Probleem is dat ik in mijn XM geen kleurcode meer kan vinden. Vermoedelijk een klets lak teveel gehad en ‘per ongeluk’ over de letters.
Voor zover ik weet heet de kleur van mijn XM Gris Fulminator, dat is grijsblauw en - afhankelijk van de kijkhoek - een beetje groenig…
Mag ik anders eens komen passen?
Ik denk dat iemand van het forum vast wel kan vertellen hoe de kleur van de xm van mij heet. Hij ziet er donker blauw uit, met een beetje grijze/paarse gloed, uhm ja dat klinkt best raar ja
Maargoed je kan altijd langskomen natuurlijk. Ik heb even geen idee waar je woont alleen.
Groeten, Remco
Boonacker XM V6
Kijk es onder m’n avatar… Bij jou staat er Delft, bij mij staat er Baarle-Hertg.
Ja dat zag ik, ik weet alleen niet waar ik dat ergens moet zoeken.
Boonacker XM V6
Onder Breda/Tilburg, 5 kilometer in Nederland, op Belgisch grondgebied.
Verder slowchat zullen we maar via PM of MSN doen zeker?
Remco-xm- schreef:Ja dat zag ik, ik weet alleen niet waar ik dat ergens moet zoeken.
Schijt aan originaliteit.
Heb je een pb gestuurd daffodil.
Boonacker XM V6
Eigenlijk zou ik een apart topic in het onderdeel plaatwerk hierover moeten maken, maar dat is een beetje zonde van de ruimte vandaar hier.
Als je een grill laat spuiten, wordt de grill dan eerste tot op het plastic kaal gemaakt door de spuiterij of bv. tot op de laag van de grondverf?
Dit in verband met mijn grill, hier zit zoveel steenslag op dat er op sommige plekken zelfs het plastic te zien is. Nu heb ik dus de donor xm waarbij de grill helemaal gaaf is, maar wel een andere kleur heeft. De vraag is dus, wat is handiger (goedkoper) voor mij, de andere kleur grill houden aangezien ze hem niet helemaal kaal hoeven te maken of die van mij?
Als het niet uitmaakt, kan de blauwe verkocht worden, anders doe ik het andersom.
Bedankt alvast.
Groeten, Remco
Boonacker XM V6
Aha vandaar, ik weet zelf niets van de foto’s, ik had ze ook niet gezien voordat je ze gepost had. Misschien weet Stefan wat er mogelijk mis is gegaan?
Groeten, Remco
Boonacker XM V6
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004
- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Remco-xm- schreef:Aha vandaar, ik weet zelf niets van de foto’s, ik had ze ook niet gezien voordat je ze gepost had. Misschien weet Stefan wat er mogelijk mis is gegaan?
Groeten, Remco
Ik werk vanaf een Mac zou dat het “probleem” zijn?
Wat vraag je eigenlijk voor de blauwe grille?
Zo even een update:
Inmiddels heeft Ieksemmu het electrische dak opgehaald en zal in zijn xm overgezet worden.
Alle computers zijn eruit gehaald, injectiecomp, hydro en abs (helaas niet hetzelfde typenummer als van mijn xm).
De bobine, gasklep, dynamo en de katalysator!, vooral dit laatste was van groot belang. Mijn model was niet goed meer en die van de donor scheen vrij nieuw te zijn (zo zag die er ook uit).
Verder dingen als koplampen/mistlampen, knoppen van het interieur, alle lampjes, de aanjager en de radiator zijn eruit.
Het interieur wordt nog opgehaald door iemand.
De dingen die nu nog gedaan moeten worden:
remschijven en klauwen voor,
nog 2 bollen,
voorruit uitzagen,
achterlichten,
deuren,
motorkap,
achterklep,
kachelradiator,
etc.
Deze laatste onderdelen ga ik morgen waarschijnlijk eens bekijken.
Eigenlijk zou ik het stuurhuis er ook nog af moeten halen, aangezien die van mij lek is. Of ik hier echter zin in heb is sterk te vraag. Het klussen is absoluut leuk, maar ik moet ook een plek hebben om alles op te slaan etc. Daarnaast is dit laatste volgens mij nog wel een pittige klus zonder brug.
Na al deze onderdelen eraf te hebben gehaald mag de auto weg voor wat kratten bier ofzo, dus als iemand nog een subframe zoekt of iets anders wat ik niet heb opgenoemd…....
Groeten, Remco
Boonacker XM V6
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004
- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Remco-xm- schreef:Inmiddels heeft Ieksemmu het electrische dak opgehaald en zal in zijn xm overgezet worden.
Eruit slopen viel opzich nog wel mee, netjes erin zitten zal nog wel een leuk klusje worden…
Remco-xm- schreef:en de katalysator!
Ging dat makkelijk die boutjes “doordremelen”?
Het erin zetten zal inderdaad wel een moeilijkere klus worden.
Het slijpen met de dremel ging opzich goed. Het kostte een stuk of 10-15 schijfjes en een half uur tot een uur slijpen. Het waren namelijk toch flinke bouten en je kwam er erg lastig bij. Desondanks is het gelukt! : - )
Groeten, Remco
Boonacker XM V6