en zo’n eindpunt hoeft dus niet ontlucht te worden?
Al het goede duurt (heel) lang…..
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Nee, dat hoeft dus niet. Overigens is de plaat van Walter een veel nettere oplossing dan het afdoppen van de originele slanguitgangen. En het lekt absoluut niet meer.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
En het hoeft er niet af als je blok eruit moet..
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
ja,ja, ik ben al wel overtuigd…..dus als ik zo’n oliekoeler op de kop tik (vanmiddag een XM 2.1 TD op de sloop) dan komt het plaatje er ook.
Alleen oliekoeler er af slopen of ook nog iets anders?
Al het goede duurt (heel) lang…..
Totaal aantal Berichten: 10260
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Huis klaar?
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Bij Garage Hydraulique liggen ze op de plank…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
jantje1948 schreef:Huis klaar?
wees eens eerlijk, nav wat je gezien had?........
helaas niet dus, maar verandering van spijs doet eten dus nu weer enige effort in de SM dus. Kijken hoever we nu komen…...
Al het goede duurt (heel) lang…..
gisteren een oliekoeler van de sloop gehaald. Echter zag ik ze ook op motoren van bv de Xantia. Het spul lijkt allemaal op elkaar. De ene wat hoger dan de ander.
Wat maakt de ene koeler nu geschikt en de andere niet? Is dat puur het pasvlak dat gewoon evengroot moet zijn of heeft dat ook nog te maken met de capaciteit? En als die capaciteit nu bepalend is, hoe weet ik dan wat de capaciteit is en in welke eenheid wordt deze dan uitgedrukt?
Nou lekker wat vragen dus, misschien dat iemand het weet?
gr
GJ
Al het goede duurt (heel) lang…..
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Hoe hoger, hoe meer capaciteit. De hoogste gebruiken!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Ik zat nog eens rustig te denken met in mijn achterhoofd dat de oliekoeler nieuw slecht beschikbaar is. Elders op het forum werd ooit namelijk gretig gereageerd op het aanbod van betreffende oliekoeler. Nu weet ik niet of dat een bepaald merk dan is maar ik heb gewoon eens bij de Citroendealer geinformeerd en die lijkt de oliekoeler voor de XM 2.1 TD gewoon te kunnen leveren. Kosten net over de 200euri. Toch nog eens gegoogled op oliekoeler Citroen en zo kom ik uit bij Winparts die oliekoelers levert voor de C5 dieseluitvoeringen en dat voor de prijs van 108 euro inclusief. Als ik naar de maatvoering kijk, komt die overeen met die van de koeler die ik van de sloop heb en die uit een Jumper komt die weer gelijk is aan die in een XM zit (gecheckt)==> lengte x breedte = 97mm x 97mm. De hoogte van de C5 koeler is alleen iets hoger (69mm) dan die ik nu uit de sloper heb (65mm). Dan is natuurlijk de vraag of de diameter tav aansluiten overeenkomt. Het filter van de C5 blijkt een diameter te hebben van 79mm, die van de SM (afhankelijk van oliefiltermerk) 76-79mm. Maw qua afdichting moet het passen.
Verschil is wellicht nog dat voor filters van C5 er draad in zit M20 terwijl dit voor SM 3/4” (16mm) is. Door een goede verloopbus moet dit op te vangen zijn.
Maw is het zo gek om te denken dat die oliekoelers gewoon van een C5 te gebruiken is en daarmee gewoon leverbaar voor wie hem maar nodig heeft???????
gr
GJ
Oh ja, OEM nr 1103H4 (geeft ook hele mooie plaatjes als je googeled)
Al het goede duurt (heel) lang…..
Heb vandaag ff op http://www.onderdelenlijn.nl een “zoekertje” geplaatst : na 10 min telefoon, de xm 2.1 TD wisselaar wordt voor 50 euri thuis gestuurd.(Morgen heb ik hem binnen)
Ton van Soest heeft er ook nog een paar liggen voor 35 euro, maar worden niet verstuurd, zelf af te halen in Bosschenhoofd
gr Mark
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Ja. waarom een oplossing bedenken voor een niet bestaand probleem?
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Goh, ik ben benieuwd hoe ik dan aan de gedachte kom dat het lastig is om aan NIEUWE passende oliekoelers te komen.
Een gebruikte heb ik ook wel liggen nu, alleen die is zonder verdere behandeling niet meer zo mooi als een nieuwe. Nou ja zie het dan maar als uitbreiding van de nutteloze kennis…...
Al het goede duurt (heel) lang…..
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Een beetje radiateurenboer kan je aan nieuwe warmtewisselaars helpen. Warmtewisselaars ja, want dat zijn het namelijk
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
oooooooo moet het er ook mooi uitzien… tsja.. straks wordt dat ding 120 graden… verkleurt ie ook weer…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>