Hallo,
Ik woon in engeland en heb een “engelse” picasso maar goed ik heb een probleem en ik zal het proberen uit te leggen (excuses voor mijn nederlands, ik woon al jaren in engeland en ik praat 24/7 engels dus vandaar)
mijn probleem:
de motor loopt geweldig meest van tijd maar vrij regelmatig lijkt het alsof de motor afslaat tijdens het rijden voor een paar seconden, alle dash lampjes etc. die aan horen te staan blijven ook gewoon aanstaan. en als dit gebeurd kan je het gas pedaal wel intrappen maar dan gebeurd er niets, de motor maakt geen toeren of niets.. maar naar een paar seconden pikt de motor weer op en kan je gewoon weer verder rijden geen probleem….
Nou een paar dagen geleden gebeurden het weer maar deze keer duurde het veel langer, ik kwam stil te staan de motor liep gewoon, stationair ik probeerde gas te geven, ik trapte op het gas pedaal en, niks, ik had ook de koppeling in getrapt tegelijkertijd dat zal wel meer automatisch zijn gebeurd dus toen ik daar bijna stil stond (ik deed iets van 2km p/u) liet ik de koppeling los en pikte hij weer op als je begrijpt wat ik bedoel, zonder het gas pedaal te gebruiken… en ik dacht dus in eerste instantie dat alles weer in orde was en trapte dus gaspedaal in, nog altijd niets, maar ik kon dus wel van versnelling wisselen en zo een beetje “snelheid” maken… toen heb ik de auto geparkeerd,... opnieuw gestart, geen probleem meer.. alles loopt prima.. maar ik heb het gevoel dat dit nog wel vaker gaat gebeuren…. en ik ga in juni naar NL met deze auto en ik heb er echt geen trek in dat het dan gebeurd… dus als iemand na deze “vage” beschrijving van mij iets uit kan concluderen laat het AUB weten want als ik de auto hier naar de citroen garage breng kost het heel veel £££,
oh en wanneer dit gebeurd krijg ik geen foutmelding of lampjes op het dashboard helemaal niets, alles lijkt ok…... en als de motor goed loopt, loopt hij ook prima.. ik heb “wurth” of hoe het ook heet “Injector cleaner” in de tank geknikkert om de injectors schoon te maken maar het enige verschil dat ik merk is dat de picasso beter optrekt op hoge toeren.. en stottert helemaal niet..de auto heeft trouwens 82.000 mijl gelopen… pak ‘em beet 130.000km
ik ben een beetje ten einde raad… als iemand weet wat het zou kunnen zijn.. laat het ff weten
PS: nogmaals mijn excuses voor m’n slechte nederlands, spreken lukt nog prima maar na al die jaren hier gewoond te hebben….mijn schrijven wordt er niet beter op
Groet,
Sander
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
Totaal aantal Berichten: 182
Geregistreerd: 21-04-2010
- Berlingo 1.9d 600
- CX GTi
- Berlingo 2.0 HDI Multispace ''Chrono''
Vervelend iets als je niet op de auto kunt vertrouwen….
Lijkt me iets electronisch en vermoed dat het te maken heeft met ‘electronische’ gaspedaal. Bij mijn Berlingo (ook 2.0 HDI) zit het kastje (officiele benaming weet ik niet) recht voor je neus vooraan wanneer je de kap open doet. Misschien is de stekker op dat kastje gecorrodeert of een draadbreuk.
Anders toch even langs de dealer rijden en de auto laten uitlezen. Dit kan nooit heel veel kosten en weet je gelijk of er meerdere fouten zijn of dat zelfs het euvel naar voren komt.
Het is in ieder geval erg vervelend allemaal…
O, het schrijven op z’n Nederlands gaat nog steeds erg goed hoor! Kon het allemaal in 1x begrijpen!! En ik woon inmiddels ook al jaar niet meer in NL maar in Duitsland….Internationale bedoeling hier!
Berlingo 2.0 HDi (Bosch) Multispace 8-2002. 16’’ Musketier velgen, Eibach verlaagd, vouwdak en 200.000 km waarvan tot nu toe 22.000 probleemloze kilometers van ons!
Droomauto:CX GTI TURBO 2 in wit of Cassis Nacre….
Bedankt voor dat… ik ben ff op google wezen zoeken naar dat Electronische gaspendaal en in het engels “Electronic Throttle” en dan hebben ze het over “butterfly flap” dat heeft iets te maken met een klepje/flap die open en dicht gaat waneer je gas geeft en daar kan ook het probleem zitten misschien niet in dat onderdeel maar misschien een “relay” daar van…. de garage hier om de auto uit te lezen kost me +- 120 EUR, ik werk zelf bij een landrover specialist maar onze uitlees apparatuur werkt alleen voor landrovers en rangerovers…..hebben andere hier misschien nog een idee wat het zou kunnen zijn?
Fijne Koninginnedag trouwens
groet,
sander
Ok,
De auto laten uitlezen, 2 foutmeldingen, rempedaal “switch” zit achter je rempedaal en EGR valve/klep, monteur is een maat van me dus die heeft eerste instantie de switch vernieuwd en nu maar afwatchen of dat het probleem vehelpt of niet, het schijnt ook mogelijk te zijn dat een vieze EGR dit soort problemen kan veroorzaken maargoed, ik heb ook gelezen dat in die switch achter het rempedaal een soort van brandstof afsluiting zit voor in een noodgeval? vandaar dat daar het probleem ook kan liggen.. ik weer het niet, ik been geen monteur, iemand anders die hier misschien meer licht op kan werpen?
Sander