Totaal aantal Berichten: 108
- XM Break 2.0i Turbo C.T AUT. LPG G3
- XM 2.0 16v aut SX
Nogmaals Matthijs bedankt! Heerlijke auto. Mankeert nog wel het een en ander aan, maar dat wisten we.
Wat is er de afgelopen dagen gebeurt:
Andere banden en velgen, de mijne waren toch beter en mooier.
Navigatie ingebouwd
Radio ingebouwd
Armsteunverhoger geplaatst
De originele zonnekleppen met lampie weer terug geplaatst
Uitlaat los gehaald en gemonteerd hoe het moet, het klapperen kwam door het feit dat deze te laag was gemonteerd en op de chassissteun leunde, vandaar geklapper.
Middelste gordel achterbank weer gangbaar gemaakt, kwamen 2 zuurtjes uit en er zat een knup in (vreemd)
Wat staat er nog te gebeuren:
Andere grille, bumper en linker- en rechterspatbord (met dank aan Brian en Matthijs 309)
Airco nogmaals afvullen en kijken of de pomp echt lek is, zoja, dan andere pomp installeren (hebben we gelukkig nog liggen)
Raammechanisme LV opsnorren en plaatsen, is met snelbediening, andere aansluitingen dan we hebben liggen.
Als de klus geklaard is komen de foto’s, er rijd dan weer een zeer keurige Turbo CT Break rond in NL. Niet te zien op meetings, daar houd ik niet van.
Soms is het beter, om te vragen om vergiffenis, dan toestemming. (Oud-Zeeuwse wijsheid)
Totaal aantal Berichten: 3422
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Voor alle (niet XM-specifieke) airco zaken kan ik je Auto Airco Wilp aanraden. Hij heeft mij perfect geholpen voor €1 i.p.v. een paar honderd bij de dealer.
Volg je hart, gebruik je hoofd.
- XM 2.0 16v aut SX
gelukkig kan ik hier: http://www.koelservice-apeldoorn.nl, terecht, voor nop, mocht hij er niet uitkomen lijkt mij idd AAW een goede 2e keus
Soms is het beter, om te vragen om vergiffenis, dan toestemming. (Oud-Zeeuwse wijsheid)
Voor nop, da’s mooi.
- XM 2.0 16v aut SX
is vrindje vandaar
- XM 2.0 16v aut SX
De break wordt met dag leuker en mooier, wat is er inmiddels gebeurt?
Andere grille en bumper opgehaald bij Brian
Airco bijgevuld en getest, alles blijkt nog goed te gaan
LHM-nivo sensor-bekabeling weer op gezocht, zat niet aangesloten, lag onder de LHM-bak
Andere aanjager geplaatst, de torren waren doorgebrand, want alleen uit of heel hard aan
Alle relaisvoetjes gereinigd en in de vaseline gezet
Wat moet nog?
opscharrelen van rechterspatbord, kleur KPKMR (Bleu Mauritius), en bijbehorende modderkuip
raammechanisme linksvoor (tiptoetsbediening)
Wie heeft dit nog liggen en wil deze overdoen, of heeft er iemand een bedradingsschema liggen hoe de 9-polige stekker van hety raam om te bouwen(soldeerschema) is naar 2-polige systeem.
Oja, kwam er vandaag per ongeluk achter dat de auto ook is voorzien van een heuse boord(trip)computer
Alvast bedankt,
jaap
- XM 2.0 16v aut SX
Wat hebben we vandaag gedaan?
De grille en bumper van Brian gepoetst en geplaatst, ook nog een voorscherm rechtsvoor op de kop kunnen tikken bij Autodemontagebedrijf Wind in Apeldoorn. Bijna dezelfde kleur, maar ander kleurcode !? KPKCR ipv KPKMR, maar daar zie je helegaar niets van.
Zie de fotoreportage: https://picasaweb.google.com/108133934236901911545/NieuweNeusXMBreak#
Voor de mooiigheid heeft hij ook nog een nieuw kentekenplaat gekregen, staat wel zo netjes.
Nu alleen nog een raammechanisme ombouwen van S2 tiptoets naar S1 zonder-tiptoets. Dan zijn we helemaal klaar.
Ik dank alvast Matthijs (auto) Matthijs 309 en Brian (grille en bumper) Wind (voorscherm) Brezam (kentekenplaat)
Op naar Harlingen morgen, pak ik eens lekker de boot naar Vlieland.
Alleen de eerste drie letters geven de kleur aan, de laatste twee zijn een code voor de fabrikant van de lak o.i.d. Daar zou dus theoretisch een heel klein verschil in kunnen zitten, maar als je ziet hoe klein het kleurverschil is tussen Bleu Mauritius en Bleu Stratos dan is het (theoretische) kleurverschil tussen verschillende KPK’s al helemaal niet te zien.