15 van de 78
« Eerste  < Vorige 13 14 15 16 17 Volgende >  Laatste »
   
Eerste ervaringen met de DS3 e-HDI
PSspike
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 34
Geregistreerd: 11-01-2011

- DS 3 1.6 e-HDi Airdream So Chic
Gepost: 20 april 2011 10:04 AM
  [ # 211 ]

Misschien dat je merkt dat de turbo nog even op gang moet komen. Klinkt mij vrij bekend in de oren (rijd nu nog in een oude verdelerpomp TDI Smile)

Profiel  
 
DCAR
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 47
Geregistreerd: 11-02-2011

Gepost: 20 april 2011 10:24 AM
  [ # 212 ]

Nouuuu dat verschil ken ik wel, het is meer aan / uit van het gaspedaal, is ook electronisch tegenwoordig.

Profiel  
 
easternnl
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 644
Geregistreerd: 07-05-2004

- DS 3 1.2 PureTech 130 Sport Chic Cabriolet
- 2CV 6
- C4 (2004-heden) Cactus 1.6 BlueHDI Business Plus
Gepost: 20 april 2011 11:10 AM
  [ # 213 ]
DCAR schreef:

is er al iemand opgevallen dat als je snel overschakelt en op het gas gaat dat hij dan even inhoud / schokt en dan pas de motor vermogen gaat geven ?

Ja, heb ik soms ook. Ik heb opdat moment ook niet het idee dat ik lomp rij, beetje apart. Het zou, lijkt mij, niet aan de turbo kunnen liggen.

Profiel  
 
Icemanakaice
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 20
Geregistreerd: 02-03-2011

Gepost: 20 april 2011 12:16 PM
  [ # 214 ]

Ja is mij ook opgevallen. Duurt even inderdaad.

Profiel  
 
PSspike
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 34
Geregistreerd: 11-01-2011

- DS 3 1.6 e-HDi Airdream So Chic
Gepost: 20 april 2011 12:33 PM
  [ # 215 ]

Hoe reageert de motor als je tijdens het schakelen het toerental constant houdt? Heb je dan wel direct weer power?

Profiel  
 
easternnl
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 644
Geregistreerd: 07-05-2004

- DS 3 1.2 PureTech 130 Sport Chic Cabriolet
- 2CV 6
- C4 (2004-heden) Cactus 1.6 BlueHDI Business Plus
Gepost: 20 april 2011 12:42 PM
  [ # 216 ]

Het gebeurt lang niet altijd, ik zal proberen om een situatie te vinden waarbij het altijd optreed.

Profiel  
 
Lancelot
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 17
Geregistreerd: 26-11-2006

- C5 2.0i Automaat
Gepost: 20 april 2011 01:43 PM
  [ # 217 ]
DCAR schreef:

is er al iemand opgevallen dat als je snel overschakelt en op het gas gaat dat hij dan even inhoud / schokt en dan pas de motor vermogen gaat geven ?

Ja heb ik ook op mijn 207. Denk dat t elektronische beveiliging is om de koppeling te sparen.

Als de tijd aan mijn zijde is floreren de wijnen…
Heleneus.nl / Emigreren kun je leren

Profiel  
 
renevos
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 38
Geregistreerd: 08-11-2010

Gepost: 20 april 2011 02:18 PM
  [ # 218 ]

Ik heb het ook, maar juist bij lage snelheden en alleen bij de 2e versnelling. Gekke is dat hij dat soms doet, lang niet altijd.

Profiel  
 
DanielD
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 28
Geregistreerd: 27-10-2010

Gepost: 20 april 2011 03:29 PM
  [ # 219 ]

Ik heb hier ook af en toe last van. Ik denk zo eens in de 500km.

Ik wilde hier bij mijn eerste grote beurt over gaan zeuren.
Het gekke is dat dit ook wel eens bij rustig schakelen gebeurd.

Is er verder ook nog iemand die last heeft van een krakende middenarmsteun?

Profiel  
 
ds3haarlemnl
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 25
Geregistreerd: 29-01-2011

- DS 3 1.6 E-HDI So Chic
Gepost: 21 april 2011 12:00 AM
  [ # 220 ]
deluxious schreef:

Niet lullig bedoeld, maar hoe onlogisch is het dat de start-stop enkel werkt als je de bak in z’n vrij hebt? Ik zie mezelf niet voor het verkeerslicht elke keer naar z’n vrij schakelen. En als het licht op groen springt moet je dus van z’n vrij naar z’n 1 en dan weg. Niet echt bevordelijk voor het vlot wegkomen bij de verkeerslichten…

Ik had dus verwacht dat start-stop gewoon werkt ook als ie in z’n 1 staat (dus gewoon uberhaupt bij <20km/u).

Ja,stel je voor dat je als eerste voor het stoplicht niet metéén weg bent,wat een drama zou dat zijn voor je achter buurman die niet in staat is één miliseconden te “wachten”
De meeste mensen laten zich in het verkeer opnaaien,voor wát??
Ik rijdt sinds 12 april met héél veel plezier in mijn DS3 eHDi en gebruik de start-stop iedere keer weer en laat me door niemand opnaaien in het verkeer,automobielisten maken er een sport van wie van stoplicht tot stoplicht de snelste is,lekker belangrijk allemaal,zó onstaan de file’s dus. bye2

Profiel  
 
ds3haarlemnl
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 25
Geregistreerd: 29-01-2011

- DS 3 1.6 E-HDI So Chic
Gepost: 21 april 2011 12:21 AM
  [ # 221 ]
Lancelot schreef:
DCAR schreef:

is er al iemand opgevallen dat als je snel overschakelt en op het gas gaat dat hij dan even inhoud / schokt en dan pas de motor vermogen gaat geven ?

Ja heb ik ook op mijn 207. Denk dat t elektronische beveiliging is om de koppeling te sparen.

Ook ik heb dat alhoewel hij niet écht inhoud maar vloeiend weer oppakt,ze noemen dit geloof ik een turbo-gat. huh

Profiel  
 
hbeck
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 988
Geregistreerd: 30-06-2007

Gepost: 21 april 2011 01:26 AM
  [ # 222 ]

Stop & go gaat als de brandweer, ik gebruik hem altijd en bij het intrappen van de koppeling loopt de motor voordat jij je voet helemaal naar beneden hebt, terwijl ik de koppeling intrap zet ik met mijn rechterhand de versnelling in de 1, ik ben 1 van de weinige mannen die 2 dingen tegelijk kan

Acadiana, GS break, 3 AXen, 2 BXen, Xantia, C5 break, C4GP 1.6 HDIF EB6, DS3 eHDI en een Ciroen C4 Cactus

Profiel  
 
easternnl
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 644
Geregistreerd: 07-05-2004

- DS 3 1.2 PureTech 130 Sport Chic Cabriolet
- 2CV 6
- C4 (2004-heden) Cactus 1.6 BlueHDI Business Plus
Gepost: 21 april 2011 08:45 AM
  [ # 223 ]
ds3haarlemnl schreef:

Ook ik heb dat alhoewel hij niet écht inhoud maar vloeiend weer oppakt,ze noemen dit geloof ik een turbo-gat. huh

Dit noemen ze geen turbo gat hoor.

Profiel  
 
ds3haarlemnl
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 25
Geregistreerd: 29-01-2011

- DS 3 1.6 E-HDI So Chic
Gepost: 21 april 2011 08:11 PM
  [ # 224 ]
easternnl schreef:
ds3haarlemnl schreef:

Ook ik heb dat alhoewel hij niet écht inhoud maar vloeiend weer oppakt,ze noemen dit geloof ik een turbo-gat. huh

Dit noemen ze geen turbo gat hoor.

Als het geen turbo-gat is…....moet je zeggen wat het wél is,jij heb er dus verstand van Sad

Profiel  
 
DCAR
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 47
Geregistreerd: 11-02-2011

Gepost: 21 april 2011 08:30 PM
  [ # 225 ]

het is echt geen turbo gat.
letterlijk wordt er een kort moment geen brandstof ingespoten. dit kan doordat een sensor of iets anders iets registreer waarom hij geen brandstof moet inspuiten.

het gevoel is. je trapt het gas in en er gebeurd niks en dan met een schok komt er het vermogen in.

Profiel  
 
 
15 van de 78
« Eerste  < Vorige 13 14 15 16 17 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook