Gedag allen,
Ik plaats hier even een vraagje voor mijn vader.
Mijn ouders hebben een Citroen C5 Break uit 2001, helaas is er een servo motortje kapot ergens in het ventilatie systeem, althans dat is de dyagnose tot nu toe. Dus dashboard eruit.
Dat is alleen al een probleem, het houtwerkje in het midden gaat er wel uit en het dashboardkastje en wat andere kleine rommeltjes, alleen het grote zwarte bovendeel van het dashboard komt niet los.
Iemand ideeen/aanwijzingen? Zitten er klemmen oid verborgen onder het dashboard?
BVD,
Glenn
The optimist proclaims that we live in the best of all possible worlds; the pessimist fears this is true.
We zijn weer wat verder, maar nu: de ruitenwissers…
Hoe komen ze los? we hebben namelijk gevonden dat er nog twee bouten zitten onder het plastic afdekdingetje wat tussen de ruit en de motorkap zit, alleen zitten de ruitenwisser bouten daar dus doorheen en daarom moeten we de wisserarmen er van af hebben.
Dus hoe krijg je de ruitenwisser armen van de bouten af?
wederom BVD,
Glenn
The optimist proclaims that we live in the best of all possible worlds; the pessimist fears this is true.
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003
- C5 V6 Exclusive BVM5
Dashboard hoeft er niet uit als je de motortjes wilt wisselen, wel zijn flexibele handen en wat gereedschap wel handig. Op het c5club.nl forum staan genoeg ervaringen.
Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002
Ruitenwisserverbinding is meestal conisch. Dus als de bout los is, is het een kwestie van een beetje wrikken.
Ik was dit draadje helemaal vergeten…
Het dashboard is er heel, helemaal uit gekomen, behoorlijke anticlimax, niet zo veel draadjes en dingetjes als verwacht. K heb het idee dat het bij de oudere auto’s veel meer is, zal wel omdat er weinig digitale info geproccest word.
Maargoed het was dus niet het motortje maar de klep die het motortje moest bedienen. Hij iz van plastic natuurlijk alleen was het 6 kantige dopje waarmee het aan de as van het motortje zat gebroken en “greep” dus niet meer op het as-je, waardoor de klep open bleef staan.
Toen werd door citroen nederland de verkeerde klep opgestuurd, terwijl wij toch echt het goeie nummer doorgegeven hadden.
Toen maar het kachelhuis uit een sloop C5 gehaald, van de sloop…
Klep eruit, nog wat knopjes en lampjes uitgewisselt voor betere van het donorhuis, en gaan met die break!
Iig bedankt vootr de tips,
Toedels
The optimist proclaims that we live in the best of all possible worlds; the pessimist fears this is true.