Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Dat laatste kan je voorkomen door de trekker te gebruiken. Moet je echter wel de as en de asmoer laten zitten, anders trek je de zooi uit elkaar..
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 4870
Geregistreerd: 13-08-2006
- Xsara Scootertje.
En als het echt niet lukt wordt het een tweedehands fusee!?
” Citroën amateur monteur in ruste!? Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “
Als het in elkaar is gezet kan het altijd weer uit elkaar ..... We zullen morgen wel eens even zien of dat schijfje bestand is tegen een hydraulische poelietrekker…
Wordt vervolgd
Niels
Hier ligt as, er kwam een vonkje bij het gas
Plop
Hier ligt as, er kwam een vonkje bij het gas
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Vanmorgen kwam Leeuwis met zijn hydraulische trekker ‘even’ de remschijf eraf trekken.
Poging 1 was geen succes, bij het ontlasten zag je de schijf weer recht gaan staan, dus de trekker trok de schijf gewoon krom zonder los te gaan. Die schijf leek wel vast gelast.
Poging 2, weer druk op de trekker, schijf gaf weer geen krimp, en terwijl we het eigenlijk al opgegeven hadden (trekker zat al bijna aan zijn maximale druk, 450 van de 500 bar)en we de opties besproken, een harde knal en een stofwolk. Schijf was er af. Een scheur in de schijf en daardoor genoeg verzwakt om los te knallen. Dit was nooít, maar dan ook nooít, gelukt met het traditionele tikken en slaan. Niels bedankt!
Volg je hart, gebruik je hoofd.
Mozes kriebel zeg!! 450 bar!! en dan pas na twijfel los gaan ? Die schijf was wel heel erg gehecht aan de relatie met de naaf…
Overigesn, je hebt flink liggen knagen aan die schijf zeg
Bij mij zijn er gisteravond ook even nieuwe schijven op gezet. Dat ging zonder enig probleem, maar in mijn achterhoofd zat wel dit topic
Ik heb mn best gedaan op die schijf Maar zo’n weerbarstig exemplaar heb ik nog nooit gezien en hoop ik dan ook niet meer tegen te komen
Ouwe mopperkont
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Ze rijdt weer. Nadat de schijf er af was, was de rest kinderspel, althans het meeste van de rest. Nieuwe schijf er op, andere remklauw erop want de vorige had een gescheurd rubber, blokken er in, ontluchten, en toen alleen nog even de parkeerremkabels…..
De kabels had ik al goed gelegd, en ingehaakt in het beginstukje boven de kat. En toen kwam het gedonder, eerst kreeg ik het uiteinde van de rechter parkeerremkabel niet in het hefboompje op de klauw, had ik die er in schoor die toch aan het begin er weer uit. Dat weer goed gelegd en toen ook in het hefboompje. Nog een laatste vuisuele check en toen zag ik dat de linker kabel verkeerd liep. Dus die kabel uit het boompje en toen uit het beginstukje. En dat lukte niet. Tsjonge jonge zeg, wat een gepiel om dat eindje daar los te halen als die een keer los moet. Meestal is het andersom, schiet die los,terwijl je het niet wil.
Uiteindelijk allemaal wel gelukt, maar de parkeerremkabels lijken wat strak te staan. De stelmoeren staan vrijwel helemaal ingedraaid, toch krijg ik met wat kracht het pedaal maar tot de 7de klik ingetrapt. Toch lopen de remmen niet aan. Ik laat het even zo, zal binnenkort er weer even naar kijken, misschien moeten de kabels even goed komen te liggen.
Volg je hart, gebruik je hoofd.
pedaal tot de 7e klik? Ik dacht dat je bij de 3e of 4e klik de boel eigelijk al vast genoeg moest hebben om geen rol meer te krijgen. Hard trappen tot klik 5 of maar 7…
Ja 7 is wat overdreven, die van mij stond met 3 of 4 al loeistrak. Zolang je scvhijven niet schuren bj 0 klikken is het prima.
Ouwe mopperkont
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Volgens de Haynes tussen de 6 en 12.
ALles is goed zolang die niet aanloopt bij 0 klikken vind ik wat kort door de bocht. Alle bewegingen van de voorveerpoot moeten kunnen gebeuren zonder dat de rem wordt aangetroken, dus in verschillende hoogtes en bij bochten moet de rem vrij blijven.
Die 7 bij mij is dus prima, maar het verbaast mij, dat dat is bij helemaal geloste stelschroeven, ik verwachtte dat de ideale stand bereikt zou worden met de stelschroeven ongeveer in het midden. Dan heb je beide kanten om eventueel bij te stellen. Nu kan die alleen maar strakker.
Oh ja, 1 kabel is origineel Citroën de andere initatie.
Volg je hart, gebruik je hoofd.
Totaal aantal Berichten: 4870
Geregistreerd: 13-08-2006
- Xsara Scootertje.
Ik heb begrepen dat het zelfstellend systeem is, vraag mij niet hoe het werkt maar er is een truck voor.
” Citroën amateur monteur in ruste!? Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “
Het belangrijkste is idd dat bij nul de boel vrijloop heeft. Bedenk echter dat als je hydraulica uitvalt je met dat pedaal je zult moeten remmen. Dan is het wel fijn dat de maximale remkracht niet pas op de bodem bereikt word.
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Die maximale remkracht hoef je je niet zo veel van voor te stellen hoor. Probeer maar eens tot stilstand te komen met dat ding. Wind tegen heeft een groter effect.
Volg je hart, gebruik je hoofd.
Dan heb je nooit een goed werkende voetrem gehad denk ik (Gezien dat die kabel ook vastgeroest was)
Maare Wes; zelfstellend? echt niet hoor!
Ouwe mopperkont