loopt ie mooi rond. Als ie daarna warm wordt en met een lager toerental loopt, loopt ie onregelmatig. Moet ik gewoon nieuwe bougies erin doen? Of de kabels controleren?
Totaal aantal Berichten: 6135
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Ik weet niet wat voor een verdeler je auto heeft, maar de verdelerkap en rotor lijken me de eerste verdachten hier. Vonkt het spul wel goed?
Er staat in de papieren die erbij zaten dat de rotor en verdelerkap al een keer vervangen zijn, dat is wel 40000 kilometer en een onbekend aantal jaren geleden, dus is controle van de vonk misschien wel handig
Hoe controleer je of de vonk goed is?
Ik heb de bougies trouwens schoongemaakt voor ik ze weer terug deed, er is nu lang niet meer zoveel benzine bij de bewuste bougie nadat er een stukje meer gereden is. Weet niet of dit wat betekent?
Het lijkt erop dat de verbranding niet volledig is. ( geen goede vonk )
Heb je de bougie al omgewisseld met een andere ?
Als die ook nat is zou ik aan de kabel en/of aansluitingen denken.
Zoniet, ligt het toch aan die eerste bougie.
Hoelang zitten de bougies er al in ?
40.000 km voor verdeelkap en rotor lijkt mij niet veel.
er zitten nu nieuwe bougies in, en het maakt geen verschil.
Hoe controleer je precies of de vonk goed is? En als de vonk niet goed is, lijken nieuwe bougiekabels de eerstvolgende stap toch?
Totaal aantal Berichten: 296
Geregistreerd: 29-06-2007
- DS 4 1.6 THP EGS 155 So Chic
Ik zou eerst de verdeler en rotor (optisch) controleren.
Op internet staat waar je op moet letten.