7 van de 11
« Eerste  < Vorige 5 6 7 8 9 Volgende >  Laatste »
   
GS Roquefort
G-ikX
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 223
Geregistreerd: 27-09-2010

- C2 1.4 VTR
- GS/GSA 1.3
- C4 (2004-heden) Cactus VTI 82 Shine
- CX 25 GTI
Gepost: 20 maart 2011 08:58 PM
  [ # 91 ]

Ik heb ook ooit te maken gehad met een versnellingbak die in de 4e een trillende pook had.
Het is wel een beetje ‘Beun’, maar ik heb het toen op kunnen lossen met wat stoelrubbertjes van een 2cv die ik onder de motorkap om de schakelstang heb gehaakt en dan vastgehaakt aan de carrosserie, zodat er een bepaalde kracht naar boven wordt uitgeoefend.
Een trilling die er mogelijk zit wordt in ieder geval flink afgezwakt.
De versnelingsbak is overigens nooit echt stukgegaan!

Profiel  
 
bx-cannes
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005

- GS/GSA 1220 Club
Gepost: 20 maart 2011 09:15 PM
  [ # 92 ]

Nou ik ben dol op beun. Ik zal eens kijken of het helpt.

Profiel  
 
bx-cannes
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005

- GS/GSA 1220 Club
Gepost: 20 maart 2011 10:23 PM
  [ # 93 ]

Deze stabilisatorstang vind ik op de Franse ebay, klik

Het referentienummer geeft geen hits op google, dus ik heb nu geen idee of deze gaat passen op mijn 77-er club.

Iemand een idee?

Profiel  
 
bx-cannes
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005

- GS/GSA 1220 Club
Gepost: 23 maart 2011 08:01 PM
  [ # 94 ]

Nou, daar stond ik gisteravond. Oude stabilisator stang eruit gevloekt, nieuwe erin, past ie niet. Wat blijkt, tot 79 hadden ze een niet conische aansluiting tpv de torsie bar. Na 79 werd dat wel conisch. Ik had dus de verkeerde.

Vanmiddag even bij Civer langsgeweest. Uit een berg van zo’n 100 stabilisator stangetjes de juiste gevist. Zaterdag maar monteren.

Profiel  
 
bx-cannes
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005

- GS/GSA 1220 Club
Gepost: 28 maart 2011 11:11 PM
  [ # 95 ]

Hij rijdt weer als nieuw. Geen gepok en getik meer uit de aandrijflijn. Hieronder nog twee foto’s. Het detail van de niet-conische aansluiting, voor de stangetjes tot 79. De andere foto’s toont het gruis wat uit de versleten kogel kwam.

Nu maar eens verder kijken. Ik vind dat ie wat schudt tijdens het rijden. Alsof er een ovaal wiel onder zit ofzo.


Profiel  
 
Franq
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 745
Geregistreerd: 01-12-2006

- Dyane 6 AYCB
Gepost: 03 april 2011 10:11 PM
  [ # 96 ]

Van oude auto’s en dingen die gaan slijten…

AYA-2 ‘69 | AYA-3 ‘68 | AY-CB ‘83 | MANB ‘85 | BX 15 TGE ‘91 | BX 19 TZI ‘93

Profiel  
 
bx-cannes
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005

- GS/GSA 1220 Club
Gepost: 22 april 2011 11:03 AM
  [ # 97 ]

Argh, terug van een ritje a’dam vorig weekend, en ik kreeg vlak bij huis last van een flink schurend geluid bij remmen. Het kwam van de achterzijde, dus ik zal eens even inspecteren. Het zal even op straat moeten, want ik durf er zo niet mee naar m’n sleutelplek te rijden.

Ik verdenk een remblok, waarvan de voering is afgevallen oid.

Profiel  
 
pmd (verbannen)
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 316
Geregistreerd: 26-04-2010

Gepost: 22 april 2011 12:07 PM
  [ # 98 ]

Tja, of gewoon op!

Mocht je het oude type blokken hebben (tot 06/72 ), dan heb ik nog wel een setje nieuwe Textar liggen.
Maar mee rijden kan opzich nog wel om even naar je sleutelplek te komen. Auto zo leeg mogelijk houden (dan hebben je achterremmen minder druk!) En niet te veel remmen natuurlijk!
Als je achterremmen nog nooit zijn aangepakt dan zul je waarschijnlijk moeten overwegen om nieuwe schijven te monteren… tenzij ze altijd goed zijn gebruikt dan kan het nog meevallen.

Succes

Profiel  
 
bx-cannes
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005

- GS/GSA 1220 Club
Gepost: 22 april 2011 12:20 PM
  [ # 99 ]

Ik heb al even vlug gekeken,maar die schijven zijn niet aangeroest oid. Ik heb via ebay een setje blokken geregeld. Volgens mij dan nieuwe type, mijn GS is van 77. Ben benieuwd.

Het zou beter zijn om nieuwe scvhijven te monteren denk ik, maar dat doe ik wel als ik weer kan rijden.

Profiel  
 
bx-cannes
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005

- GS/GSA 1220 Club
Gepost: 10 mei 2011 11:32 PM
  [ # 100 ]

De blokjes kwamen met de postduif denk ik, want had ze pas vrijdag binnen. Gelijk even gaan straatbeunen. Eerst linksachter, maar dat zag er niet vreemd uit, toch maar nieuwe blokjes erin gezet. Toen rechtsachter, en daar zat de boosdoener. Gezien de slijtage van de andere drie blokjes is volgens mij gewoon de voering van het blokje gevallen. De schijf is nu enigszins naar de haaien, dus die moet ook nog vervangen worden.


Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 11 mei 2011 04:45 PM
  [ # 101 ]

dat kan, of er zit een zuiger vast! Goed controleren of ze allebei goed uitschuiven.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
pmd (verbannen)
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 316
Geregistreerd: 26-04-2010

Gepost: 12 mei 2011 12:59 PM
  [ # 102 ]

Het lijkt me niet dat de voering eraf is gevallen, dan zou je ook verwachten dat de 4 gaten leeg zijn van remvoering.
Ik denk gewoon een gevalletje vaste zuiger aan de andere kant dan waar dit blokje zat. Nieuwe rubbers doen wonderen.

En nadien met enige regelmaat goed remmen met een beladen auto, dan hou je ze lekker in beweging en verklein je de kans op vastrotten!

Succes ermee!

Profiel  
 
bx-cannes
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005

- GS/GSA 1220 Club
Gepost: 12 mei 2011 01:25 PM
  [ # 103 ]

Ik kon ze beide met gemak weer terug duwen om de nieuwe blokken te plaatsen, of zegt dat niks over de mogelijkheid om ook uit te schuiven?
Ik zal het binnenkort eens checken. Stel ik haal de blokken eruit, en ik trap op de rem, blijven de zuigers dan in hun behuizing, of schieten ze er helemaal uit? In de Haynes staat dat je dat vooral niet moet doen.

Profiel  
 
pmd (verbannen)
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 316
Geregistreerd: 26-04-2010

Gepost: 12 mei 2011 02:31 PM
  [ # 104 ]

Met deze wetenschap denk ik niet dat ze vastgerot zaten.
Bij een eend vallen de zuigers er in elk geval niet uit als er geen blokken in zitten (mits de schijf er nog tussen zit)
Ik denk dat het bij de GS(A) niet anders zal zijn. Je moet je alleen afvragen hoe je ze dan weer terug gaat krijgen.

Wanneer er een blok tussen zit kan je hier netjes de kracht op zetten. Als je enkel de zuiger terug moet duwen loop je grote kans op beschadigingen. Daarom zou ik het niet doen.

Profiel  
 
bx-cannes
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005

- GS/GSA 1220 Club
Gepost: 12 mei 2011 02:49 PM
  [ # 105 ]

Da’s een goeie. Dan houd ik dat afgesleten plaatje er wel tussen.

Profiel  
 
 
7 van de 11
« Eerste  < Vorige 5 6 7 8 9 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook