Hallo,
Ik ga zaterdag helpen om het gehele dashboard van de Visa van Caroline te demonteren, zodat er wat gelast kan worden.
Wie kan mij wat tips geven over het demonteren ervan? Ik heb meerdere malen BX-dashboards gedemonteerd, maar van een Visa weet ik echt helemaal niks. Nou volg ik altijd de regel om alle schroefjes los te draaien die ik kan vinden en dan wijst het zichzelf vaak wel, maar zitten er bij een Visa-dashboard nog addertjes onder het gras?
Alvast bedankt voor de tips.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Rataplan schreef:in de handleiding van haynes staat het goed beschreven.
Bij een c15 zijn er geen bijzonderheden.
Alleen met beleid doen.
Ik heb alleen de haynes van de c15.
Succes (kan altijd de pagina’s door mailen)
Dat zou niet gek zijn! Of heeft Caroline al een Visa Haynes?
Rataplan schreef:Kan ze vanavond inscannen als je wilt
Naar wie mag ik ze mailen?
Doe maar naar mij!
Alvast hartelijk bedankt
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
In de vraagbaak staat een redelijk goede omschrijving voor het dashboard verwijderen. Verder heb ik het kluwer handboek maar dat is niet van visjes leeftijd. En ik heb, waarschijnlijk minder boeiend in dit topic, een werkplaatshandboek van het blok. (officieel 104 handboek)
Ja het gaat over mijn visje
Ik weet niet wat haynes is ops: Ik heb werkplaatshandboek van de 104, wat hetzelfde blok is als visjes blok.
Caroline81 schreef:Ja het gaat over mijn visje
Ik weet niet wat haynes is ops: Ik heb werkplaatshandboek van de 104, wat hetzelfde blok is als visjes blok.
@Rataplan: Die pagina’s kunnen we zo te zien wel gebruiken!
Rataplan schreef:Ik mail ze zo is zo door
graag!
Rataplan schreef:Naar waar kan ik ze versturen?
heb alles klaar liggen maar kan ze niet invoegen?
Bedankt.
Ik heb ze online gezet. Geen directe plaatjes, daar zouden ze te traag voor laden.
Pagina 11.14
Pagina 11.15
Nu dood: Pagina 11.16
Nu dood: Pagina 11.17
Edit: nog meer pagina’s gekregen
Pagina 03.08
Pagina 03.09
Nu dood: Pagina 12.10
Nu dood: Pagina 12.11
Edit: bron van de scans aangepast. De andere 4 komen nog.
Schopje.
Als het mag wil ik ook wel effe langsfietsen zaterdag om te kijken en om een paar :photo te schieten
Ten minste als ik mijn Xantia op tijd klaar heb
en?
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Het is wel aardig voor elkaar. Dash zit nog niet helemaal netjes terug maar dat had ook iets met tijdsdruk te maken. Het zit in ieder geval vast en alles zit zo ongeveer op de goede plaats
Voor de rest is de klus aardig verlopen. Nieuw stukje in ‘t schutbord gezet, kleine plekjes dichtgekit met strijkkit en eerst tegen roest beschermd met een mengsel van Owatrol / menie.
Al met al viel de hoeveelheid roest wat tegen (het was meer dan verwacht) en de hoeveelheid in en uitbouwwerk was wel ongeveer zoals we het ingeschat hadden. Het laswerk / metaalwerk kostte wat meer tijd dan ik gedacht had omdat dit nogal een precies klusje is natuurlijk!
Ik neem aan dat er nog foto’s online worden gezet en dat Caroline, Marten, Wouter en Elmer hier ook nog wel (uitgebreider) verslag komen doen als ze weer fit zijn!!
Het was in ieder geval gezellig!!!!!
voge schreef:
Het was in ieder geval gezellig!!!!!
Het was wel doordouwen om de Visa weer goed in elkaar te krijgen. Ik hoop dat de Visa weer droog blijft in de voetenruimte. En dat ie niet teveel elektrisch karakter gaat krijgen.
Aan iedereen die meegeholpen hebben, bedankt voor het gezelschap! Ik vond het persoonlijk een heel gezellig weekend. Foto’s heb ik niet gemaakt (maar daar hebben anderen voor gezorgd) en ik wacht dus de resultaten af (al sta ik er niet altijd even florissant op ops: )
Het is dus een hele klusmeeting geworden , helaas heb ik het niet meer kunnen redden om ook nog langs te komen. Een klusje met een AX (ook dashbord) liep wat uit.
Wie heeft eigelijk het laswerk gedaan?
Zodra wouter de foto’s online heeft gezet komt er een uitgebreid verslag. Maar het demonteren is dus wel gelukt, maar het monteren nog niet zo denderend. Na 21 december wil ik daar op mijn gemak nog een keer naar kijken. (afstudeerdatum)
Dan roppen we gewoon alles er weer uit en gaan we het goed doen
Heel misschien kan ik dan een goed lasapparaat lenen en alle plekken die (nog steeds) gelast moetten worden ook voorzien van vers staal.
Maar dan is het wel noodzakelijk dat er iets (kuch, hoest, blaf, steek er nog 1 op) meer tijd ter beschikking gesteld wordt.
Schijt aan originaliteit.