3 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
   
Reviews C5
XTR
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1725
Geregistreerd: 19-04-2004

Gepost: 24 maart 2005 11:37 PM
  [ # 31 ]
Pbreed schreef:

-voorbanden bij 45.000km en 90.000km (2x235EUR msrp?!, dit heb ik dus echt niet betaald! gewoon goed zoeken naar aanbiedingen. Het kan met gemak voor 2x170EUR)
-achterbanden bij 75.000km (net als voor Michelin Pilot Primacy 215/5516Y jawel die gaan tot 290km/h?!)
-nog geen Eolys/filter gedaan.

Heo ver rijd je je banden op, bij mijn 2.2HDI waren de voorbanden na 18000 kilometer op 3 mm, en was ik hem met sterke regen kwijt, heb toen maar good years gekocht, die waren 6 mm en samen voor 100 euro

Pieter

Geef toe hwet rijdt voortreffelijk, nu met mijn C3 stoot hij meer, de zit is harder, maar het scheelt zon 250 euro per maand, en voor een gepensioneerde telt dat ook

215/55 R16 is ook wel te koop als ‘V’ band, voor minder exotische prijzen.

ex PSA-rijder uit Almeloo in bezit van een Volvo…

daarvoor sinds 2001 trouw aan PSA modellen
(206 GTI, 406 sedan, C3 XTR, 206 SW, 207 XS Pack, C3-II Exclusive. C3-III Shine 110)

Profiel  
 
eviltwin
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2937
Geregistreerd: 17-03-2005

Gepost: 25 maart 2005 01:22 PM
  [ # 32 ]

@Pbreed
Ik rijd het liefst op slicks dus rijd ik meestal door tot 2mm. Had er ook met de recente sneeuw geen problemen mee. ESP lampje ging in ieder geval niet vaker aan of zo.

@XTR
de verschillen tussen V,W en Y zijn niet zo groot qua prijs (tussen Y&W ~2EUR). De verschillen tussen de banden met deze snelheid indicaties zijn denk ik ook niet ingrijpend. Waarschijnlijk kan een band met hogere snelheidsindicatie iets hogere temperaturen aan, waardoor je veiliger hard kunt. Aangezien je met een 2.2 HDi zo’n 3-4 uur continue 200 zou kunnen rijden kiest Michelin voor een band die hoge temperaturen aankan. Bij nederlandse snelheden is het vooral het gewicht van de C5 dat telt.

Ik ben overigens van mening dat onder een Citroën Michelins horen en niks anders. Hiermee zijn ze ontworpen en hiermee komt de wielophanging en vering het beste tot zijn recht.

Met 6 banden in 90.000km (6x175=1050) is het per kilometer waarschijnlijk de kleinste kostenpost voor de C5.

Vgl ~3jaar x 30.000km:
Afschrijving+rente         = ~18 kEUR (20 Ect/km)
Diesel 0.80x90.000/14     = ~5 kEUR (5.5 Ect/km)
Wegenbelasting 36x100   = 3.6kEUR (4 Ect/km)
Verzekering 36x100       = 3.6kEUR (4 Ect/km)
Onderhoud 4x300         = 1200 eur (1.3 Ect/km)
Banden 6x175           = 1050 eur (1.1 Ect/km)
boetes?

C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002

in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije

Profiel  
 
zandvoorta
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2039
Geregistreerd: 14-02-2004

- BX 14E
- C1 C1 Selection
Gepost: 15 november 2005 05:30 PM
  [ # 33 ]

ai ai ai, freelander 134, C5 133, keuze wordt moeilijk…. Wink

Nissan X-Trail ‘17
C1 Selection pack look 5d, ‘16 (Wit…)
BX 14E ‘86 (Blanc Cremant)
Ex: BX 16RS, BX 14TE, Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 break HDi, C1 Ambiance, C5 Tourer, C4GP Excl

Profiel  
 
eviltwin
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2937
Geregistreerd: 17-03-2005

Gepost: 15 november 2005 10:09 PM
  [ # 34 ]

Re: C5 Top gear survey

Dit zou ik niet al te serieus nemen

3/5 sterren voor comfort en “practicality”  Confused:
2/5 voor remmen/vering/besturing ConfusedConfused:
1/5 voor Electrische betrouwbaarheid ConfusedConfusedConfused:

btw ik ben al bijna 5 jaar lid van C5-L, waarop vooral Engelse C5 eigenaren info uitwisselen en nogal wat van hen zijn absolute idioten sorry dat ik dat zo moet zeggen…) als het om auto’s en techniek aankomt, die willen echt voor een dubbeltje op de eerste rij zitten, met alle gevolgen vandien. Maar ook zij verbaasden zich hogelijk over de uitkomst. Top Gear is een leuk programma, maar het journalistieke element is non-existent.

Daarnaast zijn Engelse dealers pure oplichters, dit geldt helaas niet alleen voor Citroen, maar de waardering voor diverse auto’s lijdt hier wel sterk onder. Bovendien is er in Engeland een vreemde instelling tegenover alles wat Frans is. Voor de Engelsen is Opel (vauxhall) of Ford nog altijd een Engels merk, niettegenstaande het feit dat de laatste echte Vauxhall 80jaar geleden werd gebouwd, en dat Ford op het eiland alleen nog een motorenfabriek heeft. (Dagenham)


Quote

M&M schreef:

De C5 komt niet echt lekker uit de bus in de nieuwe ‘05 Top Gear car survey .... plaats 133 Sad

link

De franse auto’s doen het sowieso niet al te best , maar Citroën gelukkig net even beter dan Peugeot en Renault ...

See if your car is good or French -> Bron

C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002

in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije

Profiel  
 
donderkont
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 113
Geregistreerd: 27-10-2005

Gepost: 16 november 2005 12:59 AM
  [ # 35 ]

top gear is echt waardeloos
ze hebben wel eens een test gedaan tussen een auto en een motor
en wat denk je de auto…...  was sneller Laughing  Laughing  Laughing  Laughing
die hebben daar gewoon een hekel aan motoren
dus laten ze de auto dan maar winnen
Wink  Wink  Wink

groetjes fraaske

Profiel  
 
Tom Duckpower
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2487
Geregistreerd: 27-03-2004

Gepost: 16 november 2005 01:01 AM
  [ # 36 ]

en als een franse auto (eend) iets engels (defender) ontzettend hard verslaat, dan gaan ze knippen en plakken in het filmpje…
Losers…

Profiel  
 
ronama
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3660
Geregistreerd: 27-02-2005

Gepost: 18 november 2005 03:38 PM
  [ # 37 ]
Tom Duckpower schreef:

en als een franse auto (eend) iets engels (defender) ontzettend hard verslaat, dan gaan ze knippen en plakken in het filmpje…
Losers…

ik heb bij de C5 toch al de indruk dat dit een totaal onder gewaardeerde auto is.
niet citrofielen vinden het niks en de citrofielen vinden hem niks tov een Xantia of BX.
persoonlijk vind ik het een zeer aangename en comfortabele auto,
mijn vrouw en kinderen vinden hem zo fijn rijden dat ze bij lange ritten altijd in slaap vallen.
ik hoop dat hij zijn erkenning nog ooit krijgt en dat we over een aantal jaar net zo over de C5 spreken zoals nu menigeen over hun BX en Xantia spreken.

Profiel  
 
kikker
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 65
Geregistreerd: 13-03-2004

Gepost: 19 november 2005 12:49 PM
  [ # 38 ]
M&M schreef:

Mee eens , het is een echte Citroën ... zeer comfortabel en erg prettige reiswagen !! 

Ik vind het een topbak , laat anderen maar l*llen Laughing  , ze weten gewoon niet wat ze missen en zijn gewoon jaloers Wink


Sluit me 100% aan; na 6 jaar ‘duitsers’ zit ik elke dag met een big smile in m’n C5 !!!

Profiel  
 
Phritz
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 495
Geregistreerd: 23-06-2005

Gepost: 30 november 2005 02:12 AM
  [ # 39 ]
M&M schreef:

Mee eens , het is een echte Citroën ... zeer comfortabel en erg prettige reiswagen !! 

Ik vind het een topbak , laat anderen maar l*llen Laughing  , ze weten gewoon niet wat ze missen en zijn gewoon jaloers Wink

Geheel mee eens, ook de types van voor 2002 zijn goede auto’s. Mijn C5 uit 2001 heeft 140 dkm gelopen zonder noemenswaardige problemen. Het is een heerlijke soepele comfortabele Citroen met een soepele 2 liter motor, zeker nu ik er net comfortbollen onder heb laten schroeven, waardoor het Citroen-gehalte duidelijk is toegenomen. Het enige waar ik mij continue aan stoor zijn die piepende achterremmen. we hebben al van alles geprobeerd en de oplossingen waren slechts van tijdelijke aard.  Wink

Profiel  
 
voge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3508
Geregistreerd: 16-02-2005

Gepost: 30 november 2005 02:16 AM
  [ # 40 ]
donderkont schreef:

top gear is echt waardeloos

Maar ze hebben wel een enorme dosis humor!! En bovendien hebben ze in ‘t laatste top gear magazine (nl) de C6 wel de hemel in geprezen!!

Profiel  
 
eviltwin
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2937
Geregistreerd: 17-03-2005

Gepost: 30 november 2005 01:25 PM
  [ # 41 ]

Het blad is meer genuanceerd, objectief en serieuzer dan het programma, ik kijk er graag naar, maar het is entertainment geen journalistiek.

Dat Topgear Survey is echt bullshit, ik heb hier de US uitgave liggen van het blad, gelukkig is dat maar 10pagina’s van de 340 Exclamation  De artikelen over de C6, XK, Veyron (met een review door Gordon Murray!) en de ZZ top hotrods zijn wel absolute aanraders.

BTW, in dat lezersonderzoek, komt de Honda S2000 als no#1 uit de bus, met o.a. 4 sterren voor Comfort/Practicality Shocked

C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002

in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije

Profiel  
 
zandvoorta
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2039
Geregistreerd: 14-02-2004

- BX 14E
- C1 C1 Selection
Gepost: 30 november 2005 01:41 PM
  [ # 42 ]

Volgens mij zit er geen correctie in voor de hoeveelheid stemmers per autotype. Zo’n s2000 zal nooit veel verkocht zijn en de paar die verkocht zijn zullen natuurlijk liefhebbers zijn die veel van zo’n auto kunnen hebben.

Nissan X-Trail ‘17
C1 Selection pack look 5d, ‘16 (Wit…)
BX 14E ‘86 (Blanc Cremant)
Ex: BX 16RS, BX 14TE, Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 break HDi, C1 Ambiance, C5 Tourer, C4GP Excl

Profiel  
 
Phritz
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 495
Geregistreerd: 23-06-2005

Gepost: 30 november 2005 06:41 PM
  [ # 43 ]
zandvoorta schreef:

Volgens mij zit er geen correctie in voor de hoeveelheid stemmers per autotype. Zo’n s2000 zal nooit veel verkocht zijn en de paar die verkocht zijn zullen natuurlijk liefhebbers zijn die veel van zo’n auto kunnen hebben.

Dus het gaat niet om het aantal stemmen, maar meer om het percentage tevreden rijders Confused:

Profiel  
 
austria
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 463
Geregistreerd: 18-04-2005

Gepost: 30 november 2005 06:51 PM
  [ # 44 ]

Hoi,

Ik heb één van de eerste C5’s gehad die naar Nederland kwamen, een 90pk HDI.  Ook mijn auto had kinderziektes, de C5 heeft mijn echter nog nooit in de steek gelaten.

De volgende zaken kwamen al snel aan het licht:

1: Achterklep stort regenwater over je heen bij het openen.
2: Temperatuurmeter slaat vaak op hol, geeft -47 graden aan terwijl het 18 graden buiten is.

3: Richtingaanwijzer diverse malen vervangen.
4: C5 diverse keren gebalanceerd en uitgelijnd, auto trok naarrechts en trilde in stuur. Bleek simpel iets te zijn achteraf.

5: Schijfremmen snel vervangen, trokken krom.
6: Auto ging vaak op “ecomode” spaarstand, accupolen er even vanaf, en het was weer opgelost.

En nog wat kleine zaken…...

Alles trouwens netjes opgelost door Citroen!

Bob

Profiel  
 
Phritz
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 495
Geregistreerd: 23-06-2005

Gepost: 30 november 2005 10:51 PM
  [ # 45 ]
austria schreef:

1: Achterklep stort regenwater over je heen bij het openen.

Volgens mij hebben de ingenieurs van Citroen hiermee echt een constructie fout gemaakt. ZEEER irritant is het om een natte kofferklep te moeten openen waarbij grote hoeveelheden regenwater langs de zijkant in je kofferruimte terrecht komt. Om geen kringen in de binnenkleding te krijgen maak ik dit ook telkens droog.  Sad  Sad

Profiel  
 
 
3 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook