10 van de 45
« Eerste  < Vorige 8 9 10 11 12 Volgende >  Laatste »
   
C35 Camper - heet gelopen en droog gekookt
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7576
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 20 april 2011 11:34 PM
  [ # 136 ]

Vast een ontzettend leuk beest Smile

Ik pb je over de band.

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7576
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 21 april 2011 02:26 PM
  [ # 137 ]

Nog eens gezocht - maar die italiaans/franse muis/eekhoorn kan ik onder die naam niet terugvinden. Maar goed, gewone bosmuisjes slepen ook met eikels. Net als de eikelmuis - die bestaat ook. Maar ik ben wel benieuwd waar mijn busje in het verleden zo lang naast een eikenboom heeft gestaan. Busjes zijn om mee te rijden, toch?

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7576
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 27 april 2011 10:27 PM
  [ # 138 ]

Tussen alle klusjes die je moet doen als je ziet wat er aan de hand is en je er nu dan bij kunt is het gelukt: de noisekiller motordeken, mat en het plakspul zit in de bus. Eigenlijk allemaal nogal simpel - mits je niets tegenkomt wat je eerst wilt ontroesten, kitten, repareren en zo.
- Plakspul in de motorkap. Deels ook maar in de motorruimte rechts tegen het schutbord aan gezet - ‘t was nogal veel voor voor het kleine kapje. Links was me te veel gedoe: daar zit van alles tegenaan gemonteerd.
- Dekentje over de motor, vanuit het interieur gemonteerd. Alleen aan de kant van de radiateur vastgemaakt, zodat oliepeilstok en vuldop bereikbaar blijven
- Dikke mat in de cabine. Die was helaas te klein om in een keer te snijden. En sowieso te klein voor de hele cabine - daarom deels aangevuld met het plakspul voor onder de motorkap (blijkbaar is de C35 erg groot). Ik heb de naad anders gelegd dan in de vloermat, zodat de boel mooi overlapt. Gaatjes gemaakt voor de drukkers van de oorspronkelijke mat, die ligt er dus weer overheen.
- Dunne antidreun-plakspul (voor de wielkasten volgens de beschrijving). Dat spul gebruikt in en achter het dashboard. En omdat de mat tegen het schutbord aardig vergaan was, dit spul ook op het schutbord gezet. Met daarna een laag van het plakspul voor onder de motorkap. Daar dan toch maar (voor het oog) de oorspronkelijke mat weer overheen.
- Restjes gebruikt onder en achter de accubak (de oorspronkelijke accubak is vervangen door eentje van MDF - die moest er dus eerst uit. Grrr.
- Nog een flink stuk dunne plak-antidreun over. Ga ik misschien wel op de achterste wielkasten zetten.

Resultaat: de motor klinkt gedempter. De fan maakt minder lawaai (meteen even gesmeerd - je kijkt zo op de koperwikkelingen Neutral. ‘t Dashboard geeft minder vibraties. Je moet harder op het gas trappen (de matten moeten zich nog een beetje zetten).

Afgeleid resultaat:
- ontdekt dat van de kilometerkabel het ‘deelbare stuk’ achter het dashbord mist. Of dat er gewoon de verkeerde kabel in zit. Er zit een klik-verbinding op de teller (min of meer zoals op de CX), maar de kabel eindigd met het het mofje met schroefdraad zoals de deelbare kabel in een DS of CX. En dat past dus eigenlijk niet, waardoor de kabel uit de teller kan schieten. Voor nu maar even opgelost met ty-ripjes.
- de claxonbediening in het stuur is kapot en ik zie het niet. De vorige eigenaar had al een extra schakelaar op het dashboard gezet. Laat voorlopig maar.
- de ruitenwissermotor maakt een ontzettend kabaal. En ik zie maar niet hoe dat ding er uit kan zonder dat je echt het hele dashboard er uit sloopt. Ik weet nu wel hoe ik een hand moet ontvellen. Helaas ook nergens een opening om een beetje smerende contactspray in te spuiten.

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 28 april 2011 12:06 AM
  [ # 139 ]

Goed bezig!
Geen objectieve (geluids)meting vóór en na?

Citroen!

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7576
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 28 april 2011 12:21 PM
  [ # 140 ]

Dat was wel een goed idee geweest natuurlijk. Maar helaas, ik heb geen geluidsmeter. Stationair is het een wereld van verschil. In de stad is het geluid doffer, gedempt, maar echt stil is nog steeds anders. Op weg naar Citromobiel maar eens uitproberen of de radio op de snelweg opeens weer een functie heeft Smile. Als dat zo is ben ik dik tevreden, dan kan ik op vakantie mijn vriendin weer verstaan. Toch net iets meer samen Wink.

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 28 april 2011 03:00 PM
  [ # 141 ]

Soms wil je juist rust! (Daarom heb ik ook geen intercom o.i.d. op de motor! Smile )

Citroen!

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7576
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 07 mei 2011 11:00 PM
  [ # 142 ]

Vandaag op en neer naar Citromobiel. Radio 1 op de heenweg prima te volgen. Op de terugweg het raam open, maar toch Radio 3 nog kunnen volgen. En bij 80 km/u met de headset kunnen bellen. Experiment geslaagd.  cool hmm  En dus ook geen intercom nodig Wink M’n onderdelen-verlanglijstje ongebruikt mee terug naar huis kunnen nemen. Neutral Nou ja, niet alles kan meezitten.

Profiel  
 
Maurice van Mourik
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006

- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Gepost: 07 mei 2011 11:11 PM
  [ # 143 ]

het is en blijft een exotisch apparaat, vorig jaar hebben wij nog een linkerbuitenspiegel en een tankdop kunnen bemachtigen.

Verder niet veel gezien op C35 gebied.

Morgen gaan wij struinen, o.a. naar visa-delen cheese

Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7576
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 29 mei 2011 10:19 PM
  [ # 144 ]

Met dank aan Simon Algra gaat er op vakantie een fatsoenlijke reserveband mee. Op een gouden velg, jawel. cool hmm  En bovendien heb ik nu een passende snelheidsmeterkabel. ‘t Blijkt dat in mijn bus de kabel voor het oude dashboard zit - en dat past dus niet. Die gaat er natuurlijk ook nog in voor de vakantie. Wel appart: ik heb de oude kabel nu voor de derde keer met ducktape aan de teller gehangen - en nu zit ie blijkbaar beter dan de keren daarvoor. Geen slingerende snelheidsmeternaald, geen rare geluiden. Ik zou ‘m bijna laten zitten Wink
Alles bijeen toch zo’n 4 uur rijden op een dag. Met de SAAB stoelen en de geluidsisolatie toch allemaal wel heel prima te doen. Smile

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 29 mei 2011 11:47 PM
  [ # 145 ]

Goed bezig!
Ben nu wel benieuwd naar de effecten van de geluidsisolatie.

Citroen!

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7576
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 30 mei 2011 12:19 AM
  [ # 146 ]

Dan wordt ‘t tijd voor koffie Smile Is de straat bij jou voor de deur al weer begaanbaar? Kom ik binnenkort met de bus een keer jouw wagenpark bekijken.

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 30 mei 2011 12:33 AM
  [ # 147 ]

Koffie? Goed idee, maar dat moet nog even wachten: Hier voor de deur heb je nu een Mehari 4x4 nodig! (Wordt 15 juli voor het klaar is, volgens mij).
Maar: Gaan we doen!

Citroen!

Profiel  
 
Maurice van Mourik
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006

- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Gepost: 30 mei 2011 07:42 AM
  [ # 148 ]

4 uur is een peuleschilletje Laughing
Gisteren zijn wij teruggekomen van een weekendje Limburg, heerlijk, die motor gromt zo lekker bij 90…

Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7576
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 30 mei 2011 10:51 AM
  [ # 149 ]

Nederland is soms groter dan je denkt Wink Maar fijn hè, een echte diesel? Die van ons gromt nog steeds behoorlijk - maar nu kunnen we desondanks elkaar verstaan. (Bij Algra gezien hoeveel bitumendekens en lood je in een C35 kunt verstoppen - dan is mijn geluidmattensetje eigenlijk best bescheiden.)

Profiel  
 
Diesel Rinus
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 920
Geregistreerd: 12-07-2006

- 2CV 250
- C35 C32 diesel kampeer MPV
- Overig U23 50 MOD
Gepost: 30 mei 2011 02:23 PM
  [ # 150 ]

ach het laadvermogen van deze bussen ligt tussen de 1500 en 1800 kg, dus je kunt inderdaad nog even doorgaan!!!

waar rook is, is…


LHM only!

Profiel  
 
 
10 van de 45
« Eerste  < Vorige 8 9 10 11 12 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook