Hallo,
Ik heb een citroën berlingo, waarvan de verlichting van het dashboard zomaar van de ene op de andere dag erg zwak geworden is op avond. Het knippert verder niet ofzo, maar is wel stukken zwakker dan gewoon. Iemand enig idee waar ik naar kan kijken?
Ook nog een vraagje over mijn luidsprekers. Ze storen ontzettend dus denk dat ik de muziek iets te luid gehad heb. Heeft iemand de standaard maat van geluidsboxen en is dit zelf een beetje goed te vervangen? Ik ben wel aardig handig maar heb dit nooit eerder gedaan.
Graag hoor ik het. Bij voorbaat dank.
Marjolein
Bij mijne Berlingo 2009 staan er op het dashboard, 2 drukknopjes.
Met het linkse drukknopje kan ik de verlichting van mijn dashboard regelen.
-Berlingo Multispace 16i 16v 2009-
Je kan je dashboardverlichting inderdaad met het rechter drukknopje weer feller krijgen. Wel eerst even contact maken en de motor laten draaien, anders gaat het niet. Vervolgens de rechter drukknop ingedrukt houden of meerdere keren achter elkaar indrukken. Je ziet het dan vanzelf feller en minder fel worden.
misschien is er een lampje kapot? ik heb namelijk zelf het probleem gehad dat bij het schermpje van de radio de lampjes overleden waren. daar 4 nieuwe in gedaan en het was weer op volle sterkte
( of bedoel je het gehele Dash )
Berlingo 1.9 D
Omdat ik toevallig deze week ook ineens een vrijwel niet meer werkende Dashboardverlichting had toch even een toevoeging.
Ik was al van plan mijn instrumentenpaneel eruit te sleutelen toe ik de hierbovenstaande post las over een dimmogelijkheid.
Laat ik dat eens proberen.
En inderdaad het werkt.
Ook bij mijn Berlingo uit 2001 !
Doe als volgt:
Start je motor (dus niet alleen op contact, want dan werkt het dimmen niet bij mijn wagen).
Doe de koplampen aan.
Druk het rechterknopje in op het dashboard, bij de toerenteller in mijn situatie.
En hou deze ingedrukt, de verlichting dimt van zwak naar vol, en daarna weer van vol naar zwak.
Dat scheelt heel veel werk, ik dacht dat de lampjes niet meer werkten of een deel daarvan niet.
Ik vraag me alleen af waarom dit niet in de manual staat van citroen, en ook niet in het Haynes werkplaatsboek ?
Het staat anders gewoon in de handleiding.
http://allehandleidingen.com/gebruiksaanwijzing-bedieningshandleiding/CITROEN/BERLINGO-_N
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Ja, inderdaad Paso,je hebt gelijk zie ik, in die recentere gebruiksaanwijzing staat het wel…
Mijn wagen is echter uit 2001 met bijbehorende manual, en daarin heb ik er niets over gelezen, ik ga straks nog eens kijken.
Ik heb me namelijk helemaal gek gezocht naar de oorzaak.