Een kennis bood aan een motorbok in elkaar te lassen voor mijn d-turboblok (M25/648). Lijkt me een stuk praktischer dan op de grond werken! Wellicht hebben mijn stalgenoten met een M-25 motor er ook wat aan.
Heeft iemand tekeningen en/of maten van zo’n ding?
AYA-2 ‘69 | AYA-3 ‘68 | AY-CB ‘83 | MANB ‘85 | BX 15 TGE ‘91 | BX 19 TZI ‘93





















Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009
- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Ik heb er hier nog een staan die ik voor mijn eigen blok heb gebruikt, het ding kostte nieuw 40 euro geloof ik, het is natuurlijk geen super de luxe maar hij voldeed prima, blok bleef eraan hangen.
ik ben iig niet zelf gaan prutsen en lassen voor dat geld en wat mij betreft mag je hem zo van me overnemen.
Mark
CX 2000 pallas ‘78
Super nieuws!! Is het geen universeel ding met 4 ophangpunten, want dan past ‘t niet (hebben we zelf in de schuur en is wel geschikt voor de Douvrin-blokjes).
AYA-2 ‘69 | AYA-3 ‘68 | AY-CB ‘83 | MANB ‘85 | BX 15 TGE ‘91 | BX 19 TZI ‘93





















Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009
- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Franq,
helaas is het wel zo’n universeel ding, het was voor mij ook ff prutsen om het DS blok eraan te krijgen, in mijn geval moest ik die paspen voor de versnellingsbak eruit halen en hier een draadeind doordoen.
En is het onderblok voor de diesels toch niet ongeveer gelijk aan de DS blokken ?
Hier een foto van het stel,
Mark
CX 2000 pallas ‘78
k Ben er bang voor… Iemand tips?
AYA-2 ‘69 | AYA-3 ‘68 | AY-CB ‘83 | MANB ‘85 | BX 15 TGE ‘91 | BX 19 TZI ‘93
Echt niemand een schets uit een WPL-handboek of méthode réparation (of foto’s en een maatschets) om mij en m’n stal(lings) genoten te helpen?
AYA-2 ‘69 | AYA-3 ‘68 | AY-CB ‘83 | MANB ‘85 | BX 15 TGE ‘91 | BX 19 TZI ‘93


































Totaal aantal Berichten: 15709
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Als Mark een motorbok aanbied waar zijn 76er tweeliter in heeft gehangen, dan moet jouw 2500 daar toch ook in passen?
misschien een paar aanpassingen maar het zou moeten lukken denk…...



Totaal aantal Berichten: 103
Geregistreerd: 11-08-2008
- Xantia 2.0 16v Break
Franq, het onderblok waar ik je eerder over geschreven heb heb ik inmiddels leeggehaald; krukas en zuigers etc er uit. Als jij het niet kan gebruiken gaat het naar het oud-ijzer…
Son como niños, pero sin como






















Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Past waarschijnlijk gewoon 1 op 1 hoor mannen. Er zitten toch ook verstelmogelijkheden op zo’n ding?
Anders gewoon eentje kopen van Rodac ofzo: Rodac motorbok
Echt niet zelf gaan kloten voor zulk geld hoor! Veiligheid vóór alles!!!
Je hebt er jaaaren plezier van!
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D
Hoi Léo. De bak zit met veel boutjes vast op het blok, en niet met een paar grote. We hebben zo’n universele motorbok in de schuur maar ook CEE-IKS (toch niet de minste in CX-sleutelland) durfde het niet aan om het hele blok aan vier lullige boutjes te hangen.
Hoe doe jij dat dan, Léo? Je zal toch ook wel eens een diesel (turbo) blok naast de auto hebben?
@Michiel1: dank voor het aanbod, ik probeer het eerst nog op een andere manier.
AYA-2 ‘69 | AYA-3 ‘68 | AY-CB ‘83 | MANB ‘85 | BX 15 TGE ‘91 | BX 19 TZI ‘93






















Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Franq schreef:maar ook CEE-IKS (toch niet de minste in CX-sleutelland) durfde het niet aan om het hele blok aan vier lullige boutjes te hangen.
Hoe doe jij dat dan, Léo? Je zal toch ook wel eens een diesel (turbo) blok naast de auto hebben?
Toch echt met die 4 bouten en dat gaat prima, als je maar dikke bouten gebruikt (geen lullige boutjes dus) en ze strak aandraait, zodat de kast strak tegen de ‘pasvlakken’ drukt.
As we speak hangt er hier een GTi Turbo blok aan dat Rodac ding, no problem hoor.
Overigens laten we een blok ook vaak gewoon in de takel hangen, dan kun je er echt van alle kanten bij. Maar dan moet de kop er niet af hoeven uiteraard.
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D





















Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009
- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Franq,
ding gewoon eraan hangen gaat best in het begin lijkt het wat akelig doordat het wat wiebelt maar bij mij is ie ook blijven hangen al die tijd en ik heb het ding toch wel gedraaid en verreden, maar idd wel de dikste maat draadeind gebruiken die erdoor passen, bij mij hing ie met 4 stuks.
Mark
CX 2000 pallas ‘78
@Léo, dat moet nu juist wel…
@Mark: maar ‘ns meten wat de dikste maat moet zijn. Ik ga het proberen!
Dank, dank…
AYA-2 ‘69 | AYA-3 ‘68 | AY-CB ‘83 | MANB ‘85 | BX 15 TGE ‘91 | BX 19 TZI ‘93