Had een slippende en gesmolten V snaar. Schrok een beetje van de prijs van deze smeltende snaren zonder wapening. Heb normale pouly op dynamo gezet en normale 9mm snaar gemonteerd. Lijkt goed te draaien, nu maar eens een stukje rijden en zien of het blijft werken.
Dan staat ie waarschijnlijk niet goed staan afgesteld. Of ouderdom..?
Zo’n polyflex snaar smelt niet zomaar.
Polyflex snaren worden met name in de industrie toegepast vanwege de duurzaamheid. ;-)
26 euro voor een polyflex snaartje kan je weer jaren rijden. Om al je poely’s (als het al goed mogelijk is) aan te passen ben je denk ik meer kwijt. Volgend jaar rijden de nog rijdende SM’s er 40 jaar mee rond. Als het niet goed werkt hadden al in ons midden zijde SM mod’s uitvinders er al lang iets op bedacht.
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
De poulies moeten goed in lijn staan en de snaar heel erg strak. Ze zijn geleverd wegens de kleine straal van de dynamo poulie. Gewone v-snaren konden die bocht niet halen. Tegenwoordig gaat dat wel maar dan moet je ook het poelie wiel op de HD pomp aanpassen.
groet
Joris
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
gewone v snaar draait perfect op orginele pomp pouly en ds dynamo pouly
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Toch raar dat dat “perfect” past want de vorm van de V van een V-snaar is namelijk helemaal anders dan de vorm van de V van een polyflex snaar. De nu gebruikte V-snaar ligt ook veel minder diep in de groef van de hoofdpouly.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
De hoek van de V van de poly snaren is anders dan een gewone v-riem , op de pomp poelie kan dat waarschijnlijk nog wel werken .
De diameter van de alternator poelie van een DS is opmerkelijk groter dan de originele .
Hoop dat je genoeg toeren maakt om goed bij te laden .
Heb je de opbrengst al gemeten ?
Nu ik vraag me af of dit experiment de moeite waard is , voor 40 Euro heb je een nieuwe polyflex snaar !
Walter
Meten is weten , gissen is missen
de dynamo moest toch uit elkaar omdat de lagers op waren, ik heb al 2 orginele snaren verbruikt, dus ik ben blij met het experiment.
Klopt het dat de polyflex snaar van de dynamo 7 mm breed is en die van de airco 10 mm?
B.v.d.
Kwam deze net tegen: http://maseratinet.com//c-518-belts-hoses-cables.aspx Hier hebben ze het dus over een 7 resp. 11 mm polyflex. Of die ook voor een Sm gelden….??
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
ik dacht 11.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
bogaard77 schreef:De poulies moeten goed in lijn staan en de snaar heel erg strak. ...
ik heb ze net uitgelijnd, maar heb geen toestelletje om de spanning van de snaar te meten…Hoe kan ik dat meten? Wat is ‘heel erg strak’? De vorige ligt in 10 breuken ernaast.
Duwen in het midden met je duim en de uitslag meten, lijkt me nogal ‘erg’ vaag.
Walther
ds21M 1966
sm 2.7 carb M 1971
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Toch doe je het zo. Een normale snaar mag je 90graden kunnen draaien. ( naar de zijkant dus) en deze moet weer net ietsje strakker.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Oplossing ??
http://www.leboncoin.fr/equipement_auto/189877101.htm?ca=19_s
Walter
Meten is weten , gissen is missen
nee, Die snaar is niet gemaakt om zo’n kleine radius te maken..
gr Mark
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
En juist daarom hebben ze voor de poly snaar gekozen
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste