Hallo allemaal,
Ik heb een Citroën Saxo uit 1999 (phase 1)en daar zit een losse afstandsbediening bij voor de centrale deurvergrendeling. Deze afstandsbediening werkt alleen niet.
Nu eerst over de remote. De afstandsbediening heeft maar 1 knop (indien nodig volgen foto’s). Wanneer ik deze indruk gaat er 1 rood lampje branden in de linker bovenhoek.
Het probleem is dus dat de afstandsbediening mijn auto niet opent of sluit. Nu heb ik al op internet rond gezocht en ben ik al wel wat tegen gekomen maar een oplossing heb ik nog niet gevonden. Nu vroeg ik mij allereerst af of iemand hier enig idee heeft hoe je de afstandsbediening (met maar 1 knop!) opnieuw moet instellen nadat de batterijen er uit geweest zijn.
Een andere mogelijkheid is misschien dat het lampje (denk dat het een infrarood afstandsbediening is) kapot is. Iemand enig idee of dat een speciaal soort lampje is? Het lijkt mij een soort van led te zijn.
Alvast bedankt in ieder geval!
ps. De oplossing op een engels forum (dicht en open doen met sleutel en daarna twee keer op de sluit knop drukken binnen 20 seconden) werk niet want dat is voor een afstandsbediening met twee knoppen.
Hey
controleer eerst of de batterij nog vol is en juist geplaatst is.
Ik dacht dat het “inleren” van dit type als volgt ging: slot te hand vast daarna op de knop van de rm drukken in 10 seconden.
De “IRLED” is te koop bij de betere electronicazaak maar je zult eerst de specificaties moeten opzoeken (of laten) er is nl een verschil in de golflengte waarmee er uitgestraald wordt. Werking is makkelijk te testen of die nog werkt met een fotocamera : recht in lens richten en je zal een vlek moeten zien als je de knop indrukt.
Bedankt voor de snelle reactie!
De led lijkt kapot te zijn. Bij toeval kwam ik er vandaag achter dat die IR-led’s ook bij conrad.nl verkocht worden.Nu nog even op zoek naar je juiste golflengte. Ik zal mijn bevindingen later nog wel posten!