De injectorrail kun je niet missen als je naar de motor kijkt, de foto van 2cvMaarten is harstikke duidelijk
Ik denk dat je inderdaad beter iemand met verstand of een garage kunt inschakelen, het lijkt erop dat je er zelf niet uitkomt.
Ik zal eens een foto van mijn motor maken, momentje aub!
Ik wil echt niet eigenwijs overkomen ofzo,
maar ik kan hem niet zien volgens mij…...
Zo te zien heb je een vroege Saxo met nog Monopoint injectie zoals op de AX.
Volgens mij de eerste Saxo met monopoint die ik zie, normaal is het bijna altijd multipoint.
Hier zit dus geen injector-rail op.
even de bevindingen op een rijtje:
probleem; auto wil niet starten, slaat wel bijna aan (op 3 cylinders lijkt het) en valt gelijk uit.
geprobeert;
brandstoffilter nagekeken, die is in orde
in de carborateur komt ook gewoon benzine
genoeg spanning in de accu
bougiekabels zijn in orde
bougies heb ik nog niet getest of ze alle 4 goed vonken
Hoe nu verder?
Laat je eens slepen door iemand tegen max 20 km/uur op een lange rechte weg.
Zet je de sleutel op ass stand en zet je dan in 2 en laat de koppeling los als alles goed is zou de motor moeten aanlopen.
En kan je de bougies, en de brandstoftoevoer uitsluiten. Als de sax start dan is er iets mis met het elektrisch gedeelte van de elektrisch slot. Dit kan je ook laten uitlezen.
Dat kan ik inderdaad nog proberen.
Maar als het elec gedeelte van contactslot kapot zou zijn, dan gaat toch de startmotor ook niet draaien? hij slaat elke keer bijna aan, en het hoort alsof hij op 3 cylinders loopt, en gelijk weer wegvalt…...
niet perce er is een contact voor starten en daarna een “overname” contact om de motor draaiende te houden.
mijn schoonvader heeft mij gister proberen aan te slepen, zelfde resultaat als alle andere keren, de auto slaat niet aan…. wel zijn 2 van de 4 bougies een beetje ‘‘zwart en nat’’ om het zo te zeggen, hoe kan dit zijn gebeurt? ik heb wel voor hij niet meer goed wilde starten olie bijgevuld, dat kan toch niet het probleem zijn?
UPDATE
na de accu op te hebben geladen, en aantal keer starten sloeg hij aan!
MAAR…. ik moet echt halfgas houden om het te laten lopen (loopt erg schokkend en beroerd)
zodra ik nog een kwart gas over heb ongeveer, slaat hij direct weer af!
weer een stapje verder denk ik? maar wat is nou de oplossing?
bougies vervangen of niet?
Totaal aantal Berichten: 1278
Geregistreerd: 30-04-2006
- 2CV 2cv6 special
Bougies vervangen kan nooit kwaad, maar ze zijn nat zeg je en dat is niet goed! probeer eerst de oorzaak te achterhalen alvorens je gaat vervangen.
*2cv6 special 1986, GS club 1975, Renault R4TL Savane 1990*
ik denk dat een compressietest noodzakelijk gaat worden
We hebben toch maar de ANWB gebeld zostraks, die zijn net vertrokken.
Constatering;
alles vonkt goed, en krijgt genoeg benzine. alleen de motor loopt op 2 cylinders, dus wat hij dan ook aanraad is een compressie test te laten doen, maar waar doe ik dit, en wat gaat dat geintje me kosten?
En hoe is het mogelijk dat hij van de ene op de andere dag opeens op 2 cylinders loopt??
Nou kan ik wel een compressie test laten doen, dan moet ie warschijnlijk vor 400 a 500 euro gemaakt worden, is dat het wel waard? ik heb er 600 euro voor betaald namelijk.
Totaal aantal Berichten: 10247
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Dan ben je bij elkaar nog steeds niet veel kwijt.
Dergelijke risico’s loop je als je een auto voor zo weinig koopt (en soms ook nog wel als je er een van 4k koopt!)
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.