Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Dat boek ligt bij mijn ouders, ik ga het eens bekijken. Die twee boekjes staan zowiezo bomvol met geweldige experimenten.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
sans-pareil schreef:Dat boek ligt bij mijn ouders, ik ga het eens bekijken. Die twee boekjes staan zowiezo bomvol met geweldige experimenten.
Ik heb ze ook, en ondanks de soms lastige franse woord en zinsconstructie las ik ze beide in een paar avondjes helemaal uit…
Geweldig leesvoer op wintersport!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Zover ben ik nog niet, zal dat toch eens gaan doen. Die SM experimentale die daar in zat zou ik ook wel eens een rondje in willen tuffen, trouwens. ‘Gemaakt voor het onderzoeken van het gedrag van hydropneumatiek boven de 300km/u’. Conclusie geloof ik iets in de trand van dat gaat prima.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
sans-pareil schreef:‘Gemaakt voor het onderzoeken van het gedrag van hydropneumatiek boven de 300km/u’. Conclusie geloof ik iets in de trand van dat gaat prima.
Wat een top systeem is het toch, ik denk dat ik nooit meer zonder kan!
Whaha, is er ook een Nederlandstalige uitvoering van?
Ik ken namelijk de franse taal niet.
There’s always something going wrong, that’s the only guarantee.
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Ik heb ze nog nooi in het Nederlands gezien. En met een woordenboek erbij kom je er altijd wel uit. Zeker de moeite waard.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Hmm,dan heb ik voor heel veel woorden een woordenboek nodig.
Nouja,plaatjes zijn ook wel leuk natuurlijk.
There’s always something going wrong, that’s the only guarantee.
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Goed, er zijn weer wat nieuwe meetresultaten binnen. 80-120 in z’n drie. Enige is, dingen gebeuren dan best rap dus ik geloof dat het al in de richting van 130 was voordat ik hem weer stilhad, en dat was na 5.0 sec.
Dus, nu:
80-120 3e ~5.0 sec (waarschijnlijk nog ietsje minder)
80-120 4e ~7.1 sec
80-120 5e ~10.9 sec
120-160 5e ~10.1 sec
nu nog 120-160 4e doen. En ze dan allemaal een paar keer herhalen voor wat betrouwbaardere resultaten.
Oh ja, kunnen wat andere mensen met CX’en (gti t’s?) dit ook even gaan doen . Dan is er wat vergelijkingsmateriaal….
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 1354
Geregistreerd: 08-01-2005
- CX 25 GTi Turbo
- CX Prestige IE 5-bak
- CX 22 RS (break)
- Xantia Break 1.8i 16v
- C5 2.0i 16v break
- Xantia Break 2.0i Turbo CT
- C5 2.0i 16v Exclusive break
sans-pareil schreef:Goed, er zijn weer wat nieuwe meetresultaten binnen. 80-120 in z’n drie. Enige is, dingen gebeuren dan best rap dus ik geloof dat het al in de richting van 130 was voordat ik hem weer stilhad, en dat was na 5.0 sec.
Dus, nu:
80-120 3e ~5.0 sec (waarschijnlijk nog ietsje minder)
80-120 4e ~7.1 sec
80-120 5e ~10.9 sec
120-160 5e ~10.1 secnu nog 120-160 4e doen. En ze dan allemaal een paar keer herhalen voor wat betrouwbaardere resultaten.
Oh ja, kunnen wat andere mensen met CX’en (gti t’s?) dit ook even gaan doen . Dan is er wat vergelijkingsmateriaal….
De 80->120 in de derde gaat inderdaad wel verbazend snel.
Ik heb hier nog een testverslag uit ‘84 (T1 dus) en daar geven ze op:
80->100 in 3é=2.69 sec
80->130 in 3é=8.28 sec
80->160in 3é>4é=17.52 sec
Dit lijken mij geen reële resultaten, ik ben er zeker van dat dit sneller moet en kan.
Dus ik zal het ook zelf eens moeten opmeten
Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.
sans-pareil schreef:Goed, er zijn weer wat nieuwe meetresultaten binnen. 80-120 in z’n drie. Enige is, dingen gebeuren dan best rap dus ik geloof dat het al in de richting van 130 was voordat ik hem weer stilhad, en dat was na 5.0 sec.
Dus, nu:
80-120 3e ~5.0 sec (waarschijnlijk nog ietsje minder)
80-120 4e ~7.1 sec
80-120 5e ~10.9 sec
120-160 5e ~10.1 secnu nog 120-160 4e doen. En ze dan allemaal een paar keer herhalen voor wat betrouwbaardere resultaten.
Oh ja, kunnen wat andere mensen met CX’en (gti t’s?) dit ook even gaan doen . Dan is er wat vergelijkingsmateriaal….
Dit zijn beslist geen misselijke tijden. Dat red ik zeker niet met de Turbo D12. Alleen de 80-120 in 4 komt in de buurt.
120-140 en 120-160 houd je tegoed van me.
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Moet er natuurlijk eerlijkheidshalve wel bij vermelden dat de stelbout van mijn wastegate wel al een stukje ingedraaid is… is dus waarschijnlijk al iets sneller dan standaard, want bij volgas heb je natuurlijk max resultaat van die extra turbo druk. Ben wel benieuwd naar iedereen z’n rijtje moet ik zeggen, vind ik wel leuk .
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Er zijn weer nieuwe resultaten binnen…
80-120 3e ~5.0 sec (waarschijnlijk nog ietsje minder)
80-120 4e ~7.1 sec
80-120 5e ~10.9 sec
120-160 4e ~8.8 sec
120-160 5e ~10.1 sec
Hmmm, ik wil wel eens een langere acceleratie tijd meten denk ik 0-200 of 100-200 ofzo. Volgende doel.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 27923
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
wel handig dat je nu een aantal metingen doet
kan je straks vergelijken als je meer power heb, hoeveel het dan allemaal scheelt
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Ja da’s waar. Aan de andere kant, dan weet ik hoe duur die seconden zijn , weet niet of ik daar op zit te wachten.
Kan natuurlijk wel die tijden uit dat testverslag van TRXke nameten, dan is er iig wat vergelijkingsmateriaal. Daarom zou ik het ook wel leuk vinden als de mensen met 16 soupapes, 2.2 HDi’s en V6’en enzo even hun tussensprinten gingen meten…
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 27923
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
sans-pareil schreef:Ja da’s waar. Aan de andere kant, dan weet ik hoe duur die seconden zijn , weet niet of ik daar op zit te wachten.
opvoeren ging je toch wel doen, dus je moet het omdraaien.
niet kijken hoeduur die secondes zijn, maar kijken hoeveel secondes je voor je geld heb gekregen
sans-pareil schreef:Daarom zou ik het ook wel leuk vinden als de mensen met 16 soupapes, 2.2 HDi’s en V6’en enzo even hun tussensprinten gingen meten…
als ik er 1 had zou ik het doen
maar helaas..
denk dat je aan mijn tijden niet veel heb