hoi, ik ben nog niet zo lang in het bezit van een evasion. een geweldige auto voor een groot gezin. mijn vraag is maar heel kort; is het mogelijk om op de tweede stoelenrij de middelste stoel te voorzien van een driepuntsgordel?
ik wacht gespannen op uw antwoord
hallo,heb hetzelfde probleem,als ik naar de keuring gaan(Belgie)moet ik steeds de middenste zetel verwijderen en zo de keuring ondergaan.
Naar het schijnt kan men bij een citroen verdeler een kleine gordel kopen die past op de middenste zetel.
Weet niet wat dat kost maar waarom niet proberen dit dtuk te vinden op een autoafbraak?
Groetjes
Hallo allemaal,dus zoals vermeld in mijn vorig berichtje heb ik geen gordel ter hoogte van mijn middelste zetel 2é rang,ben ondertussen naar een Citroên verdeler geweestnen als antwoord op uw vraag kan ik u vermelden dat er geen driepuntsdgordel bestaat voor de middelste zetel,enkel een soort van buikriem die ongeveer 95 euro kost,dus oftewel verwijder ik bij elke kontrole mijn zetel oftewel ga ik eens langsgaan bij meerdere afbraakfirma"s.
Groetjes aan allen
op die van mij zit zo een gewoone buikgordel, geen driepunts.
trouwens heeft iemand van jullie een idee hoe ik het klokje los kan krijgen die bij de verlichting zit ? het klokje doet het niet.
trouwens bij aangeboden staat een evasion te koop, die gesloopt mag worden bij goof.
Totaal aantal Berichten: 15
- C8 2.0 16V Tentation met LPG installatie
batman522 schreef:hallo,heb hetzelfde probleem,als ik naar de keuring gaan(Belgie)moet ik steeds de middenste zetel verwijderen en zo de keuring ondergaan.
Mijn vorige wagen was ook een Evasion met buikgordel voor de middenste zetel, ik had die verwijderd en in de opbergvakken achteraan gelegd. Bij de autokeuring (ook belgië) werd er mij nooit om gevraagd, ik sloot enkel de 2 driepuntsgordels en dat was geen probleem.
Nic
JF ik denk dat je gewoonweg het hele paneel(verlichting-achterruitjes)moet afhalen en zo kun je langs de binnenzijde het klokje verwijderen,ik denk dat je ook een vraag had over het hoe draaien van de voorste zetels….als je op de zetel zit strek je arm uit tussen je benen en onderaan de zetel zul je een hendel vinden,deze laat je toe de voorste zetels te draaien…indien deze hendel er niet is veronderstel ik dat die in de tijd een optie was of afhing van het model.