Citrofiel als ik ben heb ik mijn jongste zus in een PSA’tje gepraat,
zij en haar man hebben een jonge 2e hands berlingo 1.4i tentation gekocht,
het gaat om het nieuwe model, de auto is van 2004.
De tentation is de kaalste versie van de berlingo,
en er zit geen radio in. De bekabeling zou er wel al inliggen,
wat speakers betreft weet ik niks.
ze mailde mij dit:
http://www.lidl.be/be/home_nl.nsf/pages/c.o.20051117.p.MP3-autoradio-recorder
Weet iemand of het zijn geld waard is,
en of het zonder te veel poespas in een berlingo te steken valt?
Ik ken niets van audio-apparatuur dus kan ik er moeilijk over oordelen.
dankjewel!
(foto’s van de berlingo volgen als ze de auto hebben, zal volgende week zijn hoop ik)
Totaal aantal Berichten: 15438
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Ik heb zelf een Medion MP3 speler in mijn GS zitten, hij klinkt goed en draait al 20.000Km lang, tenminsten bijna dan. Ik heb hem in ieder geval veel aan staan.
Ik denk dat de kwaliteit van die dingen heel erg mee valt. Maar ik zou zeker eens kijken of er niet ergens een Sony ofzo in de aanbieding is. Soms kan je die ook voor zo’n prijs krijgen.
Verder gaat het aansluiten niet anders dan een gewone radio, niet moeilijk hoor!
M&M schreef:Sony is prut ... ga voor kenwood , pioneer of jvc ofzo
JVC Jammer Van je Centen
ik kan niet zeggen dat ik er verstand van heb ofzo.
Maar voor mijzelf zou ik het best aandurven om zoiets bij de lidl te gaan kopen, het lijkt mij een zeer gave speler. Enige wat mij tegenhoudt om deze te kopen is omdat ik al ben voorzien anders had ik het vast gedaan!
Ik ben in de veronderstelling dat echt slechte producten tegenwoordig niet meer worden geleverd. Misschien dat de kwaliteit iets minder is als pioneer o.i.d. maarja ook met zo’n merk kan je een “maandag-ochtend-apparaat” kopen. Men durft ook te beweren dat de kwaliteit van een citroen slechter is als die van een mercedes… maar je laat het toch ook niet om een citroen te kopen
Ik zou het kopen van dit product dus niet laten omdat er geen bekend merk op staat of omdat het bij de lidl wordt verkocht. Ik vind hem er namenlijk gewoon cool uitzien.
Dit is mijn mening, bedenk zelf wat je er mee doet!
gegroet, Douwe
ZX 16v 1992 groen—> stalling
BX 16v 1988 rood—> stalling
Xantia tct activa—> Te Koop
Die van lidl ziet er best leuk uit…ik zou hem eerst willen horen….
Heb zelf een aardige JVC en die gaat er nooooit meer uit..
Nou heb ik daar zonet wel een heel leuk verhaal zitten tikken….. maar nu ik de advertentie nog eens bekijk zie ik niet staan hoeveel het ding uit zich zelf versterkt.
Dit is iets wat toch nog wel belangrijk is om te weten, en kan het overgaan tot koop erg beinvloeden lijkt mij.
Dus let daar wel op zou ik zeggen: Hoeveel hij kan versterken!
ZX 16v 1992 groen—> stalling
BX 16v 1988 rood—> stalling
Xantia tct activa—> Te Koop
Het hoeft ook geen geweldige geluidssterktes aan te kunnen,
een 1400 is niet echt luidruchtig volgens mij en veel herrie hebben ze niet nodig.
zitten er speakers in de berlingo?
Ja, nu is er al een hoop over de radio gezegd, dat zit wel goed voor dat geld. Maar ging de vraag niet ook over of dat wat is voor in een nieuwe Berlingo? Die vraag kun je je stellen iverband met de multiplexelarij. Dat zeg maar niet ineens je ruitenwissers beginnen als je naar een andere track skipt…
Ik weet overigens niet of deze kale berlingo ook is voorzien is van gemultiplexte shit. Vermoed van wel, want dat hebben steeds meer moderne auto’s. Het scheelt bedrading voor veel functies (meer over 1 draad sturen). Leuk bedacht, maar met wat basiskennis van elektro zomaar straffeloos vanalles aansluiten is er niet meer bij. Bij een draadboom met gemultiplexte functies moet je goed opletten dat je niet zomaar een willekeurige +draad achter de radio gaat belasten. Er ligt er als het goed is wel eentje, waar continue +12V op staat, waarmee de radio gevoed kan worden. Maar pas op, gemultiplexte schakeldraden kunnen je multimeter ook heel leuk 12V laten zeggen.
De dealert weet hierover vast meer. Ik moet mij hierin nog verder verdiepen en tot die tijd kan ik je het fijne ervan niet vertellen.
Vast staat in ieder geval dat die Lidl(medion)MP3speler zich, mits correct aangesloten, prima zal gedragen in de Berlingo en dat het niet te weinig MP3speler voor je geld is.
`verum ipsum factum’
RenĂ© van Maren schreef:Die van lidl ziet er best leuk uit…ik zou hem eerst willen horen….
Heb zelf een aardige JVC en die gaat er nooooit meer uit..
[inkopmode aan]
Wil je er zo graag vanaf dat je hem met de auto meeverkoopt?
[/inkopmode uit]
Ik zal morgen eens bij de dealer binnenspringen…