Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005
- C15 GV (Grand Volume)
Bouten linksvoor losgemaakt, auto opgekrikt, bouten eruit gedraaid, maar loskomen ho maar! Het wiel wil er niet af….....
Is er iets dat ik hier zelf aan kan doen? Ik had al gedacht om een kruipolie-achtig iets bij de binnenste rand van de (stalen) velg (waar deze over de naaf schuift) te spuiten en dat even in te laten trekken en het dan morgen nog een keer te proberen.
Anyone? Of moet ik er niets inspuiten?
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa
Totaal aantal Berichten: 5465
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Toevallig daar laatst ook een probleem meegehad.
Wat we geprobeerd hebben:
-Velg bij de bout verhitten
-Inspuiten met WD-40
-Binnenkant band slaan.
- Op de velg tikken, zodat de velg “schrikt”
Dit werkte jammer genoeg niet. Wagen op de brug gezet, een iemand met een balk tegen de binnenkant velg houden en de ander met een moker tegen aanslaan. Daarbij wel steeds de wiel een stukje draaien na iedere slag…
Oorzaak was verkeerde velgen erop zetten toendertijd.. (Dat wist ik niet!)
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Totaal aantal Berichten: 7774
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Een likje kopervet tijdens montage voorkomt dit soort ellende
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005
- C15 GV (Grand Volume)
Tsja, dat van de kopervet weet ik, dat weet de garage die ze gemonteerd heeft ook…... Het zijn velgen die van een Xant komen, dus daar kan eigenlijk weinig mis zijn… Ik ga ze vanavond maar eens voorzichtig inspuiten. Ik wijt het maar aan het feit dat er geen of te weinig kopervet op gezeten heeft
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa
Totaal aantal Berichten: 644
Geregistreerd: 07-05-2004
- DS 3 1.2 PureTech 130 Sport Chic Cabriolet
- 2CV 6
- C4 (2004-heden) Cactus 1.6 BlueHDI Business Plus
Een flinke schop tegen de band, dan gaat tie wel los.
En inderdaad, kopervet er tussen helpt zeker. Ik doe het ook op de wielbouten.
Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005
- C15 GV (Grand Volume)
easternnl schreef:Een flinke schop tegen de band, dan gaat tie wel los.
Laat ik nou m’n garagekrik achter hebben gelaten in mijn auto die ze vorig jaar hebben gejat Met zo’n Xantia-krikje durf ik niet zo hard tegen het wiel te schoppen….. Anyway, ik heb ze vanochtend even ingespoten met kruipolie en zal vanavond nog eens een poging wagen!
Tnx voor het meedenken!
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa
Totaal aantal Berichten: 2120
Geregistreerd: 04-02-2008
- C15 C15D Grand Volume Durisotti
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
- C15 C15D fourgonnette 1985
Je moet zowieso niet tegen de band schoppen als de auto op wat voor krik dan ook staat. Als je leven je lief is tenminste.
Assteunen er onder, dan pas werken!!!
Totaal aantal Berichten: 1184
Geregistreerd: 16-02-2007
- XM 3.0 V6 Exclusive Aut LPG
- C5 2.0 16v Exclusive LPG G3
Schoppen kan wel, je ligt er immers niet onder. Goed op de handrem en de krik juist plaatsen, dat is wel een voorwaarde. Assteunen of een brug zijn natuurlijk altijd beter.
Alles wat ontstaat, komt voort uit het denken, het is geboren uit denken, gevormd uit denken.
Totaal aantal Berichten: 2120
Geregistreerd: 04-02-2008
- C15 C15D Grand Volume Durisotti
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
- C15 C15D fourgonnette 1985
Je kunt er natuurlijk ook onder liggen en ze naar buiten willen trappen
Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005
- C15 GV (Grand Volume)
Tsja, vanmiddag ergens in Hengelo een goedkope garagekrik op de kop getikt zodat ik iets meer kracht kon zetten bij het proberen, maar het wiel geeft nog geen sjoege!
Komende week toch maar even bij de bandenboer langs
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa
Heb dit probleempje in een ver verleden ook met de zx gehad. Na een hele dag proberen uiteindelijk het volgende gedaan.
Wielbouten eropmaar niet helemaal aandraaien en toen een paar rustige bochtjes gedraaid op de parking en plop, ze sprongen los.
recent ook gehad heb 4 bouten losgezet ( 3 mm van de velg) en zachtjes tegen een borduur gereden. Ik zag het niet zitten om op een zand-verharde weg in aanleg te vriemelen op een krik (met plaat eronder uiteraard)
probleem direct opgelost
Ik heb dit ook gezien m’n winterbanden oorspronkelijk van een Berlingo komen en blijkbaar meer spannen.
Vorig jaar voor ik ze gestoken heb deed ik er vet aan maar tegen het voorjaar is dat vet net als de sneeuw verdwenen voor de zon.
Ik hield een houten plank tegen de binnenkant van de velg en 2 tikken met een houten hamer deed de velg eraf springen.
Ik: Skoda Octavia 3 Combi 1.2 TSI 77kw ‘15 (maar in de praktijk rij ik met de C3)
Vroeger: VW Passat Break 3C 1.6 CR TDI ‘10, Xsara Picasso 16 HDI 110 ‘05, Golf4 TDI ‘02, Golf3 GT TDI ‘96, Golf2 TDI ‘90, Golf2 GTD ‘86
Madam: Citroen C3 1.6HDI 90 ‘10 (maar in de praktijk rijdt ze met de Octa)
Vroeger: P106D ‘97, Xantia18i ‘93, P206HDI70 ‘04, C3HDI70 ‘03, Corsa12S ‘89