Wel bij het woord ‘race’
Beetje verboden ...
Schijt aan originaliteit.
Ah ik heb ook een rode 19 TZI uit januari 1990, met nog het 3e plastic ruitje in de Cstijl. De mijne is alleen metallic rood en dat is erg schaars, ik heb nog nooit een andere BX gezien in mijn kleur. De lak is 100% en zelfs het plastic ruitje is nog als nieuw (altijd uit de zon gestaan)
verder: electrisch fabrieksschuifdak, grijs interieur en grijze tweed bekleding (geen GTI interieur, wel kantelstoelen)
Als er gesprint gaat worden, dan doe ik ook mee!!!
Lelijke Eend schreef:Wel bij het woord ‘race’
Beetje verboden ...
Een Zweefrace
WYD schreef:Als er gesprint gaat worden, dan doe ik ook mee!!!
Dat is niet eerlijk, met je 16V
Echt *racen* doe ik er nog niet mee, Menno….EERST de komende week een nieuwe D-riem erin met spanrol.
Ik heb uit het onderhoudsboekje kunnen achterhalen dat hij bij 60.000 km (dus 67.000 geleden) z’n laatste D-riem heeft gekregen…..dat is wel in 1996 geweest (9 jaar geleden) .
Jan (van garage Haarlem) zei dat je bij zo weinig km’s toch om de 4 jaar een nieuwe erin moet zetten. ops:
Tegelijk zet ie er een nieuwe (originele Citroen) oktopus onder, zodat ik voorlopig weer lekvrij ben qua LHM.
Retourleidingen zijn recent al vernieuwd en de veerpoten gaan vloeiend in en uit (geen gekraak).
Dit heb ik na een weekje zo kunnen ontdekken tijdens het rijden.
Inderdaad zeg, direct vervangen die distributieset!!! Dat wordt dan een dure reparatie Bram, samen met die octopus!! Maar goed, beter dit dan kromme kleppen en een bevlekte parkeerplaats (of is ‘ie in die twee maanden Saxo niet schoongeregend?)
Bram schreef:
Tegelijk zet ie er een nieuwe (originele Citroen) oktopus onder
Hoezo “originele Citroën”? Zijn er imitatie-octopussen dan? Nog nooit van gehoord. Datgene wat ik bij iddstechnique vandaan had was exact hetzelfde fabrikaat etc. als hetgeen er onder vandaan kwam, alleen de prijs lag “wat gunstiger”....
Ich bin ein Breaker
karel schreef:Bram schreef:
Tegelijk zet ie er een nieuwe (originele Citroen) oktopus onder
Hoezo “originele Citroën”? Zijn er imitatie-octopussen dan?
Nog nooit van gehoord. Datgene wat ik bij iddstechnique vandaan had was exact hetzelfde fabrikaat etc. als hetgeen er onder vandaan kwam, alleen de prijs lag “wat gunstiger”....
Ja….blijkbaar wel.
Maar goed…..zal het misschien een paar tientjes schelen, ik heb dan eindelijk weer eens een Lekvrije BX.
En Voge : ik heb het er wel voor over hoor…ik wist het al bij aankoop en ik wil nu weleens een BX hebben die qua techniek picobello in orde is.
Alleen die D-riem kwam min of meer als een verrassing, maar die klus hebben meer BX rijders op z’n tijd, nietwaar ?
Wel een verschil zeg…..in 2 weken pas 280 km gereden…..met de diesels was het al gauw 2,5 a 3000 km.
Bram schreef:Wel een verschil zeg…..in 2 weken pas 280 km gereden…..met de diesels was het al gauw 2,5 a 3000 km.
Krijg je geen afkick-verschijnselen nu je zo weinig rijd :
ZX1.4i schreef:Bram schreef:Wel een verschil zeg…..in 2 weken pas 280 km gereden…..met de diesels was het al gauw 2,5 a 3000 km.
Krijg je geen afkick-verschijnselen nu je zo weinig rijd :
Hmm, heb nu in amper 2 weken alweer 1400 km afgelegd met de Toulouse. T’is gelukkig geen straf om er in te rijden.
ZX1.4i schreef:Bram schreef:Wel een verschil zeg…..in 2 weken pas 280 km gereden…..met de diesels was het al gauw 2,5 a 3000 km.
Krijg je geen afkick-verschijnselen nu je zo weinig rijd :
Nee hoor, valt (nog) wel mee.
Ik rijd al vanaf 1969 als chauffeur (en privé natuurlijk) en heb in die tijd naar schatting zo’n 1.400.000 km gereden op Vrachtwagens (waaronder 6X6 en 8X6 zandauto), 11 jaar autobus en toeringcar en dan nog 14 jaar koerier .....vind het wel even genoeg zo. ops:
Totaal aantal Berichten: 27888
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Bram schreef:
Ik rijd al vanaf 1969 als chauffeur (en privé natuurlijk) en heb in die tijd naar schatting zo’n 1.400.000 km gereden op Vrachtwagens (waaronder 6X6 en 8X6 zandauto), 11 jaar autobus en toeringcar en dan nog 14 jaar koerier .....vind het wel even genoeg zo. ops:
ik snap wel dat je het dan niet erg vind om wat rustiger aan te doen
maar denk dat er nog wel een tijd kan komen dat je het gaat missen
ach ja wie weet
Hmm…..al 2 dagen autoloos, de BX staat nog steeds bij Jan, want hij had ontdekt dat die leiding waarin een spoel gedraait is (vlak boven het subframe) en waarvan de spoel tegen elkaar gedrukt was, op springen stond.
Dus die moest ook even besteld worden en hopelijk is ie dan morgenmiddag klaar.
Kan in die tijd mooi even de LHM-plas (vlek) schoonspoelen op straat. ops:
Maar DAN gaat ie ook even *los* ...a.s. donderdag zal Renz worden onderscheiden op vliegbasis Soesterberg, (vanwege zijn missie naar Afghanistan) dus als er iemand op de A2 door een bloedsnelle en rode BX 1.9 TZI voorbij gescheurd word….dan weet je het
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004
- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Ja, inderdaad, de hermandad is dol op de A2, staan ook lekker veel flitspalen.