1 van de 5
 1 2 3 Volgende >  Laatste »

Nelis Infra en de @#*%$... ‘Blakende’ Blauwe!
Nelis Infra
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1823

- Berlingo 1.9D 600
- CX 2400 Pallas
- CX 2000
Gepost: 26 april 2011 10:43 PM

Nou, zou het dan nu eindelijk zover zijn? Laughing

Na mijn eerdere (semi) CX-avonturen zoals deze en deze, is het nu tijd voor een Blakende Blauwe. Het is een 22 TRS uit 1988 met de kleur Bleu Memphis. (edit: Gris Meteore dus Laughing )

Het is een lang verhaal, dat ik kort zal maken. De auto is opgehaald voor een zeer symbolisch bedrag. Volgens de eigenaar was er een klein aantal punten nodig voor de APK voor deze auto, ook al staat hij al een tijdje stil. Een gegeven paard kan nimmer in de bek worden gegluurd, dus met het ergste scenario in het achterhoofd en met het verstand op nul is besloten om de auto naar het hoge noorden te transporteren. Hier heeft madame een aantal weken stil gestaan. Dat gaf ons eens de tijd om een plannetje te smeden.

Zo stond de wagen er bij in haar oude stekkie:

En zo ging de auto op de kar. Na 2 liter LHM toegevoegd te hebben en 5 liter benzine in het tankje gegoten te hebben, startte madame gewoon en kon ze in de hoogste stand de ambulance op:

En ja, dat past maar net Laughing

Wat een lijnen he? Smile

Overigens, met dank aan forummer jmmj voor de foto’s!

Afijn, deze maandag was het voor het eerst tijd om eens aan de slag te gaan met de Blakende Blauwe. Forummer jmmj en ik (allebeide zo a-technisch als wat, hoewel ik nog íets erger dan hij Laughing ) hebben de handen uit de mouwen gestoken en we zijn begonnen om mevrouw APK-klaar te maken.

Dat houdt in eerste instantie in dat we gewoon eens gekeken hebben wat er allemaal aan moest gebeuren, en de meest voor de hand liggende dingen hebben we direct even aangepakt. Zo is er een claxon ingebouwd, de ruitenwisser is gerepareerd, alle electriek werkt van binnen weer, de leidingen zijn van de vliegroest ontdaan en de v-riem van de dynamo is gespannen. Het interieur heeft eens even een flinke opknapbeurt gehad en er is een flinke inventarisatie gemaakt.

Wat opviel is het volgende. De bodem incluis de dorpels zijn opvallend roestvrij en hard. Zo anders is het met het plaatwerk. De rechterdeur is com-pleet verroest, het is een wonder dat het ding niet doormidden is gebroken! Kofferbak heeft een roestgaatje en het belangrijkste is dat de accubak naar z’n grootje is. Dat is dus direct het eerste afkeurpuntje. Dat was eigenlijk de (eerste) grote tegenvaller.

Toen we besloten om de auto even om te draaien, werd duidelijk dat er ook een LHM lekje was…....

Ai. Dat valt dus ook even tegen. Tot nu toe staan we dus 2-0 achter. Maar goed, zoals gezegd: we verwachten er niks van, en als de auto met een beetje liefde nog een jaartje door de APK te knallen is, dan gaan we er gewoon voor.

Ik zal u dus op de hoogte houden van de vorderingen van deze CX middels dit draadje. Daarnaast zal ik met mijn lekenverstand een beroep doen op de gevorderde klusser!

Nog even wat action-shots van mijn allereerste kluservaring:

Ik wil in ieder geval hierbij jmmj alvast bedanken voor zijn tijd, moeite en foto-kwaliteiten, want het is echt onvoorstelbaar leuk om te klussen aan zo’n auto! Laughing

Maar goed, tijd voor de eerste vraag! Zoals u ziet, zijn de koplampen uit de CX gehaald. De oude waren verroest, maar er was nog een ‘nieuw’ setje bij. Deze liggen inmiddels naast mij in mijn huis, want de kit is totaal verdwenen bij deze glaasjes. Ik moet deze lampen dus even schoonmaken en opnieuw kitten. Heeft iemand hier ervaring mee en zo ja, welke kit is het beste om te gebruiken en waar moet ik op letten?

Thanks alvast!

Niels

Way out in the water, see it swimming.

...en de Gehavende Groene (& de Bruikbare Blauwe)

Profiel  

Mark Gielen
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2214

- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Gepost: 26 april 2011 10:51 PM
  [ # 1 ]

Niels,

gefeliciteerd met je aanwinst, eindelijk een CX. Die accubak lijkt me niet het grootste probleem gewoon ff iemand met een lasapperaat zoeken.

En als de LHM er zo hard uitloopt moet dat ook niet zo lastig te vinden zijn en die lampen kun je volgens mij gewoon met sileconenkit doen.

Suuces.

Mark

CX 2000 pallas ‘78  

citroencx.eu
Facebook

Profiel  

Nelis Infra
> 1800 berichten

- Berlingo 1.9D 600
- CX 2400 Pallas
- CX 2000
Gepost: 26 april 2011 10:58 PM
  [ # 2 ]

Thnx Mark Smile

Even ter info: de auto heeft nog maar 124k gelopen, dus dat valt alles mee. En de leidingen die ik met een schuursponsje met veel beleid van de roest heb ontdaan, zijn natuurlijk alleen de leidingen die ik vanuit het moterruim kon bereiken. Als mevrouw de brug op gaat weten we pas hoe het met de rest van de leidinkjes is. Maar de leidingen in het moterruim waren in ieder geval niet verroest! 1-0 voor ons! Wink

Profiel  

jaco
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6145

Gepost: 26 april 2011 11:59 PM
  [ # 3 ]

Ha Niels, ik zie dat je een topic hebt aangemaakt over je nieuwe aanwinst. En je bent ook al meteen voortvarend aan de slag gegaan, goed man!

Ik ga jouw topic vol interesse volgen en ach, wie weet kan ik ook nog eens een tip geven. Je weet maar nooit. Very Happy

Maar weet je zeker dat dit Bleu Memphis is? Zeker op de eerste foto’s krijg ik een hele andere indruk; een blauwgrijze metallic kleur. Of ligt dat aan de lichtval misschien?

Edit: ik heb even gezocht en het lijkt mij eerder Gris Météore dan Bleu Memphis.

Profiel  

wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 8480

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 27 april 2011 12:03 AM
  [ # 4 ]

Voor zover ik weet is bleu memphis zowat zwart, maar wat maakt het uit?
Niels heeft een CX!
Van harte!!! Very Happy

Profiel  

GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5492

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 27 april 2011 12:06 AM
  [ # 5 ]

Eindelijk de CX!

Proficiat en klus ze! (Ik weet uit ervaring dat het leuk kan zijn)

Profiel  

F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9362

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 27 april 2011 12:09 AM
  [ # 6 ]

Proficiat met je aanwinst.
Voor de koplampen kun je van alle soorten kit gebruiken als deze maar zuur vrij is

vriendelijke groet frank.

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  

harry45
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 667

- CX 25 GTi Turbo
Gepost: 27 april 2011 12:11 AM
  [ # 7 ]

salut Nelis wat fijn voor je dat je een CX op de kop heb kunnen tikken, zal met veel belangstelling je draadje volgen, en meedenken.

Succes Harry

Zweven dat is pas leven
Citroen XM D12
Citroen CX S2 GTI Turbo VEMS

Profiel  

cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3907

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 27 april 2011 12:30 AM
  [ # 8 ]

veel zweefplezier !!

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  

jmmj
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 763

- C4 (2004-heden) C4 Cactus 1.2 PureTech Shine
- CX 2200
- C-Zero EV
Gepost: 27 april 2011 01:25 AM
  [ # 9 ]

Nelis, goeie gozert en alles, maar je brengt me wel meteen ERSTIG in de verlegenheid natuurlijk met je topic-titel. Juist in aanwezigheid van de register-accountant moet je wel je kleuren op orde hebben…hoe kom je er nu bij dat ze Bleu Memphis is??? Christine is ‘gewoon’ Gris Meteore, ik weet het zeker, de code FYY is haarzuiver af te lezen. Hee maar je WILDE toch juist grijs grijs grijs grijs???

Nou laten we haar dan maar Rood noemen… hier nog een fotootje tijdens het ophalen, de oplichtende remmen van de trekauto deed het lijken alsof mevrouw vuur spuwde uit haar koplampen, de vergelijking met Stephen King’s ‘Christine’ was snel gemaakt king

Overigens, aardig dat je jezelf NOG a-technischer dan mij noemt maar hoeveel krassen heb JIJ in de motorkap gemaakt en hoeveel stofzuigers heb JIJ gesloopt gisteren?

Profiel  

mbender
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1481

- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
Gepost: 27 april 2011 02:52 AM
  [ # 10 ]

Hoi Niels,

Leuk dat je nu een CX heb, vorige week nog met trots over zitten vertellen in Leerdam. Ga je topic zeker goed volgen en wens je veel plezier met deze dame! Zodra je haar op de weg hebt en je gaat haar aan je vrienden showen in Amsterdam laat het ff weten voor een kleine meet en great Smile

groeten Maarten

Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973

Profiel  

Nelis Infra
> 1800 berichten

- Berlingo 1.9D 600
- CX 2400 Pallas
- CX 2000
Gepost: 27 april 2011 08:18 AM
  [ # 11 ]

Goedemorgen allen,

Inderdaad; *shame on me* het is natuurlijk Gris Meteore. Mijn nederige excuses Laughing Anyway, hij lijkt blauw zat, dus…

Overigens is het nog maar zeer de vraag of deze auto gaat rijden hoor! Zoals het er nu voorstaat is in ieder geval het lasapparaat nodig voor de accubak. Nu gaat dat nog, maar als het er van onderen toch heel erg slecht uitziet en alle leidingen weggerot zijn en weet ik veel wat meer, dan eindigt ‘Christine’ in onderdelen. Dan wordt de topictitel ‘Grimmige Grijze’. Maar we gaan gewoon voor een jaar (of twee) APK! En dan natuurlijk brommeren Wink Thanks voor de leuke reacties allemaal!

Ga in ieder geval zometeen kit halen en dan gaan we vanavond eens fijn prutsen! Leuk! Smile

Profiel  

Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5231

Gepost: 27 april 2011 08:40 AM
  [ # 12 ]

Mooi Niels, eindelijk aan de CX. Ik heb ook nog een tip. Zorg voor een goeie hotline met Theo. Maar dat zit wel goed geloof ik.

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  

jaco
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6145

Gepost: 27 april 2011 09:21 AM
  [ # 13 ]

Wat een duivels goede foto Jaco! Cool

En Niels, wat Maarten zegt: als je haar gaat showen in Amsterdam, dan laat je het weten hè. Want wat is nou mooier dan een CX? Meer CX-en natuurlijk. Wink

Profiel  

par eXeMple!
> 5000 berichten
Totaal aantal Berichten: 5019

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Gepost: 27 april 2011 09:37 AM
  [ # 14 ]

Goed bezig Niels! Te gek, eindelijk een CX! Gefeliciteerd… (misschien te vroeg, maar ik doe het toch…)
Mooi dat je als a-techneut meteen aan de bak mag. Al doende leert men! En met dit forum achter je, moet je een heel eind kunnen komen.
Een aantal overkomelijke zaken als een een accubak, koplampen en LHM lekkage mag je niet tegenhouden. Het is te hopen dat de onderkant je niet op andere gedachten brengt. Maar als de dorpels van een serie 2 nog goed zijn, dan heb ik daar goede hoop op.

Profiel  

Tjerk
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3762

- C5 2.0i 16V Ligne Prestige G3
- BX 1.9 GTI
Gepost: 27 april 2011 04:36 PM
  [ # 15 ]

Niels, van harte met je grijze dame! Cool

C5 2.0i 16V Ligne Prestige 37-PP-RP / BX 1.9 GTI RK-55-NV

Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08 / AX 1.4i TZX DH-RP-44 / ZX 1.9D Avantage JV-RH-88 / C5 1.8i 16V Ligne Prestige 54-HK-DJ / C5 2.0i 16V Ligne Prestige BVA 27-JD-FX / Xsara 1.6i 16V VTR Coupe 86-JL-KK / Xsara 1.4i Difference II 23-NX-VJ / XM 3.0i V6 24V Exclusive BVA 74-RFD-3

Profiel  

1 van de 5
 1 2 3 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook