Totaal aantal Berichten: 172
Geregistreerd: 29-04-2007
- 2CV 2cv6
- Visa leader diesel
- 2CV AK 400
C15GrandVolume schreef:Het zou wel zo netjes zijn als je je even zou voorstellen voordat je ons je taalfouten laat ontcijferen…
zou het gezelliger zijn zonder 4*4???
Follow the leader
Ik kom zaterdag
in colone met een spirrit 330 en er komen ook een paar grono,s
we proberen tegelijk aan te komen
De mille piste staat weer te glimmen als een spiegel
en is er helemaal klaqar voor
De keuring gaf geen problemen
hij werd meteen goed gekeurd
Al is het probleem wat ik had niet echt verholpen
hij maakt een raar geluid als ik achteruit rij en een bocht om ga
bij vooruit is er niks aan de hand
Kortom
Dat word verder zoeken
Maar eerst citromobiel
Zaterdag was heerlijk opde citromobiel al vond ik het in utrecht leuker
Maar het mooie weer maakte een hoop goed
De rit verliep zonder problemen
Maar nu komt het
Maandag met de 4X4 naar men werk gegaan
Ik had beloofd hem daar ook te laten zien
Op de terugweg gebeurde het
Ineens geen 4 wiel drive meer
De tussenbak licht er uit
Ik zit dus vreselijk te balen
Het is nu dus de vraag hoe lang het gaat duuren voor ik dit weer heb opgelost
Totaal aantal Berichten: 1155
Geregistreerd: 28-01-2007
- C5 2.0 16v Comfort
Hey,
Wij hebben afgelopen Zaterdag effe staan te praten bij jou Mille Pistes…,weet je nog…
Klote dat de tussenbak eruit ligt,misschien had dat ook wel te maken met het gekraak dat je hoorde bij het achteruit rijden?
Je rijdt er trouwens wel nog gewoon mee,ik zag je Maandag bij Stompetoren.
Met z’n vieren in je Eendje.
Dat was toen ik er achter kwam dat de tussenbak er uit lag
Ik had hem mee genomen naar men wek om te laten zien
Hij staat nu weer in de schuur met een dekentje er over
ik heb ondertussen kontakt met meneer look Die heeft pitig wat kenis over de mille piste
Wegens tijdgebrek en verhuyizing staat mijn mille piste te koop
Voor de liefhebber
Kenerlijk zijn er in nederland wijnig echte liefhebers
geeft niks
het zal wel weer tot volgend jaar gaan duuren eer de 4x4 weer rijd
dit jaar gaat me nietmeer lukken
ik wil nu eerst men spirrit voorzien van een vers getjunde motor
en de trofee spuitklaar hebben
Totaal aantal Berichten: 1126
Geregistreerd: 06-01-2010
- Visa GTI 115ch
- Jumpy 2 liter HDI 140 6bak Nm320
Ik lees dat je de 4x4 te koop hebt staan, is dat zo..!!
Maar er boven staat dat de tussen bak er uit ligt.
Ik neem aan dat deze weer is herteld zodat er weer mee
gereden kan worden. Of is het anders.?
Maar als hij nog defect is spreekt me dat meer aan…
Bouten en moeren gaan altijd los, als je Citroen voorbij Lyon en links van de Rhone komt.
VISA GTI 115 Fun, is not a straight line.
Totaal aantal Berichten: 1126
Geregistreerd: 06-01-2010
- Visa GTI 115ch
- Jumpy 2 liter HDI 140 6bak Nm320
Na een circuitdagje, circuit van Zandvoort is alles weer opgeruimd.
We hebben 150km aan rondjes gereden en de veranderingen hebben er
toe bijgedrgen daat het nog veel beter en vooral sneller ging.
De nieuwe gele sportschokbrekers van Koni hielpen hier vooral aan mee.
Als je met een snelheid van tegen de 130 km het scheivlak induikt is
dat echt een geweldige sensatie. Het voor breder zetten doet het ook goed,
maar geeft een vreemd gevoel in het stuur waar je even aan moet wennen.
In mijn groep waren maar weinig auto’s ingeschreven dus had er ook
weinig last van. Echt op topsnelheid kom je natuurlijk niet op zo’n te kort
rechte eind, maar je kan er wel heel hard mee door de bochten en remmen daar
kan je ook heel lang mee wachten, dat is het leuke van zo’n vederlicht VISATJE.
Bekijks was er natuurlijk ook genoeg voor deze VISA waarvan de meeste nog
nooit hebben gehoord. Inmiddels zijn de slicks en de spacers er weer af,
zodat we weer aan het straat verkeer kunnen deelnemen.
Ook hebben we al weer proefgereden bij de kaarsrechte stroken bij het VAM terrein
om te horen en voelen of alles klopt. En jawel hoor…de motor loop nog even mooi.
Bouten en moeren gaan altijd los, als je Citroen voorbij Lyon en links van de Rhone komt.
VISA GTI 115 Fun, is not a straight line.
Mooi verhaal
Maar ik krijg tog het gevoel dat je dit in je eigen draadje had willen plaatsen
hahahahaha
Totaal aantal Berichten: 1126
Geregistreerd: 06-01-2010
- Visa GTI 115ch
- Jumpy 2 liter HDI 140 6bak Nm320
Dat klopt, sorry…
Bouten en moeren gaan altijd los, als je Citroen voorbij Lyon en links van de Rhone komt.
VISA GTI 115 Fun, is not a straight line.
Totaal aantal Berichten: 1126
Geregistreerd: 06-01-2010
- Visa GTI 115ch
- Jumpy 2 liter HDI 140 6bak Nm320
De Spirit 330.
Als ik het goed begrijp ga je er dus ook een 1440 cc motor van maken. Top natuurlijk.
Daar kan je toch Renault zuigers en bussen voor gebruiken.
Ook zo’n echte groep B cil.kop is een mooi bezit, dus grote kleppen, is hij nog in goede staat.
Ik heb ook de tekeningen van de rolkooi, er zijn diverse modellen.
Je zal wel dezelfde homologatie papieren hebben als ik.
Ook zijn ze nog nieuw te bestellen. Maar mogelijk beschik je over buig materiaal.
De rechter voor aandrijfas van de Mille Pistes op de tekening wijkt deze af van een normale as.
Het stuk ‘tussen’ de homokineten lijkt me normaal, maar dat deel wat de bak in gaat lijkt me
een stuk langer, is dat stuk…!!
Of is er iets stuk alwaar de aftakas de bak uit komt, of is het dif stuk.
De ‘Trophee’ zoek je nou de polyester delen, of heb je die al.
Bouten en moeren gaan altijd los, als je Citroen voorbij Lyon en links van de Rhone komt.
VISA GTI 115 Fun, is not a straight line.
van welke Renault moet ik dan de zuigers en bussen hebben
en passen die dierect of moet ik evengoed de drijfstangen vervangen
want dan maakt het geen verschil
mahle zuigers zijn licht maar zeer sterk
dus het verschil in prijs zou de bepaling worden
en de hoeveelhijd dingen die ik aanpassen moet
de groep b kop is een kop van een 1219 maar die heefd een grotere boring dan de 1360 en een veel kortere slag
de kleppen heb ik eerlijkgesecht nog niet opgemeten
ik wou dus naar de boring van de 1219 gaan
maar eerst gaat het recerve blok er in
ik moet voor de trofee vrijwel al het polyester werk nieuw hebben
herstellen is niet haalbaar
wat de 4x4 betreft
de rechter steekas is total anders dan van een normale visa
de buiten homokineet is gelijk
de as is korter
maar dan komt het gedeelte wat de bak in gaat
dat is weer veel langer
dat deel heb ik nieuw gemaakt en helaas daar zat dus niet het probleem
het probleem is waarschijnelijk een borgpen in de tussenbak
hij rijd dus wel maar de achterwielen werken niet mee
top dat je me draadje trouwens terug gevonden hebd
ik kon hem nietmeer vinden
Wegens gebrek aan een baan
en het daaruit voorkomende gebrek aan geld
heb ik besloten voor mezelf te beginnen
als zzper
de redden daartoe is dat er meerdere bedrijven zijn die geen mensen willen aan nemen
maar wel graag een zzper aan de gang hebben
[edit moderator] geen reclame maken voor eigen werk en/of bedrijf. Post aangepast.
Zooo dit jaar maar weer op de citromobiel geweest
op speur naar onderdelen voor een eventuele restauratie van 1 van de auto,s
en voor de trofee
wat heb ik gevonden dit jaar
interieue montagedelen borgpennen voor de grono remklauw
een splinternieuwe gril die ik voor de trofee ga gebruiken
wat lampen
en een rechter voorscherm en rechter achterdeur
alles nieuw
ik heb natuurlijk wel afgedingt wat de vraag prijs licht vaak te hoog
en je moet flink graven want alles voor de visa staat achteraf of licht onderin een doos
er lag nog wel wat zoals een draagarm achter nieuw maar die was stuk dus waardeloos
een rode gti bumper heb ik zien hangen
nog het een en ander aan koplampen voor duplolampen
en de standaart veel te hoog geprijsde mistlampen
ook heb ik van een oud clublig nog wat spullen overgenomen
een vrijwel perfecte set dubele koplampen voor de trofee
maar wat ik echt zocht heb ik helaas niet kunnen vinden
een losse homokineet wielzijnde
wel een interesant contact opgedaan voor raceonderdelen
al met al een geslaagde dag voor me
hoop volgend jaar weer met een visa te kunnen gaan