Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Wat betreft de LHM, zegt ‘m op de hoogste stand en let op de vlotter:
Als bovenstaande het geval is, is je niveau goed en zal hij niet overlopen bij zakken. Verder ziet die olie er niet echt als gifgroen uit, weet je zeker dat het LHM is? Zoja, dan zou ik het eens verversen. De lekkage van de motorolie moet te vinden zijn met goed schoonmaken van het blok (wat me met deze auto niet zo moeilijk lijkt). Zo op de foto’s lijkt het de carterpan-pakking te zijn.
aan de kleur te zien is het 2 maal motorolie en geen lhm.
carter of kleppendeksel wss.
bx 1.9gti 16v , bx tzi 4x4
Totaal aantal Berichten: 54
Geregistreerd: 28-05-2010
- Xsara Coupe 1.6 VTR
Die linkerplas (links op foto 1) kan ik niet zo goed thuisbrengen… je zegt LHM, maar het ziet er toch meer uit (kwa kleur) als motorolie dan LHM (dat is gifgroen, herken je meteen, als het enigszins nieuwe LHM-olie is dan)...
Dat je op foto 2 wat neergeslagen LHM rond het tankje ziet, dat is volgens mij normaal; mij is ooit uitgelegd dat het systeem sowieso wat zweet en dat dat goed is; maar dat is om die neerslag en hooguit een drupje onder je BX te verklaren. Plasjes zijn doorgaans niet zo de bedoeling.
Het is ook niet echt de bedoeling dat als de auto op z’n laagst staat, dat dan de LHM uit het voorraadvat komt zetten… het is niet voor niets het voorraadvat: dat vat fungeert juist als buffer tussen de hoogste stand en laagste stand, en zorgt dus dat er altijd genoeg LHM voorhanden is voor het systeem, niet te weinig, en teveel is bijna moeilijk; dan moet iemand toch al te enthousiast aan het bijvullen geweest zijn. Dus in de laagste stand overlopen zou sowieso niet oke zijn.
Dat het zou overlopen lijkt mij ook erg sterk, met name ook op basis van de foto’s.
Op foto 3 zie je duidelijk olie hangen aan het aluminium (denk ik) deel rechterkant foto.
Ik zou dat eerder gaan onderzoeken.
Helaas kan ik je niet verder helpen met preciezere tips.
edit: ik ben al spuit 11 met deze reactie zie ik na posten…
Totaal aantal Berichten: 664
Geregistreerd: 27-04-2010
- C3 VTR 1.6 HDI
- BX Millesime
- BX 16V MK2
- XM V6 24V
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF V6 Exclusive
- C25 2.5 Diesel Mobilehome
- CX Laagdaks prestige
Ik ga morgenavond eens alles uitkuisen. Kan het dat lhm door op de grond te liggen bruin wordt? Er zat wel een groene schijn in het bruin(niet echt zichtbaar op foto). Ik heb een beetje lhm uit het vat genomen en die is wel lichtgroen. Maar morgen ga ik verder onderzoeken van waar het komt. Er zit allesinds veel te veel lhm in de auto (zie foto)
BX zei ik, toen lachten ze, 16 kleppen voegde ik er snel aan toe maar ze bleven lachen. Dan heb ik ze laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen.
Totaal aantal Berichten: 6157
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
En dat is met de auto in de hoogste stand, neem ik aan?
Totaal aantal Berichten: 664
Geregistreerd: 27-04-2010
- C3 VTR 1.6 HDI
- BX Millesime
- BX 16V MK2
- XM V6 24V
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF V6 Exclusive
- C25 2.5 Diesel Mobilehome
- CX Laagdaks prestige
ja, dat is in de hoogste stand
BX zei ik, toen lachten ze, 16 kleppen voegde ik er snel aan toe maar ze bleven lachen. Dan heb ik ze laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen.
Totaal aantal Berichten: 664
Geregistreerd: 27-04-2010
- C3 VTR 1.6 HDI
- BX Millesime
- BX 16V MK2
- XM V6 24V
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF V6 Exclusive
- C25 2.5 Diesel Mobilehome
- CX Laagdaks prestige
Gisterenavond de auto terug binnen gezet en vanochtend stond er opnieuw olie op beide plaatsen. De linkse plas kan dus niet van de lhm komen. Ik heb de linkse plas vanochtend opgekuist en er is niks meer uitgelekt maar de rechtse plas is redelijk groot.
BX zei ik, toen lachten ze, 16 kleppen voegde ik er snel aan toe maar ze bleven lachen. Dan heb ik ze laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen.
Totaal aantal Berichten: 664
Geregistreerd: 27-04-2010
- C3 VTR 1.6 HDI
- BX Millesime
- BX 16V MK2
- XM V6 24V
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF V6 Exclusive
- C25 2.5 Diesel Mobilehome
- CX Laagdaks prestige
Heb de krik en assteunen moeten bestellen waardoor ik ze nog maar net heb. Ik wouw de assteunen er onder zetten maar de sideskirt steekt een beetje uit naar onder waardoor ik deze zou beschadigen. Moet je de sideskirt er af halen om ze er onder te zetten of zijn er speciale plaatsen? Die plaatsen vanvoor en vanachter gaan niet omdat de assteun net niet in dat gat past. Het zijn deze assteunen en krik ( de krik van 2.25 ton en de assteunen van 6 ton): http://www.rustbuster.nl/Aanbiedingen/Garagekrik.htm
BX zei ik, toen lachten ze, 16 kleppen voegde ik er snel aan toe maar ze bleven lachen. Dan heb ik ze laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen.
Totaal aantal Berichten: 664
Geregistreerd: 27-04-2010
- C3 VTR 1.6 HDI
- BX Millesime
- BX 16V MK2
- XM V6 24V
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF V6 Exclusive
- C25 2.5 Diesel Mobilehome
- CX Laagdaks prestige
Hoe krikken jullie jullie bx 16v op?
Moet ik de sideskirts er af halen?
BX zei ik, toen lachten ze, 16 kleppen voegde ik er snel aan toe maar ze bleven lachen. Dan heb ik ze laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen.
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Nee, daar zou ik niet aan beginnen , dat is namelijk een extreem k*twerk. Je moet even vindingrijk zijn en kijken of je toch die assteunen kan gebruiken.
Totaal aantal Berichten: 664
Geregistreerd: 27-04-2010
- C3 VTR 1.6 HDI
- BX Millesime
- BX 16V MK2
- XM V6 24V
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF V6 Exclusive
- C25 2.5 Diesel Mobilehome
- CX Laagdaks prestige
Oke, zal nog verder op zoek gaan, het grootste probleem is dat die gaten die ervoor gemaakt zijn te klein zijn om die assteunen er in te zetten. Zijn er nog andere plaatsen waar je assteunen kan/mag onder zetten buiten aan de zijkant?
BX zei ik, toen lachten ze, 16 kleppen voegde ik er snel aan toe maar ze bleven lachen. Dan heb ik ze laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen.
Onder de dikke buis van het achtersubframe kun je mooi 2 assteunen kwijt.
Dan krijg je zoiets
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Totaal aantal Berichten: 664
Geregistreerd: 27-04-2010
- C3 VTR 1.6 HDI
- BX Millesime
- BX 16V MK2
- XM V6 24V
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF V6 Exclusive
- C25 2.5 Diesel Mobilehome
- CX Laagdaks prestige
Gaat dat ook bij het voorsubframe zodat je heel de auto in de lucht kan zetten?
BX zei ik, toen lachten ze, 16 kleppen voegde ik er snel aan toe maar ze bleven lachen. Dan heb ik ze laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen.
Ja, alleen dan zou ik er wel een stuk stevig hout tussen doen, omdat het voorsubframe vlak is van onder.
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Totaal aantal Berichten: 664
Geregistreerd: 27-04-2010
- C3 VTR 1.6 HDI
- BX Millesime
- BX 16V MK2
- XM V6 24V
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF V6 Exclusive
- C25 2.5 Diesel Mobilehome
- CX Laagdaks prestige
Oke, bedankt voor de info
Dan kan ik eindelijk eens kijken van waar de olie komt. Ik denk dat het te maken heeft met de koppaking want er komt ook heel wat water uit de uitlaat en witte rook bij stationair draaien.
BX zei ik, toen lachten ze, 16 kleppen voegde ik er snel aan toe maar ze bleven lachen. Dan heb ik ze laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen.