Quote
rb schreef:Die 3.2 gaat waarschijnlijk ook niet het koppel brengen dat je bij een wagen van een kleine 2 ton verwacht. Het is wel een stap in de goede richting.
Ik ben al blij als ze een 6bak handbak uitbrengen icm een licht opgefokte benzine, btw op planete citroen spreken ze over de nieuwe V6 als “camless” dit zou kunnen duiden op een revolutionaire distributie.
rb schreef:De 230pk 2.7 zal wel richting 500Nm gaan, waarschijnlijk de meest begeerlijke van alle motoren.
Ik ben bang dat de Aisin bak vooralsnog maar 440Nm kan hebben, dus die 230pk zouden dan zonder een verhoging van het maximum koppel samen moeten gaan (meer toeren of meer koppel bij hoge toeren, of een beetje van beide)
Vlak ook de 2.2biturbo met 170pk en 400Nm niet uit, die maakt qua gewicht een flinke slag t.o.v. de V6HDi. Daar heb ik i.e.g. voorlopig mijn pijlen op gericht.
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
Quote
waterman771 schreef:eviltwin schreef:nog ff inhaken op de discussie van juli, de V6 benzine van de C6 heeft weer een “ouderwetse” ketting, voor de liefhebbers (o.a. web, sans en dsman )
Waar heb je dat vandaan? want dat zou betekenen dat de 607,407 en c5 ook weer een ketting krijgen / hebben! en zouden ze dan echt een hele ander v6 benzine hebben gebouwd?
of de anderen dat ook weer krijgen weet ik niet, vast wel, maar het is duidelijk te zien in een promotiefilmpje van de C6, dat o.a. in Heemstede werd vertoond.
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
eviltwin schreef:Quote
waterman771 schreef:eviltwin schreef:nog ff inhaken op de discussie van juli, de V6 benzine van de C6 heeft weer een “ouderwetse” ketting, voor de liefhebbers (o.a. web, sans en dsman )
Waar heb je dat vandaan? want dat zou betekenen dat de 607,407 en c5 ook weer een ketting krijgen / hebben! en zouden ze dan echt een hele ander v6 benzine hebben gebouwd?
of de anderen dat ook weer krijgen weet ik niet, vast wel, maar het is duidelijk te zien in een promotiefilmpje van de C6, dat o.a. in Heemstede werd vertoond.
Ok, ik ben erg benieuwd!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
D’r zit ook een nieuwe uitlaat onder de V6 (stiller en Euro IV) en hij heeft 2% meer vermogen dan die van de C5.
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ik heb net even heel erg goed naar de C6 in de fabriek foto’s gekeken en daar zie je een V6 benzine zonder koets. Heel duidelijk zijn daar de zwarte kunstofdeksels van de distributie te zien. Zwart kunstof duid op een distributieriem en niet op een ketting. Een ketting ligt namelijk in een oliedichte kast! wie heeft er nou gelijk????
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
eviltwin schreef:nog ff inhaken op de discussie van juli, de V6 benzine van de C6 heeft weer een “ouderwetse” ketting, voor de liefhebbers (o.a. web, sans en dsman )
:partytime
GRG
.(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)
Hé XF-DX, hij heeft nu wel degelijk een ketting, ik was er ook
verbaasd over. Staat ook in de C6 folder trouwens.
Wees maar blij, of heb je die van jou nou nog steeds
niet gedaan…..
Ko Hen
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
FRUCTIDOR schreef:Hé XF-DX, hij heeft nu wel degelijk een ketting, ik was er ook
verbaasd over. Staat ook in de C6 folder trouwens.
Wees maar blij, of heb je die van jou nou nog steeds
niet gedaan…..Ko Hen
He KO-HEN als mijn huisjes handel goed gaat kun je XF weer terug kopen en ga ik een C6 halen… met ketting, daar maak ik jou aan vast als waakhond… en ja, zaterdag krijg je vrij…
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 591
Geregistreerd: 20-11-2004
- C5 2.2 HDIF TOURER Exclusive
Ik heb net even heel erg goed naar de C6 in de fabriek foto’s gekeken en daar zie je een V6 benzine zonder koets. Heel duidelijk zijn daar de zwarte kunstofdeksels van de distributie te zien. Zwart kunstof duid op een distributieriem en niet op een ketting. Een ketting ligt namelijk in een oliedichte kast! wie heeft er nou gelijk????
Het kleppendeksel op de transporter die ik voor mijn werk rijd zit een zwarte kunststoffen kleppendeksel (bus is 3 maanden oud) en deze is tot nu toe toch oliedicht.
(Heb eerlijk gezegd niet naar de bewuste foto’s gekeken.)
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
jeroentje schreef:Ik heb net even heel erg goed naar de C6 in de fabriek foto’s gekeken en daar zie je een V6 benzine zonder koets. Heel duidelijk zijn daar de zwarte kunstofdeksels van de distributie te zien. Zwart kunstof duid op een distributieriem en niet op een ketting. Een ketting ligt namelijk in een oliedichte kast! wie heeft er nou gelijk????
Het kleppendeksel op de transporter die ik voor mijn werk rijd zit een zwarte kunststoffen kleppendeksel (bus is 3 maanden oud) en deze is tot nu toe toch oliedicht.
(Heb eerlijk gezegd niet naar de bewuste foto’s gekeken.)
sooy, dat is echt iets anders!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Ik heb er al bijna één, via Zwitserland, beetje rare constructie,
maar wie maakt me wat…
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
FRUCTIDOR schreef:Ik heb er al bijna één, via Zwitserland, beetje rare constructie,
maar wie maakt me wat…
Ik zeg niets… Bijna, bijna,bijna, Ja die palesteinen hadden we ook bijna, laat ook maar…
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 591
Geregistreerd: 20-11-2004
- C5 2.2 HDIF TOURER Exclusive
jeroentje schreef:
Quote:
Ik heb net even heel erg goed naar de C6 in de fabriek foto’s gekeken en daar zie je een V6 benzine zonder koets. Heel duidelijk zijn daar de zwarte kunstofdeksels van de distributie te zien. Zwart kunstof duid op een distributieriem en niet op een ketting. Een ketting ligt namelijk in een oliedichte kast! wie heeft er nou gelijk????
Het kleppendeksel op de transporter die ik voor mijn werk rijd zit een zwarte kunststoffen kleppendeksel (bus is 3 maanden oud) en deze is tot nu toe toch oliedicht.
(Heb eerlijk gezegd niet naar de bewuste foto’s gekeken.)sooy, dat is echt iets anders!
Waarom? omdat een ketting in een bad ligt en een kleppendeksel alleen maar dampen hoeft tegen te houden?
Totaal aantal Berichten: 591
Geregistreerd: 20-11-2004
- C5 2.2 HDIF TOURER Exclusive
Gaan trouwens wel erg offtopic.
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
jeroentje schreef:jeroentje schreef:
Quote:
Ik heb net even heel erg goed naar de C6 in de fabriek foto’s gekeken en daar zie je een V6 benzine zonder koets. Heel duidelijk zijn daar de zwarte kunstofdeksels van de distributie te zien. Zwart kunstof duid op een distributieriem en niet op een ketting. Een ketting ligt namelijk in een oliedichte kast! wie heeft er nou gelijk????
Het kleppendeksel op de transporter die ik voor mijn werk rijd zit een zwarte kunststoffen kleppendeksel (bus is 3 maanden oud) en deze is tot nu toe toch oliedicht.
(Heb eerlijk gezegd niet naar de bewuste foto’s gekeken.)sooy, dat is echt iets anders!
Bijna goed, een ketting licht niet ( meer) in een bad, maar een kunstof behuizing is veel moeilijker oliedicht te maken als er druksmering op kan komen te staan, en een kunstof kap maakt ook meer kabaal, en dat is nou juist het nadeel vaneen ketting-distributie!
Waarom? omdat een ketting in een bad ligt en een kleppendeksel alleen maar dampen hoeft tegen te houden?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste