Totaal aantal Berichten: 816
Geregistreerd: 20-12-2007
- Xsara diffrence 2
heb het ook nog ff terug gezocht in de argieven met alle optie,s in 94/95 werd de avantage geleverd als zijnende het prestige paket wat de mijne dus ook had
met een citroen voor je deur word je leven nooit een sleur
vorige citroens 2cv6 1974 /charleston 1984 / zx 1.6 aura/bx progress/zx 1.8 aura/ax 93” /c15 /visa14trs/zx 1.4 avantage/visa 14trs stilo/ax 95”/zx 1.6 break tentation xsara break 1.6 16v visa 14trs ax volcane c3 ligne ambiance en nu c3 exclusive.
Ach, mijn ZX zal wel een mengeling zijn van twee types. Maakt me op zich ook weinig uit. De ramen gaan prima open en dicht met de slingertjes en de CV van mijn ex-Xantia werkte niet meer dus hoef ik niet te wennen dat er geen CV op de ZX zit.
Alleen het ontbreken van SB is jammer want het beessie stuurt wel zwaar. Op het APK-formulier staat trouwens een aantekening dat een stuur of fuseekogel iets speling heeft maar binnen de tolerantie. Misschien heeft dat ook wel te maken met het zware sturen. En anders gaan er aan de voorkant gewoon 165 bandjes eronder ipv de 185 die er nu onder liggen.
11x BX/ 1x 2CV6/ 3x Xantia/ 3x ZX en nog heel veel andere merken.
Nu Xsara Break Phase 2 1.6 16V “Comfort” en Honda VF1000 Interceptor 1985.
Totaal aantal Berichten: 816
Geregistreerd: 20-12-2007
- Xsara diffrence 2
ik denk dat het zware sturen eerder met de iets bredere banden te maken zou kunnen hebben dan speliing op je fusee en of stuurkogels
met een citroen voor je deur word je leven nooit een sleur
vorige citroens 2cv6 1974 /charleston 1984 / zx 1.6 aura/bx progress/zx 1.8 aura/ax 93” /c15 /visa14trs/zx 1.4 avantage/visa 14trs stilo/ax 95”/zx 1.6 break tentation xsara break 1.6 16v visa 14trs ax volcane c3 ligne ambiance en nu c3 exclusive.
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004
- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Zijn de banden goed op spanning? Je zal niet de eerste zijn die daardoor op het verkeerde been wordt gezet. Ik vond mijn BX de laatste tijd ook wat wollig de rotonde om gaan. Toevallig reed ik gisteren langs een benzinepomp met bandenpomp waar je nu eens geen geld in hoeft te gooien, dus maar eens de banden op spanning gebracht. De rechter voorband had nog maar 1,4 bar….. ahum..
Ik ben een liefhebber van harde bandjes. Mijn voorbanden staan dan ook op 2.3 bar.
11x BX/ 1x 2CV6/ 3x Xantia/ 3x ZX en nog heel veel andere merken.
Nu Xsara Break Phase 2 1.6 16V “Comfort” en Honda VF1000 Interceptor 1985.
Toch gek die uitvoeringen, mijn ZX 1.9D Break Reflex had SB/toerenteller en airco!
Groetjes,
Bob
Totaal aantal Berichten: 527
Geregistreerd: 27-03-2006
- Xantia 1.8i 16v
De ZX 1.9 D is een heerlijke maar trage auto
ik heb 3 jaar lang in een 1.9d break gereden… met nieuwere voorstoelen dat dan weer wel…
maar om een lang verhaal kort te maken, het was een prettige , maar trage auto
al liep hij flat out op de autobahn 168 op de tomtom
maar het conford wel OK!
al had ik liever een bollen auto, alleen stond mijn budget dat niet toe
nu gelukkig weer benzine en bollen
Vroeger had ik een ZX Spectrum en een ZX 1.9D break, nu een xantia
Traindriver schreef:De ZX 1.9 D is een heerlijke maar trage auto
ik heb 3 jaar lang in een 1.9d break gereden… met nieuwere voorstoelen dat dan weer wel…
maar om een lang verhaal kort te maken, het was een prettige , maar trage auto
al liep hij flat out op de autobahn 168 op de tomtom
maar het conford wel OK!
al had ik liever een bollen auto, alleen stond mijn budget dat niet toe
nu gelukkig weer benzine en bollen
Traag issie inderdaad, maar oh zo zuinig. Wat betreft benzine en bollen, sinds gisteren ben ik weer in het bezit van een 91-er BX 1.6i Chic. Dit wordt een echt opknapprojectje maar ik heb er geen haast mee. Ben al blij als ik er volgend jaar rond deze tijd weer de weg mee opkan.
11x BX/ 1x 2CV6/ 3x Xantia/ 3x ZX en nog heel veel andere merken.
Nu Xsara Break Phase 2 1.6 16V “Comfort” en Honda VF1000 Interceptor 1985.
Zo, inmiddels al weer ruim twee maanden aan het rondrijden met de ZX. In principe niets dan lof want het lijkt wel offie steeds zuiniger wordt. Zit nu gemiddels op zo’n 1:18,9.
Heb inmiddels smallere voorbanden gemonteerd (165-70 HR 14) en hij stuurt wel wat lichter maar blijft toch redelijk zwaar. Ach, daar is ook wel weer mee te leven. Moeders is er ook erg mee in haar nopjes en heeft al heel snel een vertrouwd gevoel met deze ZX.
A.s woensdag maar eens het linker achterportier loshalen. de ruit wil niet meer naar beneden. De boel zal wel een beetje vastgelopen zijn, we zien wel.
11x BX/ 1x 2CV6/ 3x Xantia/ 3x ZX en nog heel veel andere merken.
Nu Xsara Break Phase 2 1.6 16V “Comfort” en Honda VF1000 Interceptor 1985.
Totaal aantal Berichten: 6145
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Die mechanismen staan nog al bekend om hun gevoeligheid voor rotten. Maar misschien valt het mee.
Overigens heeft mijn ZX, al is het een basis-uitvoering, wel een toerenteller én stuurbekrachtiging. En da’s maar goed ook, want zonder stb zou mijn vrouw er geen meter mee rijden
Erg traag vind ik die van mij trouwens ook niet, al is het geen sprintwonder
Hilko16TZI schreef:Die mechanismen staan nog al bekend om hun gevoeligheid voor rotten. Maar misschien valt het mee.
Overigens heeft mijn ZX, al is het een basis-uitvoering, wel een toerenteller én stuurbekrachtiging. En da’s maar goed ook, want zonder stb zou mijn vrouw er geen meter mee rijdenErg traag vind ik die van mij trouwens ook niet, al is het geen sprintwonder
Het handeltje is van binnen echt naar de knoppen. Kan nu het raamslingertje alle kanten opdraaien en er gebeurt gewoonweg niks, alleen een hoop gekraak. Is op zich geen grote ramp want ik heb gelukkig nog 3 ramen die wel open kunnen.
Wat betreft de traagheid, je moet effe wennen aan het simpele blokje. Zodra je een beetje door hebt wanneer je het beste kunt schakelen dan valt het nog wel mee. Heb hiervoor nu eenmaal 2 Xantia’s benzine gehad (1.8 en 2.0) en daarvoor m’n TZD Turbo. Dat is toch echt wel wat sneller. Maar qua zuinigheid konden deze Citroens hier echt niet aan tippen. Mijn vrouw heeft zelf 3 jaar lang met een BX Cannes gereden en daarvoor ook 3 jaar met een 2CV6 dus is ze het gewend om te rijden zonder SB.
11x BX/ 1x 2CV6/ 3x Xantia/ 3x ZX en nog heel veel andere merken.
Nu Xsara Break Phase 2 1.6 16V “Comfort” en Honda VF1000 Interceptor 1985.
Gisteren maar eens even de motorolie en filter vervangen. De km-stand is inmiddels 340.400km dus dat is een mooi uitgangspunt om de verversingen iedere 10.000km te doen. In de afgelopen 4000km die we er nu mee hebben gereden heeft onze “tractor” geen druppel olie verbruikt. Het blok ligt er ook nog steeds mooi droog in. Misschien was de tip van de vorige eigenaar wel een goeie: nooit het oliepeil vullen tot het maximum, maar ongeveer op de helft van min. en max. Volgens hem bleven deze dieselblokjes dan mooi droog.
11x BX/ 1x 2CV6/ 3x Xantia/ 3x ZX en nog heel veel andere merken.
Nu Xsara Break Phase 2 1.6 16V “Comfort” en Honda VF1000 Interceptor 1985.
Ben net een paar dagen terug van vakantie in Frankrijk, Dordogne. Uiteraard zijn we met de ZX geweest. Met 4 personen, een stampvolle kofferbak en een volle vouwwagen van 650 kg aan de trekhaak zijn we naar de Dordogne gereden. Dit is zo’n 1050km enkele reis. In totaal heeft de ZX dus volbelast zo’n 2100km gereden en op plaats van bestemming ook nog ongeveer 700km met wisselende belading. De heen en terugreis is het verbruik 1;15 geweest en op plaats van bestemming 1:19. Het beessie heeft er flink aan moeten trekken maar heeft geen krimp gegeven. Toen we afgelopen woensdagavond weer thuis waren heb ik een diepe buiging gemaakt voor onze “tractor”. Hij heeft zich kranig geweerd.
Inmiddels ben ik na de olieverversing al weer 6000km verder en heb voor de zekerheid na alle barre ritten in Frankrijk 0,3 liter olie bijgevuld. Ook dit zijn waarden die zeer netjes zijn, gezien de km-stand van 346000km.
Lang leve de 1.9 ongeblazen diesels van PSA. Ze zijn traag, maken lawaai maar zijn heerlijk zuinig en o. zo betrouwbaar!!!
11x BX/ 1x 2CV6/ 3x Xantia/ 3x ZX en nog heel veel andere merken.
Nu Xsara Break Phase 2 1.6 16V “Comfort” en Honda VF1000 Interceptor 1985.
Totaal aantal Berichten: 6145
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Hoezo: lawaai? Verder hulde voor de tractor
Hilko16TZI schreef:Hoezo: lawaai? Verder hulde voor de tractor
Ach, tussen al die moderne, boterzacht lopende dieseltjes op de camping was het echt duidelijk te horen wanneer ik de ZX startte. Toen we weggingen van de camping moest ik eerst nog een redelijk stijl weggetje oprijden wat onverhard was. Ik zag iedereen al kijken zo van; Dat red ie nooit. Dan moet je gewoon goed eigenwijs wezen en alle gezinsleden laten instappen, vouwwagen aanhaken en dan met een beetje gasgeven naar boven rijden zonder 1 probleem.
Anderhalve week daarvoor moest iemand met een benzine-Xsara en aanhanger geholpen worden door de aanwezige ECHTE tractor op datzelfde weggetje.
11x BX/ 1x 2CV6/ 3x Xantia/ 3x ZX en nog heel veel andere merken.
Nu Xsara Break Phase 2 1.6 16V “Comfort” en Honda VF1000 Interceptor 1985.