roest op remschijven gaat er niet af
gerbenh
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 54

Gepost: 21 maart 2011 01:53 PM

Dag,
Mijn C1 (mei 2009, 25000 km) maakt eigenlijk vanaf het begin al geluid bij het remmen op lage snelheid. Alsof er roest op de remschijf zit. Alleen is het permanent. Half jaar geleden de dealer ernaar laten kijken en die heeft de schijven + blokken schoongemaakt. Heeft iets geholpen maar niet veel. (kostte 70 euro, ondanks de garantie).

Afgelopen week hebben ze er weer naar gekeken en conclusie was dat de schijven + blokken moeten worden vervangen om het te verhelpen. Kosten: 300 euro. Ik vind dat erg snel en ik vind eigenlijk dat het onder garantie zou moeten worden verhopen. Wat is jullie mening?

Alvast dank,
Gerben

Profiel  

broker
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 102

Gepost: 21 maart 2011 09:48 PM
  [ # 1 ]

Hallo Gerben,

het lijkt me dat je dealer je met dit euvel best financieel tegemoet mag komen. Tenslotte is het niet normaal. Mijn C1 (juni 2009) heeft dit niet en inmiddels heb ik 33000 km zonder problemen afgelegd. Alleen als de auto 2 dagen of langer buiten heeft stilgestaan hoor je bij de 1ste keer remmen een beetje schurend geluid. Maar zoals gezegd, na 1 keer remmen is dat weer weg en als ik hem dagelijks gebruik heb ik daar geen last van.
Dus gevalletje garantie in mijn beleving, het is immers nog nooit goed geweest.

Succes, Jan.

Life is too short for bad cigars

Profiel  

Maurice van Mourik
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3221

- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Gepost: 26 april 2011 12:03 PM
  [ # 2 ]

Als de schijven last hebben van putroest lijkt mij vervangen nodig.
In alle andere gevallen (mits de remblokken nog dik genoeg zijn) zou ik gewoon een paar keer flink HARD! remmen en eventueel voorzichtig een stukje rondrijden met de linkervoet op de rem om de schijven te poetsen.

Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook