Hallo,
Ik lees op dit forum dat dit vaker ter sprake is geweest dus hier mijn ervaring.
Ik heb vorige week een navigatie systeem gekocht voor mijn C4 coupe. (DSS C4, van Ron de Vries)
Mensen die ook denken dit systeem te kopen mijn advies DOE HET NIET!
Dit systeem lijkt een heel mooi ding maar er zitten nog al veel min punten aan dit systeem.
1. Functies die je hebt via je standaard scherm komen te vervallen zo ook je alarm van je verlichting als je die bent vergeten uit te doen en ook die van je sleutel.
2. Het systeem onthoud niks van je instellingen van je navigatie als je je auto uit zet en weer start.
3. usb/sd ingang heel leuk als het ook onthoud waar hij gestopt is met het laatste nummer. Hij begint steeds weer op nieuw met afspelen van je lijst als je je auto start. (erg leuk met een usb stick van 16 GB die vol staat met muziek)
4. Erg slechte geluids kwaliteit.
5. Zonder afstand bediening is het een hel om door je menu te komen van je dvd en muziek.
En zo zijn er nog heel wat kleine dingen die wel even wat meer aandacht mochten hebben bij het ontwikkelen van dit systeem. En met een advies prijs van 1399 euro mag je er toch wel wat van verwachten.
Ik kan hem gelukkig terug sturen maar ik krijg een waarde bon van Ron de vries dus weg gegooid geld.
Er zijn nog andere merken op de markt zoals die van navadio en carunits.nl
De mensen die hier ervaring mee hebben daar hoor ik graag hun ervaring van wand ik ben echt op zoek naar zo’n systeem.
groet Karel.
C4 coupé 1.6 HDI VTS
Ik gebruik hem als “erbij” om meerdere soorten data af te spelen .... ik heb mijn nokia carkit er naast en ook een tom tom erbij ...
Mijn lichtverklikker en sleutel in contact biep doet het gewoon…. wel vind ik het minder dat hij veel tijd nodig heeft om op te starten ...en dat dus de achteruitrijsensoren na een halve minuut pas beschikbaar zijn.
Mijn scherm zit dus gewoon weer in de doos maar komt er weer uit als ik een manier heb verzonnen om het standaard display er naast te gebruiken.
Kortom ... ik ben redelijk tevreden…
Ik heb hem ook gekocht voor de navigatie en de carkit dus het scherm is voor mij wel een belangrijk iets.
Ik vind het vreemd dat bij jou die functies het wel gewoon doen en bij mij niet. Ik heb zelf al gedacht het standaard scherm in mijn dashboardkastje te maken zodat hij wel is aangesloten en ik mijn functies weer terug heb maar ik weet niet of hij zijn informatie krijgt via de standaard radio maar dat is een kwestie van uit proberen.
Ik heb en elk geval een andere besteld en 249 euro verknalt.
C4 coupé 1.6 HDI VTS