Totaal aantal Berichten: 8162
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
Citroën pakt uit op de komende Autorai. Zoals we onlangs melden dat de conceptcar Survolt te zien is, presenteert Citroën op de RAI 2011 ook de DS4. Een kennismaking voor het grote publiek.
DS4
De DS4 heeft op internet al een prima start mogen meemaken, want onlangs is deze nieuwkomer al in de prijzen gevallen. De nieuwe DS 4 is namelijk gekroond tot mooiste auto van het jaar via een internetverkiezing, waarbij 60.000 stemmen uit liefst 64 landen de DS4 hebben verkozen tot de mooiste auto. Een mooie waardering dat veel belooft voor dit model.
Ook de “4” uit de DS serie valt op door een prachtig design en gebruik van mooie materialen en is met veel oog voor detail in elkaar gezet. In Nederland zal de DS4 onder andere voorzien worden van de nieuwe handgeschakelde THP 200 pk motor en de e-HDi 110 pk motor met 20% bijtelling. De Citroën DS4 zal ook verkrijgbaar zijn met het groene Airdreamlabel van Citroën. Voor wie er nog niet zo bekend mee is, de benaming Airdream staat voor de meest geavanceerde technologieën die door Citroën zijn ontwikkeld ter bescherming van het milieu.
Meer zien èn horen over de DS4, kijk dan eens op het speciale Youtube kanaal van ons merk. http://www.youtube.com/theofficialcitroen
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Na lang wachten en veel filmpjes op Youtube op de Autorai de DS4 in het echt mogen bekijken.
Eerst had ik de normale C4 bekeken en daarna de DS4. Zeker in deze volgorde viel de DS4 me wat tegen. Sterker, de C4 is veel tijdlozer en subtieler.
Naast een aantal mooie materialen in het dashboard bespeurde ik ook op een aantal plaatsen inferieur hard plastic rondom de midden console. Onbegrijpelijk.
Xsara Berline // 1.4i Comfort // bj. 2002 // 45525 km.
Totaal aantal Berichten: 735
Geregistreerd: 05-10-2008
- BX 1.4
- XM TurboCT Pallas
Of het lag aan mij, maar volgens mij kunnen de ramen in de achterportieren helemaal niet open van de DS4… Beetje apart..
Maar heb hem ook even bekeken vorige week, en vind het een aparte wagen!
EX:
Citroën BX 1.4 “Bixnix”
Renault Clio 1.4 RTi
Seat Ibiza 1.4 16v S
Bossinkje schreef:Of het lag aan mij, maar volgens mij kunnen de ramen in de achterportieren helemaal niet open van de DS4… ]
dat ligt niet aan jou, dat is zo.
Totaal aantal Berichten: 735
Geregistreerd: 05-10-2008
- BX 1.4
- XM TurboCT Pallas
Beetje rare keuze van Citroën dan..? Vraag me dan af wat de reden daarvoor is.
EX:
Citroën BX 1.4 “Bixnix”
Renault Clio 1.4 RTi
Seat Ibiza 1.4 16v S
op je eerste foto lijkt hij wel op een C3 met een andere neus… ops:
Totaal aantal Berichten: 1205
Geregistreerd: 17-09-2004
- GS/GSA X1
- XM V6 Pallas
eegenmelin schreef:Na lang wachten en veel filmpjes op Youtube op de Autorai de DS4 in het echt mogen bekijken.
Eerst had ik de normale C4 bekeken en daarna de DS4. Zeker in deze volgorde viel de DS4 me wat tegen. Sterker, de C4 is veel tijdlozer en subtieler.Naast een aantal mooie materialen in het dashboard bespeurde ik ook op een aantal plaatsen inferieur hard plastic rondom de midden console. Onbegrijpelijk.
Idem, vind het een te druk “opgeleukte” C4 (die ik dan weer saai vind ops: ). Maar de grootste afknapper vond ik de afwerking: de lederen stuurbekleding was zo gloednieuw al cracquelé waar de spaken in de rond overgaan. Erger dan mijn Punto na 60.000 km, en de BMW vertoond zoiets gewoon niet.
Nu hoeft een Citroën die duizenden euro’s goedkoper is dan een “premium” merk niet even perfect te zijn afgewerkt. Maar als je met een speciale DS-reeks dat jeukwoord “premium” zo hard na wil jagen, zul je gewoon minstens zo goed als de gevestigde namen moeten zijn. Zeker op een beurs, al moet je 10 sturen terugzenden naar Parijs: dat showmodel móet gewoon perfect in elkaar steken.
Rogier, Citroën GSA X1 1984, XM V6 Pallas 1994, Lexus GS300h 2014
Ex: Xantia HDI Break 2000, CX 22 TRS 1989, XM TD12 1993, P205 Forever D 1995, XM V6 Exclusive 1996, Fiat GrPunto 2006, CX 2400IE Pallas C-matic 1978, BMW 320i 2005, Porsche 968 1994, MB B180CDI 2014, Toyo Prius 2012, BMW 325Ci Cabrio 2005
Nog een idem van mijn kant.
Interieur DS4 is ook teveel hetzelfde als C4 (dat was ook als bij DS3-C3).
De DS4 te lege wielkasten vind ik ook lelijk net als die punt aan het achterportier. De midden tunnel oogt imho ronduit goedkoop.
Maar als er een C4 Break komt dan kunnen ze bij Citroen in 1 klap alles goedmaken, want bij de C4 is de achterkant het zwakke punt, die de auto ook te saai, te braaf maken.
DS4 heb ik helaas van mijn shortlist geschrapt. C4 komt er alleen op als die Break komt, want DS5 zal helaas wel boven mijn budget gaan komen.
Citroen verleden: BX, Xantia 1.8i, Xantia 2.0i, Xantia 1.8i, DS4
Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007
- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
C4 en DS4 stellen mij ook teleur, de C4 te saai en de DS4 te geforceerd. Het “hoog op de poten” staan van de DS4 vind ik ronduit lelijk, met de 19 inch velgen wordt dat nog enigzins gecamoufleerd.
Helemaal eens met Rogier 1975 over het zgn “premium”, de DS3 als DS4 bieden alleen luxere afwerking tov C3 en C4, maar geen mooier duurder materiaalgebruik van dashboard en panelen bijv. De intrinsieke kwaliteit moet op een hoger plan staan wil je het woord “premium” rechtvaardigen.
Citroën is een beetje vreemd , maar wel lekker !
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 12-05-2006
- CX Athéna
- 2CV AZ
- CX Réflex Break
- SM 2.7 carb BVM, airco leder tints, Sable Métallisee
- C5 C5 3.0V6 Exclusive BVA
Ik kwam onderweg van vakantie een hele vrachtwagen vol met DS4’s tegen.
Was nog niet echt onder de indruk…
Maar goed, ik ging te snel met m’n cx voor een echte goede indruk!
Zou De Hulk ook Citroën gereden hebben?