Citroen Xsara 1.4i Lemon Radio
Fristie
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 1

Gepost: 21 april 2011 01:47 PM

Hallo,

Ik ben nieuw hier en heb een vraagje:

Ik heb net een citroen xsara 1.4i Lemon gekocht. Bouwjaar 2000.
Er zit nu een radio in (met code) en een cassetespeler.
Nu zou ik er graag een nieuwere radio inbouwen met cd-speler en usb aansluiting.

Blijft dit gelijk welke radio ik koop? ivm de afmetingen en de aansluitingen.
En is dit moeilijk om zelf te doen en als je er niets van kent?

Alvast bedankt voor de antwoorden!

Groeten Yannick

Profiel  

Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 11739

- Xantia TD SX
Gepost: 30 april 2011 11:14 AM
  [ # 1 ]

Zie net deze post ver wegglijden. Schande!

In 2000 was de overgang ph.1 naar ph.2. Bij de ph.1 (kleine koplampen) is het een makkie. Bij je nieuwe radio even het juiste verloop kopen en dan is het verder in principe plug & play, behalve dat het blijkt voor te komen dat constante plus (voor je geheugen) en geschakelde plus (voor de tuner & versterker etc.) in de stekkers van de auto verwisseld zijn. Dat is op zich snel te constateren (radio vergeet de tijd & zenders enz.) en te verhelpen (verwissel de pennetjes).

Bij de Ph.2 heeft de radio een passend frontpaneel. Daar zijn ombouwpanelen voor (geweest), mar wie dat mmenteel levert weet ik niet; mogelijk de dealer.

Als je auto Com2000 (claxon níet op het steeltje voor de verlichting) heeft kan het wéér anders werken maar van Com2000 heb ik verder geen verstand.

Nog een kleinigheid: eventuele stuurbediening van de fabrieksradio is niet zonder meer weer gekoppeld aan een third-party toestel; daar heb je weer aparte verlopen voor nodig.

Hopelijk ben je zo verder geholpen Cool

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook