25 van de 31
« Eerste  < Vorige 23 24 25 26 27 Volgende >  Laatste »
   
CX 20 RE van Tinfoil - nieuwe ronde, nieuwe kansen?
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6503
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Gepost: 17 april 2011 09:57 AM
  [ # 361 ]

Gefeliciteerd! Mooi dat het weer opgelost is. Is de airco weer leeg dan, die was 2 jaar geleden toch ook gedaan?

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43337
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 17 april 2011 10:53 AM
  [ # 362 ]

Zie je wel? Niets mis met die bak. Effe een 5’je er in en rijden maar. Ik ben blij voor je Eric, dat er garagisten bestaan die dat ook snappen Cool Veel plezier weer met je cx!

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Tinfoil
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1282
Geregistreerd: 09-02-2008

Gepost: 17 april 2011 01:00 PM
  [ # 363 ]

@ Mulder:
hij is niet helemaal leeg, maar ook niet zo enthousiast meer.
Volgens mij is bijvullen voldoende.

Ik hoorde een opmerking dat 2-2,5 jaar het wel zo’n beetj eis voor een aircovulling.

ex: CX 20 RE 1988 (TB-19-GT)
ex: C8 2.2 16v Line Ambiance
overig: Ford Focus CC
overig: Mercedes-Benz EQB 250

Profiel  
 
fluidphreak
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006

- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gepost: 17 april 2011 02:20 PM
  [ # 364 ]

Heel mooi! Ik begin jaloers te worden dat Citroville niet bij mij om de hoek is… Goede service daar.

Profiel  
 
Tinfoil
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1282
Geregistreerd: 09-02-2008

Gepost: 17 april 2011 05:02 PM
  [ # 365 ]

voor mij is het ook anderhalf uur kachelen, maar het blijkt keer op keer de moeite meer dan waard ...

ex: CX 20 RE 1988 (TB-19-GT)
ex: C8 2.2 16v Line Ambiance
overig: Ford Focus CC
overig: Mercedes-Benz EQB 250

Profiel  
 
Mark Gielen
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009

- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Gepost: 17 april 2011 10:39 PM
  [ # 366 ]

Mooi dat ze weer rijdt met 5 versnellingen, en zo zie je maar gewoon nieuwe 5 erin en kijken hoe dat gaat en niet gelijk het paardemiddel van een nieuwe bak.

wat betreft die airco, ik had het toevallig gisteren met de overbuurman hierover (werkt bij thermo king) en hij zegt standaard dat die dingen leeg zijn, de meeste mensen zetten de airco in de winter uit wat hieraan erg bijdraagd terwijl dit met climat control nooit is omdat deze zomer en winter draaid, dus gewoon ‘s winters de airco aanlaten scheelt ook in de schimmel vorming in de filters.

iig weer veel zweefplezier gewenst.

Mark

CX 2000 pallas ‘78  
 

citroencx.eu
Facebook

Profiel  
 
Tinfoil
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1282
Geregistreerd: 09-02-2008

Gepost: 17 april 2011 11:04 PM
  [ # 367 ]

airco aan in de winter zou bij een CX ook wel eens kunnen werken.
Het verwarmingswieltje in combinatie met de temperatuursensor in het plafond die de verwarming uitschakelt als de ingestelde temperatuur bereikt is, werken al als een primitieve climat control. Of de airco daar nu bij aanstaat, maakt volgens mij niet veel uit. De motor genereert toch wel warmte, dus je forceert er niks mee.

ex: CX 20 RE 1988 (TB-19-GT)
ex: C8 2.2 16v Line Ambiance
overig: Ford Focus CC
overig: Mercedes-Benz EQB 250

Profiel  
 
beerpeet
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006

- BX 19 GT
- BX 16 RS
Gepost: 17 april 2011 11:20 PM
  [ # 368 ]

Airco aan in de winter is ook erg fijn voor de ontwaseming van de ruiten, die anders volstrekt onvoldoende is.

Mooi dat je er weer 5 hebt Very Happy

Profiel  
 
Tinfoil
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1282
Geregistreerd: 09-02-2008

Gepost: 22 april 2011 02:06 PM
  [ # 369 ]

de airco staat nu standaard “aan”  smirk

Nieuwe vraag:
nadat de bak gerepareerd is, “tikt” het blok weer bij vlot optrekken en flink afremmen.
Eerder merkte Dibert al op dat het de bovenste motorsteun was, die los zat en heeft deze toen aangedraaid, waarmee het probleem verholpen was.
Nu heb ik links van het blok (van voren gezien) een beugel met 2 bouten/moeren ontdekt, waarmee het blok aan de koets lijkt te zitten: is dat de bovenste motorsteun?

Ik wil niet ergens aan gaan draaien waar ik beter af kan blijven ...

Zal vandaag of morgen even een foto maken, om e.e.a. te verduidelijken.
Als er iemand in de tussentijd een fotootje heeft van de motorruimte met de bovenste steun duidelijk zichtbaar, sta ik daarvoor open ...

ex: CX 20 RE 1988 (TB-19-GT)
ex: C8 2.2 16v Line Ambiance
overig: Ford Focus CC
overig: Mercedes-Benz EQB 250

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 22 april 2011 08:01 PM
  [ # 370 ]

Hier kan je hem zien Wink

Recht onder de luchtinlaat voor het interieur. Naast het reserve wiel wat lager.
Je ziet 1 ijzer ding, dat is de motorsteun.

Profiel  
 
Mark Gielen
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009

- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Gepost: 22 april 2011 10:03 PM
  [ # 371 ]

Motorsteunen kun je zonder probleem aandraaien, het kan ook zijn dat de rubber die erin zit gewoon op is, en dan moet je ze vv ofdat de ondersteunen doorgezakt zijn waardoor de hele motor niet meer “veert” maar op het subframe ligt.

De bovenste vv is niet zo moeilijk maar de onderste is meer gepruts, je zult de motor iets moeten omhoog moeten halen.


ik bedenk me net nog je bak is open geweest en daarmee ook de onderste steun aan je bak is die niet doorgezakt? zie laatste foto. Om dit te kunnen zien moet je het wiel aan de bakkant er ff afhalen en dan kijken achter die flpa die daar hangt.


Op de foto’s staan 2 voorbeelden van de bovenste steunen en op de laatste de baksteun.

Afbeelding Bijlagen
1.jpg2.jpg3.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

CX 2000 pallas ‘78  
 

citroencx.eu
Facebook

Profiel  
 
Tinfoil
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1282
Geregistreerd: 09-02-2008

Gepost: 23 april 2011 08:43 PM
  [ # 372 ]

gevonden!

ik ben niet helemaal zeker of het nou dezelfde is als die Arjan aanwijst, maar dit is ‘ie bij mij:

Een beetje raar weggestopt achter de koelslang, maar wel herkenbaar, zeker met de fotootjes van Mark erbij.

En inderdaad, die kon zeker een halve slag aangedraaid worden…

Dank voor de hulp!

ex: CX 20 RE 1988 (TB-19-GT)
ex: C8 2.2 16v Line Ambiance
overig: Ford Focus CC
overig: Mercedes-Benz EQB 250

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 23 april 2011 10:03 PM
  [ # 373 ]

Die bedoelde ik zeker ja Wink
Mooi werk weer.

Het ziet er wel wat anders uit als bij mij, die slang heb ik ook niet.

Profiel  
 
Mark Gielen
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009

- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Gepost: 23 april 2011 10:08 PM
  [ # 374 ]

Arjan,

jij hebt een “DS-achtig” blok en Tinfoil en Douvrin blok, dit ligt er andersom in en is ook compleet anders ipv gietijzer van aluminium.

MArk

CX 2000 pallas ‘78  
 

citroencx.eu
Facebook

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 23 april 2011 10:17 PM
  [ # 375 ]

Dat weet ik, er zitten ook andere motorsteunen op. Maar de locatie kom wel overeen.

Profiel  
 
 
25 van de 31
« Eerste  < Vorige 23 24 25 26 27 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook