5 van de 21
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende >  Laatste »
   
Vraag Prestige ‘76: pulsgever defect
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43337
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 19 april 2011 11:55 AM
  [ # 61 ]
Chrispy70 schreef:

De dame zakt bij stilstand een beetje te snel door haar poezelige hoefjes.

Dat heeft niets met de veerbollen te maken, hooguit met de voorraadbol. Maar meestal gewoon met inwendige lekkage van het hydraulisch systeem.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Chrispy70
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 335
Geregistreerd: 07-07-2009

- BX 16TRS Automatic
- CX Prestige
Gepost: 19 april 2011 12:27 PM
  [ # 62 ]

Met alle bedoelde ik ook de voorraadbol.
Bij de BX heeft het wonderen gedaan. Na 2 jaar blijft ze nog steeds een dag omhoog staan terwijl ze daarvoor na een uur inzakte.

EX: BX 16TRS ‘85 / CX 25 Limousine Turbo ‘84 / 2CV ‘78 / BX 16 TRS Automatic ‘86 / BX 16 TRI ‘87 / CX 2000 ‘75 / CX 22 TRS ‘88.

Profiel  
 
daan
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1064
Geregistreerd: 13-10-2007

Gepost: 19 april 2011 01:12 PM
  [ # 63 ]

Hmmm de hoogteregelaars zijn nog fris en fruitig!!

Profiel  
 
Chrispy70
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 335
Geregistreerd: 07-07-2009

- BX 16TRS Automatic
- CX Prestige
Gepost: 19 april 2011 01:54 PM
  [ # 64 ]

Dacht het wel. Auto komt goed omhoog en hoogte is goed.
Als het nodig is laat ik de LHM ook verversen.

Nog tips?

EX: BX 16TRS ‘85 / CX 25 Limousine Turbo ‘84 / 2CV ‘78 / BX 16 TRS Automatic ‘86 / BX 16 TRI ‘87 / CX 2000 ‘75 / CX 22 TRS ‘88.

Profiel  
 
Franq
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 745
Geregistreerd: 01-12-2006

- Dyane 6 AYCB
Gepost: 19 april 2011 10:14 PM
  [ # 65 ]

Go for the whole treat! Rondje bollen (6x) en verse LHM doet wonderen!

AYA-2 ‘69 | AYA-3 ‘68 | AY-CB ‘83 | MANB ‘85 | BX 15 TGE ‘91 | BX 19 TZI ‘93

Profiel  
 
Chrispy70
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 335
Geregistreerd: 07-07-2009

- BX 16TRS Automatic
- CX Prestige
Gepost: 22 april 2011 09:08 AM
  [ # 66 ]

De voorraadbol en de remaccu waren naar z’n grootje. De veerbollen zijn ook vervangen.
De LHM zat er nog fris uit dus die is alleen bijgevuld.
Het raam linksachter zat los en is er opnieuw ingekit. Omdat de kit nog niet droog was ga ik de auto dinsdag pas halen. Ik laat jullie weten hoe het veert!

EX: BX 16TRS ‘85 / CX 25 Limousine Turbo ‘84 / 2CV ‘78 / BX 16 TRS Automatic ‘86 / BX 16 TRI ‘87 / CX 2000 ‘75 / CX 22 TRS ‘88.

Profiel  
 
daan
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1064
Geregistreerd: 13-10-2007

Gepost: 22 april 2011 02:03 PM
  [ # 67 ]

Dat vind ik dan een beetje verkeerde zuinigheid,ververs dan ook maar de LHM meteen dan heb je echt alles gehad.

Profiel  
 
Chrispy70
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 335
Geregistreerd: 07-07-2009

- BX 16TRS Automatic
- CX Prestige
Gepost: 22 april 2011 09:58 PM
  [ # 68 ]

Ik snap wat je bedoelt. Dat was ook mijn idee, maar als Jan zegt dat de LHM nog goed is geloof ik hem.

EX: BX 16TRS ‘85 / CX 25 Limousine Turbo ‘84 / 2CV ‘78 / BX 16 TRS Automatic ‘86 / BX 16 TRI ‘87 / CX 2000 ‘75 / CX 22 TRS ‘88.

Profiel  
 
Chrispy70
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 335
Geregistreerd: 07-07-2009

- BX 16TRS Automatic
- CX Prestige
Gepost: 26 april 2011 07:57 PM
  [ # 69 ]

Vandaag de CX gehaald. Ze veert heerlijk…
Alleen wordt het nog steeds snel warm in de auto. Zelfs met de after market kachelkraan dicht (er zit echt een kraan gemonteerd naar het kachelhuis) komt er na verloop van tijd warme lucht uit de ventilatieroosters.
Komt dat vaker voor bij vroege CXen?

EX: BX 16TRS ‘85 / CX 25 Limousine Turbo ‘84 / 2CV ‘78 / BX 16 TRS Automatic ‘86 / BX 16 TRI ‘87 / CX 2000 ‘75 / CX 22 TRS ‘88.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43337
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 26 april 2011 08:00 PM
  [ # 70 ]

Ja, dat is helaas een bekende kwaal. Graddus zijn CX kampt er ook mee en mijn eigen cx had dat heel erg…

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Chrispy70
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 335
Geregistreerd: 07-07-2009

- BX 16TRS Automatic
- CX Prestige
Gepost: 26 april 2011 08:07 PM
  [ # 71 ]

Is er iets aan te doen?

Ik wil sowieso de airco snel laten checken. Misschien kan ie nog gevuld worden. Dat zal in ieder gaval helpen.

EX: BX 16TRS ‘85 / CX 25 Limousine Turbo ‘84 / 2CV ‘78 / BX 16 TRS Automatic ‘86 / BX 16 TRI ‘87 / CX 2000 ‘75 / CX 22 TRS ‘88.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43337
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 26 april 2011 08:53 PM
  [ # 72 ]

Het probleem is dat er bij die eerste jaren van de productie nauwelijks écht geisoleerd werd in de auto. Flinterdun tapijtje over de bodem, klaar. Warmteisolatie is dus erg belangrijk. Wil je warmte aanpakken dan zal je het beste beginnen met het verwijderen van het interieur en het aanbrengen van knappe isolatie op de bodem en op het schutbord.

Kijk hier maar eens:

http://www.shanescitshed.com/cx2500/air-con/citroen_cx_insulation.html

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
daan
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1064
Geregistreerd: 13-10-2007

Gepost: 26 april 2011 09:00 PM
  [ # 73 ]

Volgens mij ligt het probleem van Chrispy niet aan zijn warmte isolatie van zijn auto in dit geval,maar aan het slecht afsluiten van zijn ventilatie kleppen,en het slecht functioneren van zijn aftermarket kachel kraan.Ik zou zeggen begin met het vervangen van deze kraan en dan pas verder denken.

Profiel  
 
Chrispy70
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 335
Geregistreerd: 07-07-2009

- BX 16TRS Automatic
- CX Prestige
Gepost: 27 april 2011 02:11 PM
  [ # 74 ]

Dank voor jullie tips. Ik ga eerst eens die kraan controleren en daarna lijkt me die isolatie ook wel een optie. Weet iemand waar je dat isolatiespul kunt krijgen?.

EX: BX 16TRS ‘85 / CX 25 Limousine Turbo ‘84 / 2CV ‘78 / BX 16 TRS Automatic ‘86 / BX 16 TRI ‘87 / CX 2000 ‘75 / CX 22 TRS ‘88.

Profiel  
 
Chrispy70
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 335
Geregistreerd: 07-07-2009

- BX 16TRS Automatic
- CX Prestige
Gepost: 28 april 2011 11:55 AM
  [ # 75 ]

Het lijkt erop dat de aftermarket kachelkraan wel afsluit.
Er komt namelijk de eerste 15 minuten geen warme lucht uit de roosters. Pas na 15 minuten warmt het langzaam op.
Als de kachelkraan open staat wordt het bij een koude start al na 2 minuten warm.
Volgens mij warmt de ventilatie/kachelunit onder de motorkap op door stralingswarmte van de motor.
Ik ga toch eens kijken of ik eea kan isoleren. Iemand tips voor het gebruiken isolatiemateriaal?

EX: BX 16TRS ‘85 / CX 25 Limousine Turbo ‘84 / 2CV ‘78 / BX 16 TRS Automatic ‘86 / BX 16 TRI ‘87 / CX 2000 ‘75 / CX 22 TRS ‘88.

Profiel  
 
 
5 van de 21
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook