











































Totaal aantal Berichten: 25672
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Het wordt steeds gekker. Als je de afstelling zoals waterman beschrijft klaar hebt kan je onmogelijk met je hand de vork naar voren duwen. daar is de drukgroep veel te zwaar voor.
monteer de kabel zo dat het pedaal minimaal vrije slag heeft. Nu intrappen….
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>














































Totaal aantal Berichten: 43352
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
en als dat niet gaat: bak uitbouwen.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Ik heb het geprobeerd.
Ik heb nu meer weerstand op het pedaal.
Nog wel te weinig maar hij lijkt iets te doen. Zelfs zonder die 5mm speling geeft hij nietr helemaal vrij.
Aan de kabel kan ik weinig stellen omdat de eerste gangen gaar zijn en hij dan geen grip heeft.
Zou ik nog iets aan het pedaal kunnen stellen? Ik zag een schroef boven het pedaal die zeer ver ingedraaid zit. Als ik deze uitdraai komt het pedaal natuurlijk omhoog.
Kan iemand me zeggen hoe ver hij boven de bodem moet hangen en tussen welke punten ik dat zou moeten meten?














































Totaal aantal Berichten: 43352
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Dat staat écht in het wph!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste





























Totaal aantal Berichten: 10463
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Stellen doe je met de schroef die in de hendel zit (maat 14 denk ik).
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Dat staat écht in het wph!
monseigneur d l’eau
ik heb hierboven al een paar keer vermeld dat ik het werkplaatshandboek echt niet heb.
Ik doe alles met een digitaal document waar heel veel in staat, maar dat deel net niet.














































Totaal aantal Berichten: 43352
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Dan zal je er toch echt aan moeten om op citromobiel dat WPH te gaan zoeken. Waarom? Van de ID’s met lange slag motor heeft niet iedereen het boek op de plank staan en dus zal het lastig zijn om je zo het antwoord te kunnen op je vragen. En zeg nou zelf: met zo’n auto is het toch heel handig om het juiste WPH te hebben? Je kan onmogelijk verwachten dat er mensen zijn die zo 1,2,3 alle gegevens uit hun mouw kunnen schudden, juist omdat het om een ouder model gaat. Voor een model met korteslag motor zou ik dat zo voor je kunnen opzoeken, maar ja… die heb jij niet.
Goed advies nogmaals: koop het juiste boek. je zal er veel plezier van hebben.
Voor nu:
Maak eens een foto van de positie van je pedalen!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste












































Totaal aantal Berichten: 25672
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
voor het nieuwe type is het 37 cm. (dacht ik)
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>














































Totaal aantal Berichten: 43352
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Dat kan niet kloppen. Je meet de afstand van de bodemplaat tot de onderzijde van het pedaal, daar waar de voet op komt te rusten.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Veel garages hebben een endoscoop, al dan niet met laptop en de moderne endoscoop heeft led verlichting aan de zeer kleine camera en een spiegeltje zodat je onder een hoek kunt kijken. Je moet met een dergelijk apparaat gewoon de vingers van de drukgroep kunnen bekijken. Je vindt wel ergens een gaatje waar je naar binnen kunt.
Een goed WPB zou zeker een aanvulling zijn.
En als je het niet gebruikt staat het zelfs mooi op het dressoir in de woonkamer.
Ik zal zo even een foto maken en posten..














































Totaal aantal Berichten: 43352
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
JAAAAA
Ik heb nu even het pedaal half terug gesteld (dat stond zo ver mogelijk naar onder gesteld) en de kabel nog iets strakker gezet en hij ontkopplelt eindelijk. Het belangrijkst is dat ik hem nu in ieder geval naar de specialist kan rijden om te laten uitlijnen en balanceren. Helemaal goed is het zeker nog niet. Ik moet echt kei hard trappen en hij pakt pas helemaal onderin. Ik merk dat hij ook maar net ontkoppelt en dat betekend dat ik hem waarschijnlijk nog verder uit moet draaien. Wat wel vreemd is dat ik zo nooit aan die 5mm speling op de vork kom. Hij zit er nu eigenlijk geforceerd tussen want met 5 mm speling op de vork en de koppelingskabel uitgesteld kwam ik er niet. Erg vreemd..












































Totaal aantal Berichten: 25672
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Als de vork geen speling heeft verkloot je je lager voor je in maastricht bent…
Stel je pedaal verder omhoog en geef je vork iets speling.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Oke.. dan stel ik hem snel deugdelijk af zodra ik gegevens gevonden heb. Misschien dit weekend nog wel op citromobile..
Ik neem aan dat het verkloten van de lager ook geld voor andere plaatsen dan maastricht?
Hij staat nu bij de bandenman.
Ik merkte dat hij goed remt zonder lucht dat in de weg zit. de vering doet het nog niet netjes, hij stuitert.
Ook de stuurbekrachtiging is nog niet goed en het suist erg in het stuur. Maar daar zou ik weer een ander topic van moeten maken.. en waarschijnlijk goed in mijn ieuwe boek lezen..