3 van de 9
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
   
Traction 11B ‘53 - Kleine werkjes
Gepost: 24 april 2011 05:18 PM
  [ # 31 ]

Oh my god. De hemel is helemaal opgespannen op houten latten. Als je dat er zomaar zonder foto’s te maken en veel te meten uitsloopt krijg je de hemel er nooit meer goed in….

Profiel  
 
traks
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 507
Geregistreerd: 30-08-2009

- Traction Avant 11BN 1954
- C4 (2004-heden) C4 puretech 130 S&S EAT8 Shine
- ID/DS ID19 Confort 1963
Gepost: 24 april 2011 06:26 PM
  [ # 32 ]

Wat bedoel je met het hout rond de deuren? Het enige hout zijn inderdaad de dakspanten voor de hemel bevestiging. Overigens zijn die hemels pasklaar te koop en in een middag kun je die er zelf in hangen, mits je weet hoe het moet.

Profiel  
 
Gepost: 24 april 2011 09:13 PM
  [ # 33 ]

En je niet rucksichtslos al het houtwerk in de stoof hebt gegooid…

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43276
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 24 april 2011 09:38 PM
  [ # 34 ]

Zeg eens, jullie hebben toch wel alle boeken die je nodig hebt voor zo’n restauratie? En je hebt je goed ingelezen via de site van de traction club? Ik mag toch hopen dat je niet “zomaar” begonnen bent met “slopen”??????

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
kfc_ice
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 326
Geregistreerd: 02-08-2007

- Traction Avant 11 BN
- C4 (2004-heden) 1.4-16v Ligne Prestige
Gepost: 24 april 2011 09:47 PM
  [ # 35 ]

Wat voor dingen zijn het dan rond de deuren? Voor mij ziet het er als hout uit. Het is misschien 1 of andere dichting rond de deuren? zoals van een kachel?

Wees gerust, ik heb raad gevraagt aan iemand die al traction’s heeft gerestaureerd.
De hemel is niet helemaal gedemonteerd of in de haard verdwenen.
Er zijn veel foto’s van getrokken.

Het is gewoon om te weten wat jullie doen met die “deurdichtingen”?

Eigen bezit: C4 1.4(‘07), Traction 11B (‘53), Saxo VTS 1.4(‘02)(verkocht)
Familie bezit: ZX d1.9(‘95), Berlingo d1.6(‘10), C3 d1.6(‘09), C3 d1.9(‘11)
Schoon-Familie bezit: Mehari (‘73), 2PK (‘58), 2PK (‘60), 2PK (‘86), 2PK-besteleend (‘73) Vele 2PK chassis + onderdelen.

Profiel  
 
traks
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 507
Geregistreerd: 30-08-2009

- Traction Avant 11BN 1954
- C4 (2004-heden) C4 puretech 130 S&S EAT8 Shine
- ID/DS ID19 Confort 1963
Gepost: 25 april 2011 12:23 PM
  [ # 36 ]

Ik denk dat je de tochtbies bedoeld langs de deuren. Oorspronkelijk was dit een rubberen massieve slang met daaromheen een geribbelde bekledingsstof. Dit alles zit gespijkerd in een soort papier wat in de carrosserie zit gespijkerd. Dit papier is goed te vervangen door touw als het kapot is. De tochtbies kun je gewoon in de traction handel kopen.

Profiel  
 
kfc_ice
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 326
Geregistreerd: 02-08-2007

- Traction Avant 11 BN
- C4 (2004-heden) 1.4-16v Ligne Prestige
Gepost: 25 april 2011 03:03 PM
  [ # 37 ]
traks schreef:

Ik denk dat je de tochtbies bedoeld langs de deuren. Oorspronkelijk was dit een rubberen massieve slang met daaromheen een geribbelde bekledingsstof. Dit alles zit gespijkerd in een soort papier wat in de carrosserie zit gespijkerd. Dit papier is goed te vervangen door touw als het kapot is. De tochtbies kun je gewoon in de traction handel kopen.

Dit is de juiste benaming die ik zocht Smile
Het is allesinds hard papier om dit eruit te halen.
Vandaag de brandstoftank afgehaald en een stuk van de achterbrug.
Maar de 2 bouten van de achterbrug onderaan (sleutel 36) zijn nog niet gedemonteerd wegens gebrek aan sleutel 36 Wink
Morgen naar de dichtbijzijnde doe-het-zelf winkel

Eigen bezit: C4 1.4(‘07), Traction 11B (‘53), Saxo VTS 1.4(‘02)(verkocht)
Familie bezit: ZX d1.9(‘95), Berlingo d1.6(‘10), C3 d1.6(‘09), C3 d1.9(‘11)
Schoon-Familie bezit: Mehari (‘73), 2PK (‘58), 2PK (‘60), 2PK (‘86), 2PK-besteleend (‘73) Vele 2PK chassis + onderdelen.

Profiel  
 
Gepost: 25 april 2011 04:42 PM
  [ # 38 ]

Ik zou een gereedschapszaak opzoeken, ik denk niet dat de brico die maat in huis zal hebben…

Profiel  
 
kfc_ice
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 326
Geregistreerd: 02-08-2007

- Traction Avant 11 BN
- C4 (2004-heden) 1.4-16v Ligne Prestige
Gepost: 30 april 2011 08:41 PM
  [ # 39 ]

De achteras is gedemonteerd met wat gevloek Wink

We hebben ook een andere delco-kap geplaats en rotor + vis platinées.
Nu vraag ik me af vanaf waar je bougie nummer 1 moet nemen vanop je delco of maakt dit niet uit?
Moet de volgorde gewoon correct zijn? 1-2-3-4 (ik tel de bougie’s van links (ventilator) naar rechts (accu kant).

Eigen bezit: C4 1.4(‘07), Traction 11B (‘53), Saxo VTS 1.4(‘02)(verkocht)
Familie bezit: ZX d1.9(‘95), Berlingo d1.6(‘10), C3 d1.6(‘09), C3 d1.9(‘11)
Schoon-Familie bezit: Mehari (‘73), 2PK (‘58), 2PK (‘60), 2PK (‘86), 2PK-besteleend (‘73) Vele 2PK chassis + onderdelen.

Profiel  
 
engbokho
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 976
Geregistreerd: 09-03-2005

Gepost: 30 april 2011 10:12 PM
  [ # 40 ]

1-3-4-2-

Profiel  
 
traks
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 507
Geregistreerd: 30-08-2009

- Traction Avant 11BN 1954
- C4 (2004-heden) C4 puretech 130 S&S EAT8 Shine
- ID/DS ID19 Confort 1963
Gepost: 30 april 2011 10:31 PM
  [ # 41 ]

let er ook even op dat de rotor naar de juiste bougie wijst als je de motor in de afstelstand (6mm pennetje in vliegwiel) hebt staan anders krijgt de verkeerde bougie de vonk.
Ik raad je in ieder geval aan om een aantal technische boeken te kopen van de Traction (bijvoorbeeld aankomend weekend op CitroMobile). Belangrijk is namelijk ook dat je bij het monteren van allerlei onderdelen de juiste montage volgorde en aantrek koppels gebruikt. Verder is wat speciaal gereedschap (trommeltrekker, fuseetrekker, rempasser, etc.) ook nodig anders trek je de boel krom of kapot.

Profiel  
 
kfc_ice
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 326
Geregistreerd: 02-08-2007

- Traction Avant 11 BN
- C4 (2004-heden) 1.4-16v Ligne Prestige
Gepost: 30 april 2011 10:43 PM
  [ # 42 ]
engbokho schreef:

1-3-4-2-

Waar begin je met 1 in de kap? onderaan, links, bovenaan, rechts? of maakt dit niet uit?

Eigen bezit: C4 1.4(‘07), Traction 11B (‘53), Saxo VTS 1.4(‘02)(verkocht)
Familie bezit: ZX d1.9(‘95), Berlingo d1.6(‘10), C3 d1.6(‘09), C3 d1.9(‘11)
Schoon-Familie bezit: Mehari (‘73), 2PK (‘58), 2PK (‘60), 2PK (‘86), 2PK-besteleend (‘73) Vele 2PK chassis + onderdelen.

Profiel  
 
kfc_ice
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 326
Geregistreerd: 02-08-2007

- Traction Avant 11 BN
- C4 (2004-heden) 1.4-16v Ligne Prestige
Gepost: 01 mei 2011 02:33 PM
  [ # 43 ]

Ok, het is niet al gelijk waar je dus bougie nummer 1 aansluit Smile

De bougie-kabels goed aangesloten en de motor was vertrokken voor we het wisten Smile
Het motor-geluid zit goed, alleen slikt hij beetje veel benzine. We zullen het regelvijsje wat bij regelen

Nu gaan we voortdoen met demonteren zodat we gouw de carrosserie onder handen kunnen nemen.

Eigen bezit: C4 1.4(‘07), Traction 11B (‘53), Saxo VTS 1.4(‘02)(verkocht)
Familie bezit: ZX d1.9(‘95), Berlingo d1.6(‘10), C3 d1.6(‘09), C3 d1.9(‘11)
Schoon-Familie bezit: Mehari (‘73), 2PK (‘58), 2PK (‘60), 2PK (‘86), 2PK-besteleend (‘73) Vele 2PK chassis + onderdelen.

Profiel  
 
kfc_ice
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 326
Geregistreerd: 02-08-2007

- Traction Avant 11 BN
- C4 (2004-heden) 1.4-16v Ligne Prestige
Gepost: 03 mei 2011 09:14 PM
  [ # 44 ]

Vandaag de motor uitgehaald samen met een stuk van de voorwielen.
Alles vlotjes losgekregen (natuurlijk was alles goed ingesmeerd met kruip-olie).
Morgen voortdoen met demonteren van de rest.
Hieronder enkele sfeerbeeldjes Smile

Afbeelding Bijlagen
Algemeen beeld_klein.jpgChassis voorkant_klein.jpgUithalen motor 6_klein.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

Eigen bezit: C4 1.4(‘07), Traction 11B (‘53), Saxo VTS 1.4(‘02)(verkocht)
Familie bezit: ZX d1.9(‘95), Berlingo d1.6(‘10), C3 d1.6(‘09), C3 d1.9(‘11)
Schoon-Familie bezit: Mehari (‘73), 2PK (‘58), 2PK (‘60), 2PK (‘86), 2PK-besteleend (‘73) Vele 2PK chassis + onderdelen.

Profiel  
 
simplex
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 109
Geregistreerd: 24-10-2010

- C4 (1928-1932) torpedo
- Traction Avant 11B Familiale
- XM 2.1 td break sx
- C6 (2005-2012) 2,7 HDIF V6 EXCLUSIEF
- CX concorde
Gepost: 19 juli 2011 01:16 AM
  [ # 45 ]

enne schiet het al een beetje op ??

Profiel  
 
 
3 van de 9
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook