Ik zou voor de groene gaan,lekker origineel ..
Totaal aantal Berichten: 709
- C4 (2004-heden) 1.6 HDi 92 pk Ligne Business
... ok, voluit planken heb ik dus nog steeds niet gedaan, maar vanochtend op de Autobahn vond ze 180 km/uur best lekker. Geen gekke trillingen, geen vaagheid in het stuur, motor klonk 100% ok. Het vertouwen is, sinds dat na de aanrijding een, erhh, deuk had opgelopen, weer terug!
From that fateful day when stinking bits of slime first crawled from the sea and shouted to the cold stars, “I am man”, our greatest dread has always been the knowledge of our mortality…
rien van der winden schreef:Weet je zeker dat het plastic ABS is? Dan kan je een lijm/pasta maken door wat ABS met een keukenrasp fijn te maken en op te lossen in MEK (methyl ethyl keton). Verkrijgbaar bij een echte drogist,
Dat paste ik toe in m’n Mehari, ergens in de vorige eeuw!
Nou, d’r staat met flinke letters ABS op de zwarte achterwand. Dus die is wel van ABS ja, zeker weten. Maar of de “chromen” delen ook van ABS zijn, of het stuk in carroserie-kleur, valt niet op zo’n eenduidige en duidelijke manier vast te stellen: daar staan geen markeringen op.
Ik weet in ieder geval dat het soort lijm een zekere mate van taaiheid zal moeten behouden. Het lijkt erop dat dit voor de lijmpistool-lijm wel opgaat. De lijmstaven zijn een beetje flexibel en het lijkt erop dat die taaiheid blijft nadat het spul tot ongeveer 200°C verhit wordt en weer afkoelt.
Ik neig trouwens wel naar het weer origineel maken van de gril. Verte dus.
From that fateful day when stinking bits of slime first crawled from the sea and shouted to the cold stars, “I am man”, our greatest dread has always been the knowledge of our mortality…
Totaal aantal Berichten: 27890
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ik zou ook zeker voor origineel gaan.
Dat helpt in de toekomst ook bij het verkopen van de auto.
Ik heb mijn bovenste chevron weer gemonteert met boutjes en moertjes op de grill,eerst boutje m4 met kraalringetjes (in model gebracht) vast gezet met combipower van Bison in chevron ..Na droging veel kit Powermax erom toe ...gaatjes 6mm in gedeelte van gril en de tand erop m4 boutjes met ringetjes vast gezet,zit nu al weer 3 maand op zijn plek… Mischien een ideetje.
Ik heb ondertussen de knoop doorgehakt: De grille wordt weer groen!
Dat zwart was/is zeker niet verkeerd, maar groen is wat mij betreft toch nog net even iets -maar merkbaar- beter.
Nou nog tijd vinden om goéd uit te voeren!
Goed, ze kan er weer een jaartje tegenaan wat betreft APK.
Een paar kleine dingetjes: Wéér de ashoesklem. Ja, diezelfde. Dus dat hebben ze kostenloos gefixed, dat viel onder de garantie van een jaar op de eerdere reparatie. Meer arbeidsloon ging zitten in het afstellen van de handrem. WHOAHHH!! Dat scheelt wel even: De pook komt nu 5 cm minder hoog, bij stevig aantrekken.
De uitlijning is gecontroleerd, en dat was ook wel nodig. Meerdere slagen met de steeksleutel waren nodig om alles weer binnen specificatie te krijgen. Goed dus dat ik dit ook heb laten doen.
Ze hebben rondom ook maar even alle oranje lampjes vervangen, die waren inmiddels niet oranje meer volgens APK norm. Nou ja, dat had ik ook zelf kunnen doen, maar goed, dan had het afmelden nog niet gekund (en de APK verliep 7 mei…)
Werk wat eraan zit te komen: remleidingen achter hebben scheurtjes (die nu nog APK toelaatbaar zijn). Accu bevestiging was kapot, is provisorisch gefixed, houder moet eigenlijk vervangen worden. LPG filter moet ook binnenkort vervangen worden, ik heb er ondertussen 20k km op “campinggas” opzitten.
‘Kay, dus de grill zat niet goed meer. Een paar van de smeltlassen waren ‘door’ en een daarvan was er eentje van de chevron die ik eerder verloor ergens op de A15…
Dus, DUCT TAPE!!
Nu heb ik eind-de-lijk de boel eens aangepakt.
(Vervangende) grill eraf, de nog goede smeltlassen uitgebooord, de chevron losgehaald, en met behulp van een hete-lijm pistool (daarvan blijft de ‘opgedroogde’ / afgekoelde lijm wat taai, wat nodig is voor een onderdeel dat meetrilt) de boel weer vastgezet.
Nu heb ik dus een zwarte deels tandenloze grill die een paar weekjes mag laten zien dat de boel vastzit. En een origineel groene (Vert Hurlevent) met losse chevron die in elkaar gelijmd kan worden als het huidige geval laat zien dat die lijm goed blijft.
Nou, ondertussen is de groene grille ook weer gefixed, daar zit nu de verfoeide tand goed in gelijmd, mèt extra borging.
Ik moet de grilles nog wel een keer verwisselen. Eerst zien hoe de lijmpistoollijm zich houdt in de zwarte grille.
Oh, en verder…
Kan u raden wat er hier aan de hand is? Het lampje boven de brandstofmeter gaat vanaf nu met grote regelmaat aan!
Totaal aantal Berichten: 1381
- C4 (2004-heden) C4-II Puretech 130
is dat niet een signaleringslampje wat zegt dat de rechter airbag uitgeschakeld is?
dat kun je met de knop die daar rechts in het dashboard zit als je de re-voordeur opent (althans bij een ph1).
ik heb het nooit gebrobeerd, maar het plaatje lijkt op een kinderzitje op een stoel met een airbag…
Het heeft inderdaad te maken met een kinderzitje… We zijn 1 juli jongstleden ouders geworden! Vandaar dat ik vanaf nu met regelmaat tegen dat bewuste de-bijrijders-airbag-staat-UIT-lampje aan zit te kijken.
Totaal aantal Berichten: 5465
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Proficiat met de kleine!
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Proficiat!
Gefeliciteerd met de kleine..