Hoi allemaal,
Ik heb eeb ZX uit ‘94 en moet de handremkabel vervangen.
Was lekker bezig tot ik bij de remnaaf kwam???
Deze kreeg ik er niet vanaf. Bout en borgveer verwijderd.
Nu schijnt het een zelfspanner te zijn… Als ik goed ingelicht ben.
En zou ik ergens een tandwiel moeten draaien, om de remschoenen te ontlasten???
Nu weet ik alleen niet waar ik moet zijn om dit te doen.
Wie kan mij vertellen waar dit zit in de naaf???
En of ik goed ingelicht ben???
Groetjes en alvast bedankt,
Paul
Totaal aantal Berichten: 678
Geregistreerd: 27-07-2006
- Xsara Ligne Prestige 1.8 16 v Break
- Saxo 538 spot
Achter op de ankerplaat zit een rubber dop, zo groot als een euro maar dan langwerpig, deze wip je er uit, als je dan met een zaklamp in dat gaatje kijkt zie je een tandwiel zitten, deze kun je verdraaien en dan otlast je de remschoenen.
Dit is wel een redelijk lastig klusje, wat je ook kunt proberen als het echt vast zit, is om het wiel terug te monteren en dan met wiel en al proberen te wrikken heen en weer, vaak komt het wiel dan samen met de trommel er af, zorg wel dat je de auto goed ondersteunt met assteunen of zo iets, je zou niet de eerste zijn waar de auto van de krik afschiet, succes
Als je er geen verstand van hebt, zorg dan dat je het wel krijgt
Totaal aantal Berichten: 678
Geregistreerd: 27-07-2006
- Xsara Ligne Prestige 1.8 16 v Break
- Saxo 538 spot
Gelukt?
Als je er geen verstand van hebt, zorg dan dat je het wel krijgt
Mij is het helaas niet gelukt, en nu stond hij in de garage.
Deze belde me op en vertelde me dat ze de naaf er ook niet afkregen.
De enigste optie voor hun was alles eraf flexen…
De kosten hiervan bedragen om en nabij de € 500,00
Dan nog de kosten van een handremkabel, want hier draait alles om.
Dan zou ik op ongeveer € 650,00 uitkomen.
En dat om een handremkabel te vernieuwen..
Handremkabel zelf kost € 20,00
Ben zelf aan het denken om een ZX te kopen voor € 400,00 en daar de achteras in zijn geheel
te verwijdere. Dan de onderdelen die ik nog kan gebruiken te demonteren.
Zoals bijv. koplampen, voorklep,achterklep en raammechanisme.
Dus ik moet kijken wat ik doe, opzicht rijdt deze zx perfect.
Motorisch is hij in perfecte staat, alleen de koppelingsplaten 2 mnd. geleden vervangen.
Dus zonde om dan deze naar de sloop te brengen…
Ik laat weer wat van me horen zodra ik ook weet wat ik doe,
Alvast bedankt voor jouw reactie
Ik heb een andere gekocht, alleen het is een Avantage 1.4.
Was alleen aan het denken om de versnellingsbak onder de oude te halen en de rest naar de sloop.
Daar de bak zelf gereviseerd is en in perfecte staat verkeerd.
Kan ik die omzetten op de Avantage van 1994, de Furore is van 1992
Beide 5 gang. Als dit kan wil ik die er onderuit halen en op reserve leggen.
Je weet nooit of je die kunt gebruiken, en de garage is groot genoeg.
De Avantage heeft 105.000 Km met NAP en de Furore 350.000 op de teller.
Nu is me opgevallen dat de Avantage over het algemeen weinig op de teller heeft staan.
Ook via Te Koop Aangeboden schijnt dit het geval te zijn.
Weet iemand waar dit aan ligt?? Of is het gewoon toeval???
Wederom alvast bedankt voor jullie reactie