GVD GVD GVD
Gisterenavond liggen er opeens stukken hout op de snelweg, een mooie diepe kras in het scherm LV. Een troost is dat ik niet met de HDI reed, want ik had twijvels over welke auto ik zou pakken, aangezien de HDI een volle tank heeft en de TD nog maar 1/4.
Nou maar hopen dat de politie de veroorzaker vind.
Totaal aantal Berichten: 27934
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ben je lekker mee
Tja dat zullen ze wel niet vinden…
Dat is goed waardeloos.
Wim,
Disciplus Simplex
Inderdaad, en de no-claim beschermer aanspreken is een beetje overkill.
Het krasje is niet groot, maar wel diep, word opvullen met een lakstift
GVD, nadat de HDI me gisteren even in de steek liet, had de TD afgelopen avond geen zin meer na 2 dagen stilstaan, lege accu. Effe snel startkabels gehaald bij een pompstation en gestart, ik meet bij een draaiende motor 13,8V op de accu polen, en 14,2V als ik de + op de dynamo en de min van de accu, de dynamo lijkt mij dus in orde.
Het lijkt erop dat de Yellow-Top na 260.000km, 6 jaar in 2 Xantia’s en daarvoor een jaar in een rolstoel, nu niet zo best meer is. Waarschijnlijk is de accu al langer niet zo best meer, maar de TD heeft tot nu toe altijd minimaal 1 uur per dag gedraaid.
Zo snel al? Na 6 jaar? Na 260.000km? Na elke dag constant laden?
Maar serieus,gewoon een nieuwe er in en deze naar de eeuwige accujachtvelden sturen om van z’n pensioen te genieten. Dat heeft ‘ie wel verdiend met zo’n leven.
Wim,
Disciplus Simplex
Accu probleem lijkt opgelost te zijn.
Zojuist wilde ik iets uit het dashbordkastje pakken, en zag dat het lampje brandde terwijl het contact uit was. Ik herinnderde me opeens dat ik een bonnetje van thermisch papier had gevonden in het kastje, wat helemaal zwart was geworden, blijkbaar door de hitte van het lampje.
Ik heb mijn telefoon in film-modus gezet en in het kastje gelegd en dichtgedaan, en inderdaad het lampje blijft branden. Blijkbaar is er iets mis gegaan begin vorig jaar tijdens de kachelradiateur wissel. Heb nu het lampje eruit gehaald, als ik genoeg moed heb verzameld heb, ga ik het kastje demonteren en op zoek naar het schakelaartje.
Totaal aantal Berichten: 27934
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Soms zijn het de simpele dingen
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
Was het glaasje niet gesmolten? Ik had ook een keer een lampje dat bleef branden maar zag het op tijd doordat er een smeltplek in het glaasje zat. Het dashbordkastje heb je er in een minuut uit overigens, daar is maar weinig moed voor nodig hoor Bij mij zat de schakelaar scheef trouwens.
Eveneens ben ik tevens ook.
Het glaasje is niet gesmolten, er zit een 2 of 3W lampje in, een 5W stadslichtlampje past er ook in, maar dan smelt er wel wat als het lampje blijft branden.
Het is vooral zin maken, meestal heb ik niet zo veel zin om aan mijn eigen auto te sleutelen.
Vandaag de TD voorzien van nieuwe bollen, gewoon standaard bollen van IFHS.
Dit in een laatste poging om van het getik uit de veercylinder RA, verlost te zijn, kreeg namelijk de tip van garage Oldenhage. Daar hebben ze een soortgelijk geval gehad met een Xantia, ADALS, Remmen en veercylinder vervangen, niets hielp, nieuwe bol erop en het was weg.
En ja hoor, met de nieuwe bollen er op is het weg.
Nu zaten deze bollen er al ruim 45K op, achter waren het bollen van Lizarte ofzo?
Wat veert de auto weer fijn zeg, deint niet meer na of doorslaan na een drempel.
Vandaag de airco laten vullen, via een zoek actie op google “2e paasdag en airco vullen”, kwam ik uit bij een adresje in Rotterdam. Voor een zeer schappelijke prijs van 60 euro is de airco gevuld, zal wel door de concurentie komen, een paar jaar geleden kwam je niet onder de 80 euro uit.
De airco koelde niet slecht, maar met de volle zon op de auto, trok de airco het net niet om het lekker koel te krijgen. Er kwam 250 gram uit, er zit nu weer 850 gram in en er komen nog net geen ijspegels uit de roosters, heerlijk koel. Vorig jaar kwam er 10 gram uit, toen deed de airco het niet, vraag me af of er ergens een heel klein lekje zit, of dat het komt doordat ik in de winter de airco nooit gebruik.
Dus dat gerammel achterin is nu weg door monteren van een nieuwe bol?
Nu: Fiets
Ex: W123 | Xantia | BX | Fiesta | Regatta | Golf 1 | R19 | Xsara | Golf 4 | P407 | C4 | Patrol | Land Cruiser
Ex motoren: CB400N | XT550 | GS650 | XL250 | CB650 | GSX1100F | XL600R | Goldwing K1
Totaal aantal Berichten: 527
Geregistreerd: 27-03-2006
- Xantia 1.8i 16v
ZX1.4i schreef:Vandaag de airco laten vullen, via een zoek actie op google “2e paasdag en airco vullen”, kwam ik uit bij een adresje in Rotterdam. Voor een zeer schappelijke prijs van 60 euro is de airco gevuld, zal wel door de concurentie komen, een paar jaar geleden kwam je niet onder de 80 euro uit.
De airco koelde niet slecht, maar met de volle zon op de auto, trok de airco het net niet om het lekker koel te krijgen. Er kwam 250 gram uit, er zit nu weer 850 gram in en er komen nog net geen ijspegels uit de roosters, heerlijk koel. Vorig jaar kwam er 10 gram uit, toen deed de airco het niet, vraag me af of er ergens een heel klein lekje zit, of dat het komt doordat ik in de winter de airco nooit gebruik.
Altijd lekker
Ik was vorig jaar ook iets van 60 eur kwijt in het westland.
Maar heb je de arco alleen laten vullen of ook vacumeren ?
Wel een nette aanbieding Willem!
Vroeger had ik een ZX Spectrum en een ZX 1.9D break, nu een xantia
Marcules schreef:Dus dat gerammel achterin is nu weg door monteren van een nieuwe bol?
Ja, een nieuwe bol erop en weg is het gerammel.
De rammelende bol was van het merk Lizarte, de nieuwe zijn van IFHS en ze veren ook beduidend beter.
Wat de airco betreft, het zal mij een zorg zijn als er ergens een klein lekje zit, als ik er maar de zomer mee doorkom, en dat is in 2009 en 2010 ook gelukt. De airco is leeggetrokken, gevacumeerd en gevuld, ook de compressor-olie is ververst, voor 60 euro is dan een nette prijs. Dit word waarschijnlijk toch de laatste zomer voor de TD, waarna de HDI het stokje overneemt