jekaba schreef:deluxious schreef:Tanken is idd een drama. Tot een liter of 42 gaat het prima volgas. Maar daarna kan ik nog tussen de 6 en 7 liter ‘bijtanken’ totdat ie écht vol zit.
Het zal wel aan mij liggen, maar wat is het probleem ? 7 liter meer of minder tanken ? Met 40 liter kan je ongeveer 800 km rijden. Bang dat er onderweg geen dieselpomp staat ?
Dat niet, maar ik vind 7 liter (is +/- 140km meer op een tank) een behoorlijk verschil.
Km-stand DS3 eHDI op 31 okt 2011: 24500
deluxious schreef:jekaba schreef:deluxious schreef:Tanken is idd een drama. Tot een liter of 42 gaat het prima volgas. Maar daarna kan ik nog tussen de 6 en 7 liter ‘bijtanken’ totdat ie écht vol zit.
Het zal wel aan mij liggen, maar wat is het probleem ? 7 liter meer of minder tanken ? Met 40 liter kan je ongeveer 800 km rijden. Bang dat er onderweg geen dieselpomp staat ?
Dat niet, maar ik vind 7 liter (is +/- 140km meer op een tank) een behoorlijk verschil.
Het blijft mijn mening dat het een beetje zeuren om het zeuren is, maar goed, iedereen zijn mening, maar hoe vaker bij de pomp, hoe meer jaloerse blikken.
Zonder problemen in 1 keer volgetankt, bij de 1e keer afslaan zat ie gelijk vol, eerst leeggereden (boardcomputer gaf nog 40km actieradius aan) en toen ging er in 1 keer iets van 43 liter in
Ik had de slang er niet ver in moet ik zeggen (ik had al wat gelezen over problemen hier namelijk)
Hififreak schreef:Edit: (je kunt kennelijk je bericht niet aanpassen in dit forum?):
Eind van de middag voor het eerst getankt. Dat tanken mag ook bij de minpuntjes komen. Wat een crime! Al bij 1,5 liter sloeg hij af. Alleen zachtjes tanken is mogelijk, anders slaat hij af. Goed en betrouwbaar afvullen is vrijwel onmogelijk omdat je gewoon niet zeker weet wanneer hij (even) vol is. Jammer, want zo kun je vrij moeilijk het werkelijke verbruik bijhouden.
Dit is bij mij ook zo. Tanken moet je doen als je veel tijd en geduld hebt.
Zijn typisch weer mannen met dat tanken, steken hem er veel te diep in.
Doe of het een echte vrouw is, dan krijg je er zo 45 liter of meer in.
renevos schreef:Zijn typisch weer mannen met dat tanken, steken hem er veel te diep in.
Doe of het een echte vrouw is, dan krijg je er zo 45 liter of meer in.
Nou, ik heb het pistool zowel diep geprobeerd als net over het randje naar binnen, maar in beide gevallen sloeg hij steeds af.
Lééf je droom - in afwachting van de bestelde DS3 e-HDI Jaune/Noir
Nou ik heb de eerste 2500km met de DS3 eHDI er op zitten
+ Echte rijdersauto, veel contact en gevoel met de auto
+ Voldoende koppel om ook op de snelweg lekker te kunnen accelereren tussen pakweg 90km/u en 140km/u
+ Prima climatecontrol, binnen no time is de auto op comfortabele binnentemperatuur. Laatst mooi kunnen testen met die warme dagen die we hadden. Echt een dikke plus.
+ Lange actieradius van tussen de 900 en 1000km op een tank. Dit is mijn eerste diesel, dus is helemaal nieuw voor me. Heb een hekel aan tanken, dus vind het helemaal top.
+ Af en toe wat kart- achtig rijgedrag. Heerlijk bij op- en afritten op de snelweg, waar je gewoon knalhard doorheem kunt, zonder dat de auto een krimp geeft.
+ Enorm veel bekijks onderweg en zelfs duimpjes die omhoog gaan. Valt me op dat veel mensen (met name vrouwen) beginnen te glimlachen als ze hem zien. Een en al positiviteit
- parkeersensoren werken af en toe niet lekker. Hij begint soms te piepen terwijl er niets aan de hand is. Dit bezorgt me zoms een schrikreactie terwijl het niet nodig is.
- het aftanken gaat de laatste 7 liter moeizaam. Klinkt misschien zeikerig, maar ik vind 7 liter (140km) de moeite waard om bij de tank in te hebben, maar hier is geduld voor nodig…
- standaard audio installatie is ver onder de maat, maar dit kan persoonlijk zijn. Heb zitten pielen met de instellingen, maar krijg het niet lekker.
Dit was het voor nu
Km-stand DS3 eHDI op 31 okt 2011: 24500
deluxious schreef:- parkeersensoren werken af en toe niet lekker. Hij begint soms te piepen terwijl er niets aan de hand is. Dit bezorgt me zoms een schrikreactie terwijl het niet nodig is.
Da’s beter dan andersom natuurlijk. Maar wen er maar vast aan. Van de winter was het een ramp, die dingen. Er hoeft maar een heel klein beetje sneeuw of ijs op een sensor te zitten en hij blijft gaan!
Was er niet een grassprietje of zo? Ik heb dat ook wel eens gehad, zo van: nou…er zit toch echt niets achter mijn auto…uitstappen en kijken…is het nogal lang gras…
Maar zoals gezegd, beter zo dan andersom!
Voor zover ik weet (maar zal er eens serieuzer op letten) zat er echt compleet niets achter de auto. Het gaat eigenlijk bijna altijd goed hoor, maar soms hoor ik een eenzaam piepje en als je die niet echt verwacht schrik je er wel ff van Maar er zitten natuurlijk ook nog spiegels op de auto waar je in kunt kijken haha.
Km-stand DS3 eHDI op 31 okt 2011: 24500
We hebben het toch niet over het piepje voor “je zet hem in z’n achteruit”, of wel?
Dat is er als het goed is namelijk altijd.
Vandaag richting de VW dealer om in een polo te gaan rijden. Thuis rijden we een golf dus het was instappen en rijden. Ja, daar rij je dan, een polo. Gaaf uiterlijk, beetje saai toch wel… En giga veel opties voor die een beetje leuk is.
Ik wist bijna dat ik toch wel een polo wou, toch maar even de citroen weer binen gestapt. stonden 3 ds3’s en toch wel erg gaaf zo in het echt. Even van binnen gekeken ff gezeten enz, nog niet echt veel tijd aan besteed.
Toen in een c3 e-hdi gereden, wat een zwabber wagen, maar wel comfortabel. Dieseltje gewoon smeuig, niet echt spannend zoals een benzine turbo. Maar viel niet tegen ofzo.
Morgen ga ik in een ds3 benzine rijden. En ook weer even in de c3 denk ik. Bij alfa ga ik ook nog even kijken, maar toch opzich wel gaaf zo’n ds3
alle autos zijn in dezelfde prijsklasse, ik zou voor een highline polo gaan, een ds3 e-hdi of een alfa mito eco.
Totaal aantal Berichten: 252
Geregistreerd: 30-04-2011
- DS 3 ds3 e-hdi so chic
- 2CV 2CV6 Club
Ik denk dat Marien er goed aan doet alle wegenbelastingvrije diesels te testen en dan tot de conclusie komt dat de ds3 echt de lekkerste auto is. Er is een groot verschil tussen de rij eigenschappen van de C3 t.o.v. DS3. De VAG producten vielen bij mij erg snel af, vanwege het tokkelgeluid van de 3 cilinders. fiat heeft ook erg fijne producten met de punto evo en alfa Mito, maar geven niet het kwaliteitsgevoel van de DS3.
Succes met je testritten en tot over een tijdje bij een ds3 meeting…hahahahha
victor
haha. Polo heb ik in de 1.2tsi gereden, bluemotion is aan mij niet uitbesteed, 3cil koffiemolen.
Morgen in de mito eco en de ds3. Wel al een offerte laten maken voor de ds3, met de sport stoelen, ze hadden er 1 staan met en zonder sportstoelen dus ik heb er even in kunnen zitten, nou die sportstoelen zijn een must.
bij de c3 heb je gelukkig een deur aan de zijkant van de auto, anders had ik er uit gelegen tijdens de bochten nemen.