











Totaal aantal Berichten: 1155
Geregistreerd: 28-01-2007
- C5 2.0 16v Comfort
Gefeliciteerd met je CX!
Met z’n vieren in je Eendje.






















Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Yo Niels, lachen zeg, goeie actie!
Dit is toch die CX van die kunstenaar uit Amsterdam? Ik heb nog geïnformeerd of ik die als ‘slachtoffer’ voor ons CitroMobile project kon komen ophalen, maar volgens de eigenaar was de auto reeds vergeven, en had ze onterecht geadverteerd gestaan in LCER.
Leuk, dat jij haar hebt kunnen adopteren! En och, als het allemaal nix wordt - stel dat- dan is er niets verloren, maar heb je wel een berg geleerd, moet je maar denken.
Plus lekker samen sleutelen met een rof CX-maatje is ook heel fijn en gezellig!
Veel succes en zet ‘m op!
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D











Totaal aantal Berichten: 1173
Geregistreerd: 09-09-2008
- CX 25 GTi Turbo
- XM 2.1 TD automaat vsx
- 2CV club
- XM 2.0 16V Aut.
Veel plezier met deze CX.
Dat LHM lekje valt misschien wel reuze mee: losgeschoten rubbertje van je voorste hoogteregelaar misschien? Rubbertje terugdrukken en vastzetten - klaar! En een leidinkje vervangen daar moet je zo’n mooie auto niet voor wegdoen! Succes in elk geval!



















Totaal aantal Berichten: 1823
Geregistreerd: 12-03-2009
- Berlingo 1.9D 600
- CX 2400 Pallas
- CX 2000
Leuke reacties allemaal
En La Leo vat het allemaal (zoals zo vaak) goed samen; het is inderdaad dezelfde auto en zoals het hier geschetst wordt, zo zie ik het ook! We zien het wel, geen man overboord als het allemaal erger is dan het lijkt.
Vandaag in ieder geval het kitpistool van de zolder geplukt. Had nog een busje kit gevonden, met houdbaarheidsdatum van ‘Juli 2006’ Die laten we dus maar even staan. Morgenavond eens een busje kit halen en dan gaan we het volgende APK-puntje rechtzetten: werkende koplampen
Binnenkort eens een planning maken voor de accubak en het LHM-lek.
Oh en trouwens, het lek zit waarschijnlijk (gedetermineerd aan de plaats van de groene plas op de stenen) aan de bestuurderskant, voor het stuur. Octopus?
Way out in the water, see it swimming.
























Totaal aantal Berichten: 5492
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Stuurbekrachtiging misschien?
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?



















Totaal aantal Berichten: 1823
Geregistreerd: 12-03-2009
- Berlingo 1.9D 600
- CX 2400 Pallas
- CX 2000
Zojuist dit draadje en dit draadje eens doorgelezen. Dus nu weet ik in ieder geval dat Sikaflex het beste kitje is om te gebruiken. Gaan we vanavond eens halen!
Maar in het andere draadje staat iets over de roest van de koplampen. De oude lampen waren totaal verroest, maar deze ‘nieuwe’ koplampen krijgen hier en daar ook al een paar puntjes. Wat denken jullie, zo laten? Of proberen een beetje te behandelen? En hoe zouden jullie dat dan aanpakken?
Ik zal vanavond wel een paar fotootjes maken!
Way out in the water, see it swimming.














































Totaal aantal Berichten: 43338
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
gewoon monteren man. maakt niets uit. als de reflector niet dof is en het lichtbeeld ok is komt ie daar mee door de apk.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste



















Totaal aantal Berichten: 1823
Geregistreerd: 12-03-2009
- Berlingo 1.9D 600
- CX 2400 Pallas
- CX 2000
Ha! Dat zijn de berichten Top, thanks!
Way out in the water, see it swimming.












Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005
- GS/GSA 1220 Club
Nelis Infra schreef:......
Oh en trouwens, het lek zit waarschijnlijk (gedetermineerd aan de plaats van de groene plas op de stenen) aan de bestuurderskant, voor het stuur. Octopus?
De slangenkuil, zoals het een keer in de LCER werd genoemd. Er loopt daar heel wat slangenwerk. Als je het modderscherm uit de wielkast verwijdert kun je vanaf de zijkant beter inspecteren.
Hoi Nelis, inderdaad de modderschermen weghalen, dan de boel even schoon maken met remreiniger, motor starten in de hoogste stand en dan kijken wat er gebeurt spuit het dan is het de drukleiding spuit het niet dan is het een retourleiding, meestal kun je deze goed repareren doorsnijden op het lek stukje drukleiding er inbrengen lekkage opgelost.
Harry
Zweven dat is pas leven
Citroen XM D12
Citroen CX S2 GTI Turbo VEMS



















Totaal aantal Berichten: 1823
Geregistreerd: 12-03-2009
- Berlingo 1.9D 600
- CX 2400 Pallas
- CX 2000
Ik zat nog even te denken aan de APK, is het aan te raden om het motorruim nog een beetje op te poetsen? Voor de eerste indruk? Of boeit dat totaal niet? Dan kan ik daar zaterdag ochtend mee aan de slag gaan namelijk (eindelijk eens vrij op zaterdag, lang niet gek). Ik ga dan in ieder geval de suggesties van Harry45 en bx-cannes eens ter harte nemen.
Vanavond koplamp 1 gekit. Leuk, die oude kitlagen. Gelukkig had ik een Leatherman bij de hand, daarmee was het zo gepiept. Koplampglas vakkundig schoongemaakt met ammoniak en tot slot glassex, de roest langs de randen een beetje weggeschuurd en ook vetvrij schoongemaakt. Daarna een laagkit in het koplampglas (daar zit namelijk een veel fijner randje dan in de koplamp zelf) gespoten en vervolgens weggezet. Heb de koplamp gewoon op z’n kop gezet, zodat het gewicht van de lamp zelf de kit aanduwt. Hopelijk is dat voldoende! Anyway, morgen koplamp 2.
Het zijn maar kleine klusjes, I know, maar misschien heeft een later iemand er nog wat aan. Vandaar dat ik toch maar wat fotootjes en een tekstje plaats
Goed, paar fotootjes:
Hier de ouwe roestige kitlaag er nog op. Je ziet overigens al een best roestplek opkomen aan de onderkant van de lamp.
Lang leve de Leatherman
Schoon glaassie!
Eindstand:
En nu staat de lamp te drogen.
Oke! Dat was ‘m!
Way out in the water, see it swimming.
























Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Doen ze überhaupt de motorkap open voor een APK?
Ja vast wel, maar poetsen onder de motorkap…? Nee, dat heeft geen enkele zin. Het moet technisch zodanig in orde zijn dat het veilig is, daar gaat het bij een APK om. Als het in een blinkende motorruimte niet in orde is dan zien ze dat heus wel. Misschien juist wel beter…
Ik ben zelf helemaal niet van het “under bonnet” poetsen. Van mij mag het daar hels smerig zijn, zolang het allemaal maar goed werkt.
En als het je stoort, dan is het een leuk klusje voor de zaterdag. Een setje doekjes, wat remmenreiniger en wat water voor de delen waarop stof en zand zit en waar vocht geen kwaad kan. Laatst ook gedaan met de Jag. Gelijk de complimenten gehad bij de garage dat de auto er netjes uitzag en goed onderhouden was.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl








Totaal aantal Berichten: 763
Geregistreerd: 08-11-2007
- C4 (2004-heden) C4 Cactus 1.2 PureTech Shine
- CX 2200
- C-Zero EV
Ja kijk daar heb je nu precies het probleem - met alle respect voor Par eXaMple en Robin Visser, maar hier vind je dus in twee achtereenvolgende posts twee 180 graden verschillende adviezen!
Ik denk dat voor allebei iets valt te zeggen maar hebben we toevallig geen APK-keurmeesters onder de forummers die hier iets zouden over kunnen zeggen? Persoonlijk rangschik ik het schoonmaken onder de motorkap onder ‘het leven is te kort’ maar misschien is dat kortzichtig van me en stemt het een keurmeester juist wel positief…





















Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009
- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Schoon of niet dat maakt voor de APK geen bal uit, ze keuren volgens mij alleen af als er ergggg veel olie uitlekt of wanneer deze op vitale delen zoals remmem lekt etc.
ik zou me eerst concentreren op de punten die echt belangrijk zijn, zoals het laswerk, remmen ophangingen controleren etc en daarna lekker gaan poetsen want tje zo’n schone motorruimte oogt natuurlijk wel veeeeel mooier.
Mark
CX 2000 pallas ‘78