31 van de 32
« Eerste  < Vorige 29 30 31 32 Volgende > 
   
Het SM blok van blooper1963
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 22 april 2011 01:28 PM
  [ # 451 ]

Tja, ik vermoed bij mij hetzelfde maar ik heb mijn originele ontsteking niet meer,dus…
Ik heb wel iets anders liggen dan de 123. Ik ben een leek op gebied van de SM, maar na één jaar volledige stilstand in een vochtige garagebox,en starten na 2 sollicitaties van de startmotor, en dan nog mooi rond draaien ook, begrijp ik wel dat er hier iets scheelt wat komt door warm worden van de motor. Mijn revisie van de motor heeft hier voor mij NIETS mee te maken,want dees voorval was juist de rede dat ik vlugger beslist heb om de revisie te laten uitvoeren. Jammer genoeg is door de revisie mijn probleem nog niet opgelost.Motor revisie was ook wel nodig gezien het olieverbruik welke ik had. Het probleem is in één keer gekomen en moet zo ook oplosbaar zijn volgens mij.Ik kan enkel niet oordelen wat er misloopt. Wn om verdere discuties te vermijden over mijn motorrevisie: Het probleem was er al vóór de reviesie. Lees maar eens goed mijn beide draadjes door…

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10263
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 22 april 2011 05:13 PM
  [ # 452 ]

Die 123 wilde je er toch uitgooien en vervangen door de buick-ontsteking? Het is het proberen waard. Wie heeft trouwens die buick-ontsteking aangepast zodat hij op de sm kan?

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 22 april 2011 05:45 PM
  [ # 453 ]

Ja zeker, maar ik heb niet het nodige om af te stellen/plaatsen ed. Die Buick ontsteking zal wel goed werken. Is reeds meerdere malen bewezen in de states. Wink

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 22 april 2011 06:05 PM
  [ # 454 ]
jantje1948 schreef:

Wie heeft trouwens die buick-ontsteking aangepast zodat hij op de sm kan?

John Titus van op het SportMaserartiL Yahoo forum.

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10263
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 22 april 2011 06:39 PM
  [ # 455 ]

Oké, die weet wel wat hij doet. Als hij koud goed loopt en warm steeds slechter is een ontstekingsprobleem idd het meest waatschijnlijk. Volgens mij heeft iemand in jouw draadje al eens uitgelegd hoe je de ontsteking moet instellen. Als hij dan eenmaal loopt is het alleen nog maar nodig om de finetuning te doen met een stroboscoop.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
U-Niek
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1069
Geregistreerd: 23-10-2007

Gepost: 23 april 2011 11:53 PM
  [ # 456 ]

Hee Bloop! Ik heb je een triggerwiel en een verloopring voor de verdeelkap opgestuurd (heel) lang geleden..??? Kan je een mooie van der laan ontsteking mee bouwen. Je moet een gewoon die onsteking er op bouwen en rije met die bak.

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 26 april 2011 01:23 PM
  [ # 457 ]
Blooper1963 schreef:

Dus is mijn vraag is de volgende: Wie(specialist)kan mijn SM eens grondig af stellen op gebied van ontsteking en carburatie en eventueel uitsluiten of er hier één van beiden of samen dienen vervangen te worden?? ZE RIJD NAUWELIJKS OF NIET dus beginnen roepen over ga eens bij een echte kenner gaat niet. Daarom de vraag of er ZO iemand(kenner van SM motoren)zich geroepen voelt om bij mij te komen,aub?? Ik heb een nieuwe ontsteking liggen nieuwe kaarsen,bobijn en 3 spare carb’s liggen mocht dit nodig zijn. Graag SERIEUZE reacties via PM,aub.
Liefst vóór eind juni want dan moet ze naar de technische controle. Zo niet moet ik ze laten schorsen. Sad

Niemand??

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 26 april 2011 07:32 PM
  [ # 458 ]

Bloop, met alle respect voor je oproep:

Ik denk dat het niet mee gaat vallen om iemand te vinden die (vanuit nl) bij jou wil komen om dat probleem op te lossen. Groter probleem is eigenlijk nog dat het niet mee zal vallen om iemand te vinden die aan een auto wil gaan sleutelen waar een ander een motor van gereviseerd heeft en allerlei ander werk aan gedaan heeft waarvan hij niet weet hoe dat werk gedaan is. De gene die nu aan jouw auto gaat werken loopt dus wel enig risico en kan ook geen enkele garantie geven dat hij het probleem wel zou kunnen oplossen.

Verder vind ik het nog steeds “vreemd” dat die garagist die al zoveel werk aan die auto gedaan heeft en waar JIJ al zoveel geld aan hebt uitgegeven, dat laatste probleem niet opgelost krijgt of misschien niet wil oplossen.

Ik stel je nogmaals voor om toch eens te overwegen om de auto op een trailer te laden en bij Cyril Sars neer te zetten. Die krijgt dat probleem er met gebruik van o.a. z’n rollenbank zeker uit. Denk er nog eens over na!

Gewoon mijn eerlijke blik op dit probleem Wink

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 26 april 2011 08:06 PM
  [ # 459 ]

Bedankt voor Uw medeleven.
Maar ik herhaal en blijf herhalen: dit probleem was en is er nog steeds. VAN VOOR DE REVISIE!!!!
remember??? Het flesje Marly welk ik ascosieerde met DIT probleem en nog vele veronderstellingen???Nogmaals,dit heeft niks met de revisie te maken. Deze was zowiezo gepland,ook als dit probleem niet aanwezig was geweest.Hij heeft mijn probleem niet gevonden,Ok! Maar dat heeft niets met revisie te maken en hou aub op met dit steeds te associeren.Ik laat haar schorsen en wegkwijnen. Ik zal er dan ook niets meer aan hebben,maar dat heb ik nu ook niet… Sad

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 26 april 2011 08:21 PM
  [ # 460 ]

Weet je, ik zeg gewoon helemaal NIETS meer!  nono

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Gepost: 26 april 2011 08:25 PM
  [ # 461 ]

Wat een fijne reactie mijnheer Blooper, volgens mij kan het ook wel een beetje geciviliseerder. Je krijgt een goed onderbouwd advies, dan zou ik daar iets mee doen in plaats van de boodschapper tegen zijn schenen te schoppen. Ik heb geen verstand van dit soort auto’s en bijbehorende problemen, maar had ik dat wel dan zou ik geloof ik niet heel happig zijn om iemand te helpen die zo fijn reageert…

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 26 april 2011 08:28 PM
  [ # 462 ]

U weet niet eens waar het over gaat laat staan het in het verleden gebeurde. Dus kalmte graag.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 26 april 2011 08:29 PM
  [ # 463 ]

Bloop, nog één keer:

overweeg die auto weg te brengen naar Sars!

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
mark sm
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 556
Geregistreerd: 17-01-2009

Gepost: 27 april 2011 12:16 AM
  [ # 464 ]

Ach, laat ik me er ook eens mee bemoeien… Wink

Ik heb het al eens eerder verteld, begin met het elimineren van de elementen die de problemen kunnen veroorzaken; in jou geval carburateurs reinigen en je nieuwe ontsteking monteren.

Als dat gedaan is, moet je motor lopen; mits de rest (lees: distributie) goed is afgesteld door de reviseur….

succes,

gr Mark

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 27 april 2011 10:36 AM
  [ # 465 ]
Blooper1963 schreef:

maar na één jaar volledige stilstand in een vochtige garagebox,en starten na 2 sollicitaties van de startmotor, en dan nog mooi rond draaien ook, begrijp ik wel dat er hier iets scheelt wat komt door warm worden van de motor…

motor warmt op. Carbu’s warmen op, ontsteking ook. Ik denk, of carbu’s veeel te rijk of ontsteking kapt ermee als ie warm is..

of bougies. (had ik ook. zie mn DS topic) Zet er nieuwe BPR6ES’en in!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
 
31 van de 32
« Eerste  < Vorige 29 30 31 32 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook