Hallo
sinds vanmiddag voel mij op dat mijn auto af en toe wat vermogen verloor, bij de winkel ineens slecht starten, en nadat ik thuis was gekomen, en weer weg wilde gaan startte hij helemaal niet meer!
Iemand enig idee wat hiervan de oorzaak kan zijn?
Edit mod: Ik heb je titel even aangepast, zodat andere gebruikers in een oogopslag zien waar je het over hebt.
Hallo
sinds vanmiddag voel mij op dat mijn auto af en toe wat vermogen verloor, bij de winkel ineens slecht starten, en nadat ik thuis was gekomen, en weer weg wilde gaan startte hij helemaal niet meer!
Iemand enig idee wat hiervan de oorzaak kan zijn?
Edit mod: Beide topics samengevoegd, crossposten mag niet op dit forum.
hey
even je vorige post hierbij zetten: Dit heeft mogelijk een verband.
“Hallo mensen!
Ik ben nieuw hier; Martijn 24 lentes jong, en wonend in groningen!
En trotse bezitter van een Saxo 1.1i uit 1996 (champagne kleur)
Nu is mijn vraag;
Af en toe bij het wegrijden in de 1e versnelling (als hij op toeren komt), houdt hij wat gas in, en 1 sec later komt hij weer normaal op toeren, soms doet hij het ook in de 2e versnelling.
Dus als je wegrijdt, houdt hij wat in, maar hij stottert niet verder.
Heeft iemand enig idee?
“
Paar vragen: Hoeveel km heb je, wanneer zijn de bougies laatst gewisseld is de brandstoffilter al ooit vervangen (zou alles 60 000km vervangen moeten worden volgens een servicecd die ik heb) Is de motorblok proper (zie je ergens olie bedoel ik)
Zie je lampjes branden?
Even een beetje offtopic is je distrubutie riem al ooit vervangen moet alle 10 jaar/120 000km.
Ik verdenk in eerste plaats het benzinefilter (10 eur en 15minuten werk zonder brug gemonteerd) als je hem zelf vervangt denk eraan dat je 2 platte schroevendraaiers nodig hebt om de klem los te klikken en een klein badje om een lekje benzine op te vangen. En je nadat de filter vervangen is het contact eerst 1 a 2 minuten op ass stand zet en dan pas start je zal een pompje horen die de lucht uit de leiding pompt. (locatie 30 a40 cm voor linker achterwiel)
distributie heeft hij gewoon optijd gehad, maar nu wil hij dus ook helemaal niet meer starten sinds vanmiddag, vanmiddag bij de winkel had ie al moeite met starten
Totaal aantal Berichten: 15697
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Wat doet ie niet, draait de startmotor niet rond, slaat de motor niet aan? Voor een beetje diagnose is echt meer informatie nodig.
de startmotor en dynamo zijn vorig jaar vervangen, de startmotor draait wel gewoon.
het is ook net alsof hij bijna aanslaat, maar het net niet red om op gang te komen…...
Nu hoorde ik ook dat de kabels vanaf de verdelerkap op een bepaalde manier aangesloten moeten worden op de bougies, daar heb ik dus GEEN IDEE meer van…........
Hallo
Omdat mijn auto slecht startte heb ik alle kabels even los gehaald…...
Nu hoorde ik ook dat de kabels vanaf de verdelerkap op een bepaalde manier aangesloten moeten worden op de bougies, daar heb ik dus GEEN IDEE meer van…........
Totaal aantal Berichten: 15697
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Wil je alsjeblieft al je vragen over hetzelfde probleem even in een topic houden, dit loopt echt de spuigaten uit zo Ik verhuis deze vraag ook nog even naar je andere topic, maar als dit zo door gaat mag je ze zelf gaan verhuizen.
Verdelerkap? die worden zijn vanaf 1993 niet meer gebruikt bij Citroen, jij heb een Dis-Bobine.
Zo een vierkant blokje waar de 4 bougiekabels op zitten.
Als je voor de auto staat, is de volgorde van de aansluitingen op het blokje:
3 - 1
2 - 4
Rechtsboven = cylinder 1
Linksonder = cylinder 2
Linksboven = cylinder 3
Rechtsonder = cylinder 4
Let op !!! Cylinder 1 is aan de vliegwielzijde, dus als je voor de motor staat, de cylinder aan de rechterkant.
@ graddus; Sorry man, net nieuw hier, wist niet dat het niet was toegestaan
@ ZX1.4i Super bedankt voor de info, ik ga het vanmiddag gelijk proberen of het werkt!
Is er trouwens nog een bepaalde manier om je bougies schoon te maken of niet?
Heb alle kabels aangesloten zoals ze horen, nu doet hij het nog niet! nu heb ik van een aantal mensen begrepen dat het brandstoffilter weleens verstopt zou kunnen zitten? Hoe kom ik er achter dat dat zo is? en hoe kan ik dat merken/testen?
Bougies moet je gewoon vervangen, die dingen kosten geen drol.
Maar dat kan niet de oorzaak zijn van je startprobleem, zou wel heel toevallig zijn als ze alle 4 opeens zo slecht zijn dat je niet meer kunt starten.
Het filter zou dan wel heel erg verstopt moeten zitten, het zit onder de auto aan de rechterkant bij de tank. Je kan ook een brandstofslang op de injector rail lostrekken, contact aan, dan zul je de brandstof zien spuiten welke door de opvoerpomp in de tank word opgepompt.
De opvoerpomp zou het ook weleens kunnen zijn omdat je tijdens het rijden al problemen kreeg.
Anders even laten uitlezen bij een dealer of iemand met een Lexia.
Als ik het filter aan 1 kant loshaal, en de auto op contact zet, spuit er benzine in overvloed uit het filter vandaan, dus dat zal dan niet verstopt zitten neem ik aan?
Dus bougies en kabels zijn goed, brandstof filter is ook goed, en aangezien de brandstof in overvloed uit het filter komt, zal de pomp ook wel goed zijn?
Kan je me vertellen waar ik dan die injector rails kan vinden??
Totaal aantal Berichten: 1278
Geregistreerd: 30-04-2006
- 2CV 2cv6 special
Hier een foto van een gedemonteerde injectorrail, deze bevind zich boven op het inlaat spruitstuk.
*2cv6 special 1986, GS club 1975, Renault R4TL Savane 1990*
ik heb mogen constateren dat er in de carborateur wel benzine komt.
als ik hem start slaat hij volgens mij aan op 3 cilinders, en valt daarna gelijk weer af…...
Moet ik gewoon beter kijken, of weet ik niet waar hij zit? ik heb tot nu toe namelijk nog geen injector-rails kunnen vinden…...
Woont er misschien iemand in de buurt van groningen die er verstand van heeft?
Stuur dan ff een prive bericht!