Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Hmmmm…. had ik maar tijd….
Klik! >> geen gekke prijs om een gokje te wagen. Maar helaas, met een kleine op komst zie ik het niet echt zitten voorlopig.
Mijn droomprojectje?
puur Citroën, maar wel enkele modellen gemixt.
Méhari 4x4 met hydropneumatische vering (kan zoiets op m35 chassis? ik ken die niet zo goed) en een C-matic versnellingsbak, aan een 1300cc GSA-blok of wankelding.
dieselblok (omwille van ppo) lijkt me ook wel leuk in een eend (of méhari 4x4 c-matic)
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
rocco schreef:Mijn droomprojectje?
puur Citroën, maar wel enkele modellen gemixt.Méhari 4x4 met hydropneumatische vering (kan zoiets op m35 chassis? ik ken die niet zo goed) en een C-matic versnellingsbak, aan een 1300cc GSA-blok of wankelding.
dieselblok (omwille van ppo) lijkt me ook wel leuk in een eend (of méhari 4x4 c-matic)
Er bestaat ook een diesel-wankel van Rolls Royce! Alleen weet in niet of die op PPO loopt.
Nee, ik ga nog steeds voor het LPG-wankelblok.
Edit; linkje
erik wijngaarden schreef:ik wil altijd nog eens een oude c35 bus kopen en daar een gas turbine inzetten voor de aandrijving.
detail is dan wel dat ik eerst lhm ga vergassen en daar die turbine op laat draaien.
ik reken op ruim 3000 pk
Tip: je kunt in een gasturbine de olie vloeibaar inspuiten. Vergast vanzelf.
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
mpostma schreef:Een BX V6 lijkt mij het einde. Mits de papierwinkel in orde valt te krijgen zou een BX V6 op G3 LPG ook te doen moeten zijn. Dan heb je ook nog een leuke km-vreter.
Uitgaande van een 16v (zodat je t.o.v. de originele motor niet meer dan 40 % extra vermogen hebt) en een v6 24v met een blokhoek van 60 graden zoals toegepast in de Xantia.
zucht vertel mij wat…
en dan ook nog ff beetje kietelen moet natuurlijk wel impreza`s eruit kunnen trekken
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Eend erbij kopen, achterkant koetswerk er af zagen, en een grote ketel er op zetten. Houtgasgenerator Moet ik alleen wel een aantal peekaatjes inleveren en m’n brandstoftank is een aanhanger vol hout.
Schijt aan originaliteit.
5-versnellingsbak in de AX 1.0 leggen
Autofan schreef:5-versnellingsbak in de AX 1.0 leggen
die bak heb ik net uit AX 1.0 gehaald en in mijn C15 gelegd
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Mijn BX met electrische aandrijving en op zonneenergie of via een oplaadsysteem. (wel wat efficienter dan wat er nu te koop is natuurlijk anders kan je net 100km rijden ofzo)
En mijn andere wens ben ik momenteel mee bezig:
Audio, video en navigatie via een computer in de auto, evt met spraakherkenning (zal helaas niet gaan gezien de herrie die de bx produceert maargoed )
Laptop heb ik al, omvormer heb ik al, scherm is besteld, trackbal of afstandsbediening moet ik nog naar kijken. Tevens moet de audio nog over mijn Radio en eindversterker lopen maar ik heb nog geen auxin, dus daar moet ik even wat op verzinnen
Als ik wat verder ben post ik wel eens wat foto’s hier
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
de bx 20 tzi is in progress (nee, niet de progress)
Daarna staat de c15 Turbo ct op stapel.
De bx21diesel moet ik ook nog eens afmaken, maar die staat toch geschorst nu. verder zijn er nog wel wat andere plannetjes, maar daar later/veel later meer over….................
<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.