9 van de 14
« Eerste  < Vorige 7 8 9 10 11 Volgende >  Laatste »

De gele Banaan is niet meer. Wie zoekt nog een Subframe?
hogervp
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 8165

- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
Gepost: 02 mei 2011 03:55 PM
  [ # 121 ]

Respect hoor voor zo’n trip! zou wel erg leuk zijn als je meer foto’s hebt. Wink

Patrick

Iemand nog doneren?

Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  

CEE-IKS
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 794

- CX Athéna
- 2CV AZ
- CX Réflex Break
- SM 2.7 carb BVM, airco leder tints, Sable Métallisee
- C5 C5 3.0V6 Exclusive BVA
Gepost: 02 mei 2011 07:47 PM
  [ # 122 ]

Ik zal vanavond eens een aantal fotootjes en wat meer vertellen over de trip die we gedaan hebben!
Qua auto is het héél saai, want die heeft geen enkel probleem gegeven, dus daar geen sappige verhalen over helaas…....
De reis was allerminst saai!

Zou De Hulk ook Citroën gereden hebben?

Profiel  

jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 10402

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 02 mei 2011 08:49 PM
  [ # 123 ]

Beschoten??

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  

CEE-IKS
> 700 berichten

- CX Athéna
- 2CV AZ
- CX Réflex Break
Gepost: 03 mei 2011 02:29 AM
  [ # 124 ]

Nee niet beschoten hoor!

De gehele reis geen problemen ondervonden.
Echter voordat we vertrokken ging het alleszins van een leien dakje.

Ik had dus bedacht dat we met de CX Athéna naar Athena moesten rijden, en graag via Albanië. Ik had geen zin om een hoop gedoe onderweg te hebben, dus de CX had groot onderhoud gekregen. Even de motor drooggemaakt inclusief koppakking. Een nieuwe koppeling, een rondje bollen en wat ander grut.
So far so good, maar na 500 kilometer proefdraaien kreeg ik de dag voor vertrek een probleem met de koppeling, dus kon de hele handel er weer uit.

Een dag later was dit weer gefixt, het bleek het druklager wat vastliep op de geleidebus. Dus na een proefrit van 10 kilomter vertrokken richting Balkan.

Het alternatief was een grijze Opel Astra, dus dan krijg je bijzonder veel zin om heel snel de auto te fixen.

De reis ging via Oostenrijk, Slovenië richting Kroatië en verder via Bosnië, Montenegro, Albanië (echt een aanrader) naar Griekenland.

De auto moest echt aan het werk. Omdat de Würzenpass een mooie route is om van Oostenrijk naar Slovenië te rijden, deze voor vrachtauto’s gesloten pas gereden. Hellingen van 18% met een volgepakte 2 liter waren best een beproeving, maar zonder gedoe wisten we deze heuvels op te klimmen. Het vertrouwen was inmiddels wel behoorlijk terug.

Slovenië is echt prachtig, een soort Oostenrijk maar mooier en goedkoper. Vervolgens door Kroatië langs de kust afgezakt richting Bosnië. Omdat we besloten hadden indien mogelijk te kamperen zat de auto behoorlijk volgepakt met allerlei campinggerei. Een berline is dan niet de meest praktische auto, zeker niet met een dikke gasbom achterin. Toch verbaast het hoe veel je nog kunt meenemen. Tijdens grenscontroles in Servië waarbij we op de terugreis alles moesten uitpakken werd dit pijnlijk duidelijk.

Eigenlijk hebben we de hele reis mooi weer gehad. Op de terugreis na, en op de route van Bosnië naar Montengero. Daar kwamen we al klimmend steeds meer sneeuw tegen, en aan de andere kant van de heuvel kwamen de vrachtwagens de berg niet meer op. Geweldig om hier met een CX doorheen te rijden.

Na een overnachting in Boevenstaatje Montenegro (waar je als toerist overigens geen last van hebt) doorgereden naar Albanië. Wat wij niet wisten was dat het niet zo gebruikelijk is om via Hani i Hotit hier binnen te rijden. De wegen na de grenspost waren echt ongelofelijk slecht. Eigenlijk kon je niet spreken van een weg…...
Het fijne van een CX is dat ongeacht het wegdek de auto gewoon stabiel blijft. Geen getril in het stuur, geen geschok en als je het rustig aan doet kom je overal doorheen.

Vooral de indrukken onderweg zijn onvergetelijk. Het chaotische verkeersbeeld, koeien op de weg, karren met ezels, oude W123 Mercedessen, en ook een grote hoeveelheid VW’s Touaregs…..

Maar een CX is voor iedereen echt een onbekende. Zeker in de (te geel uitgevallen) kleur Beige Nevada een blikvanger en honderden mensen hebben hun hoofd omgedraaid bij het zien van de auto. Mensen gingen spontaan zwaaien of keken vreemd omdat ze dachten te maken te hebben met een nieuw soort Taxi uit Tirana. Taxi’s hebben notabene gele nummerplaten, en TR staat voor Tirana, en dat heb ik in het kenteken. Hilarisch dus…..
Elke kilometer kom je diverse tankstations tegen, en LPG is een soort nationale brandstof en dus overal te krijgen.

Daarna richting Griekenland! Meteora is prachtig en ook grieken rijden heel creatief auto! Een 2 baansweg wordt gewoon een 4 baansweg als je dat wil, en dat willen ze graag in Griekenland. Toch zonder kleerscheuren Athene bereikt en ik voelde toch wel wat trots toen ik de foto van de Athena én de Akropolis kon maken. Ik had nog gehoopt een bordje Athene te kunnen vinden om dit samen met de Athena te kunnen fotograferen maar helaas, grieken zijn niet zo van de wegbewijzering.

Vervolgens nog de auto op een ferry gezet en een dagje naar Aegina (Een grieks eiland) gereden.
Op het strand kwam ik erachter dat het toch geen goed idee was om door het strandzand te rijden om een mooie foto te maken. Gelukkig kom met behulp van wat omstanders en wat graafwerk de CX weer uit het zand gereden worden;-) Natuurlijk met een stinkende koppeling…....

Na een aantal dagen hier verbleven te hebben in 3 dagen via Macedonie, Belgrado en Villach weer terug naar huis gereden. Duitsland vind ik overigens nog het meest gevaarlijk om te rijden. Wat een mongolen daar op de weg…..

Het grootste voordeel van een CX vind ik de stabiliteit van de auto en het rustige weggedrag. Vermogen is zelf met een 2 liter op LPG goed te doen. Verder zit het leer gewoon vorstelijk en is meer dan 1000 kilometer op een dag geen probleem.
Natuurlijk merk je wel dat geluidsniveau en windherrie wat meer zijn dan bij een moderne voiture, maar die verbaasde blikken van iedereen maakt alles weer goed!

Ik hoop dat uit dit verhaal maar weer eens blijkt dat met een goed onderhouden CX het echt geen probleem is om dit soort dingen te doen. Ik kan het iedereen van harte aanraden!

Ik begrijp uit jullie reactie dat jullie foto’s willen zien, daarom een kleine selectie op mijnalbum gezet, de titel van de foto’s geven soms wat uitleg!

Fotoimpressie!!!!!

Profiel  

Tjerk
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3762

- C5 2.0i 16V Ligne Prestige G3
- BX 1.9 GTI
Gepost: 03 mei 2011 03:13 AM
  [ # 125 ]

In 1 woord: Wauw!!! Heb met een grote glimlach je verhaal gelezen en je foto’s bekeken, dit moet echt een fantastische roadtrip geweest zijn! Cool

C5 2.0i 16V Ligne Prestige 37-PP-RP / BX 1.9 GTI RK-55-NV

Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08 / AX 1.4i TZX DH-RP-44 / ZX 1.9D Avantage JV-RH-88 / C5 1.8i 16V Ligne Prestige 54-HK-DJ / C5 2.0i 16V Ligne Prestige BVA 27-JD-FX / Xsara 1.6i 16V VTR Coupe 86-JL-KK / Xsara 1.4i Difference II 23-NX-VJ / XM 3.0i V6 24V Exclusive BVA 74-RFD-3

Profiel  

Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5231

Gepost: 03 mei 2011 09:42 AM
  [ # 126 ]

bravo Kleine dienstverlening vanwege het goede verhaal en de prachtige foto’s, alles met de CX erop ! De laatste foto gimme is mijn favoriet.

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  

par eXeMple!
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5019

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Gepost: 03 mei 2011 12:52 PM
  [ # 127 ]

Prachtig verhaal en SCHITTERENDE foto’s, grote klasse! Mijn favoriet in het rijtje dat Robin plaatste, is de 9e… halelujah

Geïnspireerd door jouw ervaringen: Ik moet ergens in de zomer voor m’n werk een wat langere periode (2 wkn) naar Roemenië. Zit er nu aan te denken om dat eens een keer met de CX te doen i.p.v. de gebruikelijke vliegreis.

Profiel  

Robin Visser
> 5000 berichten

Gepost: 03 mei 2011 01:59 PM
  [ # 128 ]

Doen ! Meer leuke verhalen met plaatjes over onze karretjes, ik ben vóór excaim  cheese Ik heb gemerkt dat die het goed doen alhier.

Profiel  

mbender
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1481

- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
Gepost: 03 mei 2011 02:26 PM
  [ # 129 ]

Ik kan mij helemaal aansluiten bij al deze leuke reisverslagen inclusief die van Robin per sm naar Frankrijk!

Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973

Profiel  

RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 17407

- CX 2400 Super
Gepost: 03 mei 2011 08:28 PM
  [ # 130 ]

Heel mooi! Zo’n reisverlag wekt inderdaad het verlangen om er zelf ook op uit te trekken…

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  

Franq
> 700 berichten
Totaal aantal Berichten: 745

- Dyane 6 AYCB
Gepost: 03 mei 2011 11:27 PM
  [ # 131 ]

Jongens, niet bang zijn! Een goed onderhouden CX is gewoon een perfecte auto! Naar mijn idee is veel malheur te wijten aan (verregaand) achterstallig onderhoud. Als je dat getackled hebt is de CX gewoon een heel betrouwbare auto. Wat deden de eerste eigenaren van een CX anders dan de wereld (nou ja, Europa) doorcrossen met hun voiture?! Net als CEE-IKS de belangrijkste punten aanpakken en gaan met die (gele) banaan! (Overigens vind ik de foto op de bergpas het mooist, of anders waar ze uitkijkt op de wolkenhemel, maar dan zonder de auto en persoon aan de rechterkant).

AYA-2 ‘69 | AYA-3 ‘68 | AY-CB ‘83 | MANB ‘85 | BX 15 TGE ‘91 | BX 19 TZI ‘93

Profiel  

Robin Visser
> 5000 berichten

Gepost: 04 mei 2011 12:21 AM
  [ # 132 ]

Dat dacht ik ook en begin het weer te denken. cheese

Profiel  

Rogier 1975
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1205

- GS/GSA X1
- XM V6 Pallas
Gepost: 04 mei 2011 12:47 AM
  [ # 133 ]

Prachtig verslag om te lezen en kijken!

Rogier, Citroën GSA X1 1984, XM V6 Pallas 1994, Lexus GS300h 2014
Ex: Xantia HDI Break 2000, CX 22 TRS 1989, XM TD12 1993, P205 Forever D 1995, XM V6 Exclusive 1996, Fiat GrPunto 2006, CX 2400IE Pallas C-matic 1978, BMW 320i 2005, Porsche 968 1994, MB B180CDI 2014, Toyo Prius 2012, BMW 325Ci Cabrio 2005

Profiel  

RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 17407

- CX 2400 Super
Gepost: 04 mei 2011 01:17 AM
  [ # 134 ]
Franq schreef:

Jongens, niet bang zijn! Een goed onderhouden CX is gewoon een perfecte auto! Naar mijn idee is veel malheur te wijten aan (verregaand) achterstallig onderhoud. Als je dat getackled hebt is de CX gewoon een heel betrouwbare auto. Wat deden de eerste eigenaren van een CX anders dan de wereld (nou ja, Europa) doorcrossen met hun voiture?! Net als CEE-IKS de belangrijkste punten aanpakken en gaan met die (gele) banaan!

Franq, ik vind de CX ook heel mooi en dit reisverslag aanstekelijk, maar zie je het nu niet al te rooskleurig? Natuurlijk maakt een goede voorbereiding een groot verschil: zonder zou het roekeloos zijn, maar met is het nog altijd moedig. Want wat deden de meesten van die eerste eigenaren? Ze brachten hun CX binnen vijf jaar naar de sloop, in een tijd toen het woord verschrottingspremie nog moest worden bedacht. Omdat ze zo betrouwbaar waren of omdat ze van ellende in elkaar zakten?

Doneer, zo blijven we draaien! 

Profiel  

CEE-IKS
> 700 berichten

- CX Athéna
- 2CV AZ
- CX Réflex Break
Gepost: 04 mei 2011 01:27 AM
  [ # 135 ]
par eXeMple! schreef:

Geïnspireerd door jouw ervaringen: Ik moet ergens in de zomer voor m’n werk een wat langere periode (2 wkn) naar Roemenië. Zit er nu aan te denken om dat eens een keer met de CX te doen i.p.v. de gebruikelijke vliegreis.

Gewoon doen hoor! Je gaat een CX alleen maar meer waarderen wanneer je al die moderne stuiterdozen voorbij zweeft:)
Leuk om al jullie reacties te lezen! Ik hoop dat het meer mensen inspireert. Dan wordt het tenminste een beetje leuk op de wegen in europa en omstreken!

Mijn ervaring is overigens dan ook dat CX’en die dagelijks ingezet worden met goed onderhoud ook gewoon prima blijven functioneren als ze eens verder weg moeten…
Nou is een 2 liter douvrin met een electronische ontsteking en lpg, technisch gezien ook niet heel erg spannend! Dat blijft meestal wel lopen mits de koeling een beetje in orde is natuurlijk!

Profiel  

9 van de 14
« Eerste  < Vorige 7 8 9 10 11 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook