Totaal aantal Berichten: 15698
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Oh my god. De hemel is helemaal opgespannen op houten latten. Als je dat er zomaar zonder foto’s te maken en veel te meten uitsloopt krijg je de hemel er nooit meer goed in….
Totaal aantal Berichten: 507
Geregistreerd: 30-08-2009
- Traction Avant 11BN 1954
- C4 (2004-heden) C4 puretech 130 S&S EAT8 Shine
- ID/DS ID19 Confort 1963
Wat bedoel je met het hout rond de deuren? Het enige hout zijn inderdaad de dakspanten voor de hemel bevestiging. Overigens zijn die hemels pasklaar te koop en in een middag kun je die er zelf in hangen, mits je weet hoe het moet.
Totaal aantal Berichten: 15698
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
En je niet rucksichtslos al het houtwerk in de stoof hebt gegooid…
Totaal aantal Berichten: 43276
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Zeg eens, jullie hebben toch wel alle boeken die je nodig hebt voor zo’n restauratie? En je hebt je goed ingelezen via de site van de traction club? Ik mag toch hopen dat je niet “zomaar” begonnen bent met “slopen”??????
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 326
Geregistreerd: 02-08-2007
- Traction Avant 11 BN
- C4 (2004-heden) 1.4-16v Ligne Prestige
Wat voor dingen zijn het dan rond de deuren? Voor mij ziet het er als hout uit. Het is misschien 1 of andere dichting rond de deuren? zoals van een kachel?
Wees gerust, ik heb raad gevraagt aan iemand die al traction’s heeft gerestaureerd.
De hemel is niet helemaal gedemonteerd of in de haard verdwenen.
Er zijn veel foto’s van getrokken.
Het is gewoon om te weten wat jullie doen met die “deurdichtingen”?
Eigen bezit: C4 1.4(‘07), Traction 11B (‘53), Saxo VTS 1.4(‘02)(verkocht)
Familie bezit: ZX d1.9(‘95), Berlingo d1.6(‘10), C3 d1.6(‘09), C3 d1.9(‘11)
Schoon-Familie bezit: Mehari (‘73), 2PK (‘58), 2PK (‘60), 2PK (‘86), 2PK-besteleend (‘73) Vele 2PK chassis + onderdelen.
Totaal aantal Berichten: 507
Geregistreerd: 30-08-2009
- Traction Avant 11BN 1954
- C4 (2004-heden) C4 puretech 130 S&S EAT8 Shine
- ID/DS ID19 Confort 1963
Ik denk dat je de tochtbies bedoeld langs de deuren. Oorspronkelijk was dit een rubberen massieve slang met daaromheen een geribbelde bekledingsstof. Dit alles zit gespijkerd in een soort papier wat in de carrosserie zit gespijkerd. Dit papier is goed te vervangen door touw als het kapot is. De tochtbies kun je gewoon in de traction handel kopen.
Totaal aantal Berichten: 326
Geregistreerd: 02-08-2007
- Traction Avant 11 BN
- C4 (2004-heden) 1.4-16v Ligne Prestige
traks schreef:Ik denk dat je de tochtbies bedoeld langs de deuren. Oorspronkelijk was dit een rubberen massieve slang met daaromheen een geribbelde bekledingsstof. Dit alles zit gespijkerd in een soort papier wat in de carrosserie zit gespijkerd. Dit papier is goed te vervangen door touw als het kapot is. De tochtbies kun je gewoon in de traction handel kopen.
Dit is de juiste benaming die ik zocht
Het is allesinds hard papier om dit eruit te halen.
Vandaag de brandstoftank afgehaald en een stuk van de achterbrug.
Maar de 2 bouten van de achterbrug onderaan (sleutel 36) zijn nog niet gedemonteerd wegens gebrek aan sleutel 36
Morgen naar de dichtbijzijnde doe-het-zelf winkel
Eigen bezit: C4 1.4(‘07), Traction 11B (‘53), Saxo VTS 1.4(‘02)(verkocht)
Familie bezit: ZX d1.9(‘95), Berlingo d1.6(‘10), C3 d1.6(‘09), C3 d1.9(‘11)
Schoon-Familie bezit: Mehari (‘73), 2PK (‘58), 2PK (‘60), 2PK (‘86), 2PK-besteleend (‘73) Vele 2PK chassis + onderdelen.
Totaal aantal Berichten: 15698
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Ik zou een gereedschapszaak opzoeken, ik denk niet dat de brico die maat in huis zal hebben…
Totaal aantal Berichten: 326
Geregistreerd: 02-08-2007
- Traction Avant 11 BN
- C4 (2004-heden) 1.4-16v Ligne Prestige
De achteras is gedemonteerd met wat gevloek
We hebben ook een andere delco-kap geplaats en rotor + vis platinées.
Nu vraag ik me af vanaf waar je bougie nummer 1 moet nemen vanop je delco of maakt dit niet uit?
Moet de volgorde gewoon correct zijn? 1-2-3-4 (ik tel de bougie’s van links (ventilator) naar rechts (accu kant).
Eigen bezit: C4 1.4(‘07), Traction 11B (‘53), Saxo VTS 1.4(‘02)(verkocht)
Familie bezit: ZX d1.9(‘95), Berlingo d1.6(‘10), C3 d1.6(‘09), C3 d1.9(‘11)
Schoon-Familie bezit: Mehari (‘73), 2PK (‘58), 2PK (‘60), 2PK (‘86), 2PK-besteleend (‘73) Vele 2PK chassis + onderdelen.
1-3-4-2-
Totaal aantal Berichten: 507
Geregistreerd: 30-08-2009
- Traction Avant 11BN 1954
- C4 (2004-heden) C4 puretech 130 S&S EAT8 Shine
- ID/DS ID19 Confort 1963
let er ook even op dat de rotor naar de juiste bougie wijst als je de motor in de afstelstand (6mm pennetje in vliegwiel) hebt staan anders krijgt de verkeerde bougie de vonk.
Ik raad je in ieder geval aan om een aantal technische boeken te kopen van de Traction (bijvoorbeeld aankomend weekend op CitroMobile). Belangrijk is namelijk ook dat je bij het monteren van allerlei onderdelen de juiste montage volgorde en aantrek koppels gebruikt. Verder is wat speciaal gereedschap (trommeltrekker, fuseetrekker, rempasser, etc.) ook nodig anders trek je de boel krom of kapot.
Totaal aantal Berichten: 326
Geregistreerd: 02-08-2007
- Traction Avant 11 BN
- C4 (2004-heden) 1.4-16v Ligne Prestige
engbokho schreef:1-3-4-2-
Waar begin je met 1 in de kap? onderaan, links, bovenaan, rechts? of maakt dit niet uit?
Eigen bezit: C4 1.4(‘07), Traction 11B (‘53), Saxo VTS 1.4(‘02)(verkocht)
Familie bezit: ZX d1.9(‘95), Berlingo d1.6(‘10), C3 d1.6(‘09), C3 d1.9(‘11)
Schoon-Familie bezit: Mehari (‘73), 2PK (‘58), 2PK (‘60), 2PK (‘86), 2PK-besteleend (‘73) Vele 2PK chassis + onderdelen.
Totaal aantal Berichten: 326
Geregistreerd: 02-08-2007
- Traction Avant 11 BN
- C4 (2004-heden) 1.4-16v Ligne Prestige
Ok, het is niet al gelijk waar je dus bougie nummer 1 aansluit
De bougie-kabels goed aangesloten en de motor was vertrokken voor we het wisten
Het motor-geluid zit goed, alleen slikt hij beetje veel benzine. We zullen het regelvijsje wat bij regelen
Nu gaan we voortdoen met demonteren zodat we gouw de carrosserie onder handen kunnen nemen.
Eigen bezit: C4 1.4(‘07), Traction 11B (‘53), Saxo VTS 1.4(‘02)(verkocht)
Familie bezit: ZX d1.9(‘95), Berlingo d1.6(‘10), C3 d1.6(‘09), C3 d1.9(‘11)
Schoon-Familie bezit: Mehari (‘73), 2PK (‘58), 2PK (‘60), 2PK (‘86), 2PK-besteleend (‘73) Vele 2PK chassis + onderdelen.
Totaal aantal Berichten: 326
Geregistreerd: 02-08-2007
- Traction Avant 11 BN
- C4 (2004-heden) 1.4-16v Ligne Prestige
Vandaag de motor uitgehaald samen met een stuk van de voorwielen.
Alles vlotjes losgekregen (natuurlijk was alles goed ingesmeerd met kruip-olie).
Morgen voortdoen met demonteren van de rest.
Hieronder enkele sfeerbeeldjes
Eigen bezit: C4 1.4(‘07), Traction 11B (‘53), Saxo VTS 1.4(‘02)(verkocht)
Familie bezit: ZX d1.9(‘95), Berlingo d1.6(‘10), C3 d1.6(‘09), C3 d1.9(‘11)
Schoon-Familie bezit: Mehari (‘73), 2PK (‘58), 2PK (‘60), 2PK (‘86), 2PK-besteleend (‘73) Vele 2PK chassis + onderdelen.
Totaal aantal Berichten: 109
Geregistreerd: 24-10-2010
- C4 (1928-1932) torpedo
- Traction Avant 11B Familiale
- XM 2.1 td break sx
- C6 (2005-2012) 2,7 HDIF V6 EXCLUSIEF
- CX concorde
enne schiet het al een beetje op ??