lekke debietregelaar
vortex
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1055
Geregistreerd: 13-03-2004

- BX 16V
Gepost: 16 november 2005 02:47 PM

laatst liep ik naar mijn auto toe, en zag er een plasje LHM onder liggen. dus gelijk even kijken, en nu blijkt dat de debietregelaar lekt. de olie komt aan de linkerkant, waar een plaat op bevestigd zit met 1 bout, in het midden van de debiet regelaar.

bij de pijl

is deze uit elkaar te halen en te reviseren, of moet er gewoon een andere op ?
en weet iemand of heeft iemand nog ergens een goeie debietregelaar liggen ?

liever 10 sterren in me ruit, dan 1 op me motorkap Wink

klik op de link voor het hele verslag van de BX 16V

Profiel  
 
erwt
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1890
Geregistreerd: 19-04-2004

- Xantia 1.6 Allure
Gepost: 16 november 2005 02:50 PM
  [ # 1 ]

what the f*ck is een debietregelaar?

Profiel  
 
R.Nicolaas
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 297
Geregistreerd: 30-11-2004

Gepost: 17 november 2005 11:41 AM
  [ # 2 ]

Ja dat vraag ik me eigenlijk ook af bij mij lekt zo dat er een plasje olie ontstaat maar hij is wel nat van de olie en er wil wel eens een druppel olie afvallen. Kan dit mischien ook te maken hebben dat er olie uit de veerpoot voor loopt? Bij mij wil zo nu en dan een flinke plas olie uit de linker voor poot lopen dat doet ie soms een paar dagen achter elkaar en dan houdt het spontaan weer op.

Van BX CHIC 1.6i ‘91 (Met Krul letters) Naar
Xantia 3.0 V6 24v exclusive
als tussen oplossing een Xsara 2.0HDI Break tot de automaat van de V6 weer werkende is.
AX Liberty 1.1 ‘92
en de Xantia is weer terug in leven Smile

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 17 november 2005 11:54 AM
  [ # 3 ]
R.Nicolaas schreef:

Ja dat vraag ik me eigenlijk ook af bij mij lekt zo dat er een plasje olie ontstaat maar hij is wel nat van de olie en er wil wel eens een druppel olie afvallen. Kan dit mischien ook te maken hebben dat er olie uit de veerpoot voor loopt? Bij mij wil zo nu en dan een flinke plas olie uit de linker voor poot lopen dat doet ie soms een paar dagen achter elkaar en dan houdt het spontaan weer op.

Er zijn revisiesetjes voor verkrijgbaar bij de dealer. Ik heb er geen ervaring mee. Je kan ook gewoon op de sloop eentje van een XM of Xantia nemen (alleen de eerste Xantia’s hebben er een) en die erop zetten, da’s denk ik het makkelijkste.

Profiel  
 
vortex
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1055
Geregistreerd: 13-03-2004

- BX 16V
Gepost: 17 november 2005 11:59 AM
  [ # 4 ]

ik ben reeds voorzien van eentje. ik moet hem alleen nog even ophalen bij Banzer. een goeie erop schroeven is makkelijker dan deze uitelkaar halen en reviseren. moet ie ook weer afgesteld worden enzo…..  Confused

hier kan dus een slotje op Wink

liever 10 sterren in me ruit, dan 1 op me motorkap Wink

klik op de link voor het hele verslag van de BX 16V

Profiel  
 
erik wijngaarden
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5830
Geregistreerd: 27-07-2003

- ID/DS D-Super
Gepost: 17 november 2005 05:22 PM
  [ # 5 ]

ik laat hem nog ff open want er is nog geen antwoord op de wat is een debietregelaar vraag geloof ik

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 17 november 2005 05:47 PM
  [ # 6 ]
erik wijngaarden schreef:

ik laat hem nog ff open want er is nog geen antwoord op de wat is een debietregelaar vraag geloof ik

Nou OK, de debietregelaar of opbrengstregelaar verdeelt de opbrengst van de HD pomp tussen de stuurbekrachtiging en de rest van het hydraulisch systeem. De debietregelaar werkt samen met een aangepaste drukregelaar. De debietverdeler geeft prioriteit aan het veersysteem. Als het veersysteem geen druk nodig heeft gaat de opbrengst naar de stuurbekrachtiging of retour naar her resevoir.

Profiel  
 
erwt
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1890
Geregistreerd: 19-04-2004

- Xantia 1.6 Allure
Gepost: 17 november 2005 06:05 PM
  [ # 7 ]

thnx voor de uitleg.

Nu gaat er wel een slotje op!

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook